Skocz do zawartości

Pomocy! Freewind...


matheush
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z Freewindem.

 

Kupiłem go niedawno, u poprzedniego właściciela przestał parę lat, po zakupie dałem do robienia gazniki (czyszczenie itd.), wymieniłem filtr powietrza i jest problem.

 

Przy odbiorze mechanik powiedział że do wymiany jest właśnie filtr powietrza, bo stary zdążył zmurszeć. Wymieniłem i problem jest dalej, tzn moto dziwnie chodzi przy dodawaniu gazu dławi się i strzela w wydech. Problem znika całkowicie po częściowym przesłonieciu wlotu airboxa kawałkiem gąbki.

 

aha, pokrywa airboxa przykrecona jest na 2 z 4 śrub.

I tu pytanie - czy to problem ze szczelnością samego airboxa czy raczej gazniki do regulacji?

 

posprawdzałem szczelność (godzinę ściągałem plastiki confused.gif - co za idiota wymyślił takie owiewki? ) i faktycznie okazało się że jedna z opasek na gumowym krućcu od airboxa założona była w sposób odkształcający króciec, w miarę możliwości poprawiłem, tak samo nie podłączony był przewód gumowy od airboxa do trójnika u góry między gaźnikami, podłączyłem. Poza tymi niedociągnięciami nic innego nie zauważyłem. Filtr spasowałem jeszcze raz, dodam że to "oryginalny" zamiennik, nasączony jak trzeba.

 

A efekt jest taki że motocykl dalej bez zmian... confused.gif Co dalej? Bo wierzyć mi się nie chce że z moto z przebiegiem 13tys. km jest COŚ nie tak...

 

Cholera, gdybym wiedział gdzie w mojej okolicy jest jakiś naprawdę dobry mechanik to bez wahania bym zapłacił za zrobienie moto, ale w koło niestety widocznie sami partacze... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź coś łatwopalnego w spreju, zapal moto, poczekaj aż obroty się ustabilizują w miarę i psiukaj tym po króćcach, ogólnie wszędzie tam gdzie są jakieś łączenia itp, jak zwiększy obroty to znaczy że masz tam nieszczelność i trzeba ją zlikwidować.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odbiorze mechanik powiedział że do wymiany jest właśnie filtr powietrza, bo stary zdążył zmurszeć. Wymieniłem i problem jest dalej,

 

na moją marną wiedzę wypada unikać tego mechanika, skoro reguluje motocykl na zbutwiałych resztkach filtra i każe go dopiero wymieniać... po ponownej regulacji, którą ja kazałbym facetowi zrobić w ramach reklamacji wykonanej nieprawidłowo usługi, problem powinien zniknąć

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, fakt że zraziłem się trochę do tych różnych "fachowców"... :/

 

Postaram się w wolnej chwili zrobić ten test z "dezodorantem".

 

Najgorsze jest to że zamiast jeździć to muszę się teraz męczyć ze sprzętem. Fakt że motocykl jeździ z "zatkanym"filtrem, ale lubię jak wszystko gra na 100% no i spalanie ponad 6l/100km przy wcale nie dynamicznej jeździe jest jak dla mnie nie do przyjęcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test z "psikaczem", wszystko wskazuje na to że wszelakie łączenia są ok, obroty na rozgrzanym silniku nie podskoczyły (a jakby co powinny, tak?), wyjątek tylko przy bezpośrednim "wpsikaniu" dezodorantu do airboxa.

 

Czyli co dalej, regulacja?

 

Aha zauważyłem też że "mulenie" i strzały w wydech występują tylko przy jednostajnym, lekkim, ciągłym dodawaniu gazu, na nagły ruch manetką moto reaguje raczej normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pół dnia walki...

 

1- Gaźniki wybebeszone, posprawdzane. Wszystkie wężyki od podciścnienia (?), wyglądają ok. Tak samo króćce gumowe od strony airbox'a

2- Śruby opisane w serwisówce jako "pilot screw" (regulacja mieszanki?) wykręcone na 3,5 obrotu (3 zalecane w serwisówce).

3- Iglice podniesione o jedną pozycję.

4- Wyczyszczony dokładnie kranik paliwa

5- Nasączony dokładnie filtr powietrza

6- Kabel od "dyngsa" opisanego w serwisówce jako "Solenoid Valve" był przypalony i posklejany. Został rozbebeszony, dokładnie zalutowany i zaizolowany.

7- Wolne obroty ustawione na 1500obr./min

8- Świece mają kolor szary - fotka.

 

Efekty: brak. motocykl dalej "dławi" się powietrzem, po "delikatnym" przytkaniu filtra wchodzi na obroty i trzyma je tak jak powinien.

 

I jeszcze pytanie - poziom paliwa w komorach pływaków ustawia się poprzez odpowiednie podgięcie/wygięcie tego stalowego języczka (tak zrozumiałem angielszczyznę w serwisówce)? i czy w obu gaźnikach powinien być taki sam poziom, tzn. 13mm +/- 1mm?

post-39957-0-54346200-1335873297_thumb.jpg

Edytowane przez matheush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...