ryba1983 Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Tak nad stożkowym od dawna się zastanawiałem, ale po kilku niepochlebnych opiniach zmieniłem zdanie i raczej go nie kupię - nie chcę kupować trzeciego silnika w tym sezonie ;-)Na razie podjadę do motoryzacyjnego kupię sam wkład i sprawdzę czy coś się zmieni, jednak rozglądam się cały czas za jakimś lepszym filtrem.Czy może miał ktoś do czynienia z filtrami firmy Polini lub Malossi ? Niby włoska firma, ale czy to nie aby tylko chwyt marketingowy a w środku to samo badziewie ? Przykładowe modele: http://allegro.pl/filtr-powietrza-polini-air-box-niebieski-d-32mm-30-i2432539102.htmlhttp://allegro.pl/filtr-powietrza-polini-high-flow-krotki-39mm-i2432539587.htmlhttp://allegro.pl/filtr-powietrza-malossi-e13-prosty-32-38mm-i2458082122.htmlhttp://allegro.pl/filtr-powietrza-malossi-e5-box-38mm-czarny-chrom-i2477174504.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 bierz jakikolwiek ja bym bral najtanszy i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadzio Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Stożka nie polecam, bardzo fajnie nie sprawdza się na deszczu zaciąga cały syf chyba że wciśniesz go do kufra gdzie będzie mu suchonajtańszy wygląda najlepiej ale i tak jazda w deszczu może być niemal niemożliwa standardowe puszki dobrze spełniają swoje zadanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 bialem w bandicie 4 stozki kazdy osobno na kazdy gaznik i w deszczu nic si enie dzialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadzio Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Zależy gdzie miałeś te gaźniki w skuterach taki filtr jest nisko obobok koła w moim "chińskim" zipie miałem zawsze uwalone oklolice gaźnika filtr wytrzymał do pierwszej jazdy w deszczu i błocie Ryba jak chcesz stożek kupuj boxa polini jest dość popularny i zawielu skarg na niego niema tylko upewnij się czy średnica podpasuje do gaźnika no i na jazde w deszczu przygotuj jakieś osłony żeby woda z koła go nie wypłukała o zmianie dyszy wiesz pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 (edytowane) Witajcie Sytuacja pomału się normuje, chociaż mam jeszcze pewien problem.Co do silnika i wyskakiwaniu biegu w czasie jazdy oraz źle wchodzący luz - okazało się że serw był źle skręcony i udało się to naprawić, biegi wchodzą już dobrze.Co do filtra tutaj mam dalej dylemat, na razie wyjąłem stary filtr i w gumowej rurce wlotowej założyłem kawałek drobnej wyciętej pończochy, tak samo na wylocie.No i o niebo lepiej chodzi już nie dusi się gdy odkręcam manetkę powoli, natomiast gdy gwałtownie dodam gazu to muszę poczekać około sekundy zanim załapie i wejdzie na obroty - czyli wychodzi na to że dostaje troszkę za dużo paliwa.Iglicę dałem na sam dół i poprawiło się znacznie, ale to jeszcze nie tak jak być powinno.Jeśli chodzi o stożek to widziałem też takie zabudowane z plastikiem, może i kupiłbym bo średnica wynosi 35mm i pasowałby , ale pisze tylko że to do silnika 50 -70ccm i boję się że nie będzie dobry i dalej będzie się dławił.Jest też taki sam do silnika 120ccm ale znowu średnica wynosi 42mm czyli aż o 7mm za dużo.W takiej sytuacji pozostaje tylko albo ten odkryty z którym jazda w deszczu nie będzie możliwa, albo będe szukał jakiegoś wkładu lub filtra zabudowanego który będzie pasował pod większy silnik.Na razie szukam i wypytuje sprzedawców może coś się trafi.Co do dyszy głownej to zdaje się że mam gdzieś o setkę mniejszą, jutro założę i sprawdzę czy lepiej będzie wchodził na obroty. Edytowane 21 Lipca 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 dokładnie jak jeszcze go przylewa poeksperymentuj z dyszami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 (edytowane) Mam pytanie orientuje się ktoś jaka dysza oryginalnie ma być w silniku 125ccm bo testuje od kilku dni z różnymi a efektów zero.Chodzi o silnik 139 FMB.I co może mieć wpływ na nie wkręcanie się obrotów na max? Chodzi o to że dochodzi do 7 a jak z góry to 8 tys obrotów i koniec. Edytowane 7 Sierpnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Przelozenia moga miec na to wplyw + twoja waga.Mierzyles cisnienie sprezania tego silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedź, co do przełożeń to nie wiem jakie są, wiem tylko że jest założona zębatka 14 Z , moja waga nie jest aż tak dużym obciążeniem myślę bo ważę coś około 84 kg.Ciśnienie sprężenia mierzone było na samym początku i było dobre na 100% no ale teraz chyba będę musiał po raz kolejny podjechać i zmierzyć. Co do dyszy to w silniku 50ccm była 0,73 a w 125ccm mam fabrycznie założoną 0,78 czy to aby nie jest zdecydowanie za mało? EDIT: Wykręciłem wydech i jest o wiele lepiej już tylko minimalnie go dusi, co do obrotów to normalnie przy 1 i 2 biegu dochodzi już do ponad 10 tys na 3 biegu już tylko do 9 tyś.Po tym zabiegu dodatkowo wyjąłem filtr powietrza i o wiele lepiej przyspiesza (w ogóle nie dusi ) natomiast obroty dalej na tym samym poziomie.Czyli wychodzi na to że oprócz wydechu blokuje go filtr powietrza ( co mnie dziwi ponieważ wymieniłem standardowy wkład na filtr powietrza do CZ 175 więc powinien dostarczyć powietrza ile dusza zapragnie...).Do tego jeszcze pewnie trzeba pokombinować z iglicą i dyszą i będzie dobrze no ale niestety chyba czeka mnie usunięcie kolektora z rury i poszukanie jeszcze innego filtra).Mam pytanie do tych którzy jeżdżą chińskimi 125ccm, jeśli ktoś na forum się orientuje jaka dysza główna będzie najlepsza do tej pojemności oraz czy da się kupić jakiś dobry filtr powietrza zakryty do tej pojemności czy zostaje tylko ten felerny stożek? Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 I jeszcze takie pytanie - czy lepszym rozwiązaniem jest usunięcie katalizatora, czy jeśli bym po prostu go przedziurawił lub zrobił kilka dodatkowych dziur nie będzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 czyli w ogole nie masz wydechu ? to wazna rzecz w motocyklumówiłem żeby założyć stożka trochę niebezpiecznie bez jakiegokolwiek filtra latać najlepiej to wejdz na jakies forum skuterowe moze ktos juz cos takiego doswiadczyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Nie no na razie jeżdżę z wydechem normalnie (fakt że dusi go) - bez wydechu i filtra tylko testowałem i było dobrze dlatego trzeba będzie albo usunąć katalizator albo zrobić kilka dziurek by spaliny miały jak się wydostawać.Tak czytałem to co pisałeś o stożku - jasne że lepiej jeździć jest z nim niż w ogóle bez filtra, no ale co do deszczu i pyłków myślę że zabudowany byłby o wiele lepszym rozwiązaniem, po za tym słyszałem kilka niepochlebnych opinii o stożkach - mianowicie że strasznie silnik dostaje po tyłku przez nie...Znalazłem już filtr zabudowany od rometa z125 ( taka sama pojemność silnika więc powinien pasować, napisałem tylko do sprzedawcy o podanie dokładnych wymiarów jeśli tylko będą dobre to biorę go).Do tego ten tłumik zrobić i motor w końcu może zacznie jeździć tak jak powinien, szkoda tylko że sezon się kończy.... No ale może następny przejeżdżę już normalnie bez większych problemów.Bez obrazy ale czegoś takiego jak ja to chyba nikt nie doświadczył na swoim chińczyku ;-) Jak bym wiedział ile w to będzie trzeba inwestować cały czas to rzeczywiście kupiłbym używanego japończyka i byłby spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Ano z chinolem to niestety jest czysta loteriada , ale miejmy nadzieje ze twoje problemy sie niebawem skoncza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 tak jak mowilem mialem w bandicie 600 stozki przez 15.000 i nic sie nie dzialo nawet w deszcz jak ktos gaznikow do nich nie umie dostroic a wiem ze nawet spece z salonu nie umieja to co zrobisz ten wydech to zrob przelot i tyle, pozniej tylko wyregulowac gaznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.