matheush Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Witam mam problem z Freewindem. Kupiłem go niedawno, u poprzedniego właściciela przestał parę lat, po zakupie dałem do robienia gazniki (czyszczenie itd.), wymieniłem filtr powietrza i jest problem. Przy odbiorze mechanik powiedział że do wymiany jest właśnie filtr powietrza, bo stary zdążył zmurszeć. Wymieniłem i problem jest dalej, tzn moto dziwnie chodzi przy dodawaniu gazu dławi się i strzela w wydech. Problem znika całkowicie po częściowym przesłonieciu wlotu airboxa kawałkiem gąbki. aha, pokrywa airboxa przykrecona jest na 2 z 4 śrub.I tu pytanie - czy to problem ze szczelnością samego airboxa czy raczej gazniki do regulacji? posprawdzałem szczelność (godzinę ściągałem plastiki - co za idiota wymyślił takie owiewki? ) i faktycznie okazało się że jedna z opasek na gumowym krućcu od airboxa założona była w sposób odkształcający króciec, w miarę możliwości poprawiłem, tak samo nie podłączony był przewód gumowy od airboxa do trójnika u góry między gaźnikami, podłączyłem. Poza tymi niedociągnięciami nic innego nie zauważyłem. Filtr spasowałem jeszcze raz, dodam że to "oryginalny" zamiennik, nasączony jak trzeba. A efekt jest taki że motocykl dalej bez zmian... Co dalej? Bo wierzyć mi się nie chce że z moto z przebiegiem 13tys. km jest COŚ nie tak... Cholera, gdybym wiedział gdzie w mojej okolicy jest jakiś naprawdę dobry mechanik to bez wahania bym zapłacił za zrobienie moto, ale w koło niestety widocznie sami partacze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Jak dałeś gaźniki tylko do czyszczenia to będziesz musiał je jeszcze wyregulować. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Weź coś łatwopalnego w spreju, zapal moto, poczekaj aż obroty się ustabilizują w miarę i psiukaj tym po króćcach, ogólnie wszędzie tam gdzie są jakieś łączenia itp, jak zwiększy obroty to znaczy że masz tam nieszczelność i trzeba ją zlikwidować. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 A przykręciłeś ten Airbox tak jak należy czy dalej jest na dwóch śrubkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Przy odbiorze mechanik powiedział że do wymiany jest właśnie filtr powietrza, bo stary zdążył zmurszeć. Wymieniłem i problem jest dalej, na moją marną wiedzę wypada unikać tego mechanika, skoro reguluje motocykl na zbutwiałych resztkach filtra i każe go dopiero wymieniać... po ponownej regulacji, którą ja kazałbym facetowi zrobić w ramach reklamacji wykonanej nieprawidłowo usługi, problem powinien zniknąćjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matheush Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Dzięki za odpowiedzi, fakt że zraziłem się trochę do tych różnych "fachowców"... :/ Postaram się w wolnej chwili zrobić ten test z "dezodorantem". Najgorsze jest to że zamiast jeździć to muszę się teraz męczyć ze sprzętem. Fakt że motocykl jeździ z "zatkanym"filtrem, ale lubię jak wszystko gra na 100% no i spalanie ponad 6l/100km przy wcale nie dynamicznej jeździe jest jak dla mnie nie do przyjęcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matheush Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Zrobiłem test z "psikaczem", wszystko wskazuje na to że wszelakie łączenia są ok, obroty na rozgrzanym silniku nie podskoczyły (a jakby co powinny, tak?), wyjątek tylko przy bezpośrednim "wpsikaniu" dezodorantu do airboxa. Czyli co dalej, regulacja? Aha zauważyłem też że "mulenie" i strzały w wydech występują tylko przy jednostajnym, lekkim, ciągłym dodawaniu gazu, na nagły ruch manetką moto reaguje raczej normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Świece , jaki mają kolor ? Wrzuć zdjęcia . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matheush Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 (edytowane) Pół dnia walki... 1- Gaźniki wybebeszone, posprawdzane. Wszystkie wężyki od podciścnienia (?), wyglądają ok. Tak samo króćce gumowe od strony airbox'a2- Śruby opisane w serwisówce jako "pilot screw" (regulacja mieszanki?) wykręcone na 3,5 obrotu (3 zalecane w serwisówce).3- Iglice podniesione o jedną pozycję.4- Wyczyszczony dokładnie kranik paliwa5- Nasączony dokładnie filtr powietrza6- Kabel od "dyngsa" opisanego w serwisówce jako "Solenoid Valve" był przypalony i posklejany. Został rozbebeszony, dokładnie zalutowany i zaizolowany.7- Wolne obroty ustawione na 1500obr./min8- Świece mają kolor szary - fotka. Efekty: brak. motocykl dalej "dławi" się powietrzem, po "delikatnym" przytkaniu filtra wchodzi na obroty i trzyma je tak jak powinien. I jeszcze pytanie - poziom paliwa w komorach pływaków ustawia się poprzez odpowiednie podgięcie/wygięcie tego stalowego języczka (tak zrozumiałem angielszczyznę w serwisówce)? i czy w obu gaźnikach powinien być taki sam poziom, tzn. 13mm +/- 1mm? Edytowane 1 Maja 2012 przez matheush Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.