Skocz do zawartości

Co w tym gaźniku jest nie tak - Yamaha YBR 125


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odpalam zimny silnik na zacignietej dźwignia ssania. Motocykl po 1-2 minutach zwieksza obrtoty silnika do ok 5tys. obr/min. Wyłaczam wiec "ssanie" i ruszam Przy ruszaniu jednak okazuje się, że silnik dusi sie i gaśnie. Jadę wiec tak z zaciagniętym "ssaniem" klilometr, po czym je zwalniam i jest ok. Dlaczego pomimo dużych obrotów na ssaniu okazuje sie że silnik nie nagrzał sie do tego stopnia żeby bez "ssania" jechać?

 

W czasie jazdy przy nagrzanym już silniku zauważyłem też, że zacigniecie dźwigni ssania nie wpływa zauważalnie na pracę silnika. Wydaje mi się, że coś nie jest w porządku, bo przy bogatszej mieszance silnik powinien pracować inaczej.

 

Po bardzo dynamicznej jezdzie (jak na możliwosci tego motocykla oczywiscie)i zatrzymaniu sie obroty biegu jałowego przez około 15 sekund mają wartosc 2600 obr/min a po tym czasie spadają do właściwego pułapu 1400 obr/min. Co jest przyczyną takiego zjawiska? Czy inni użytkownicy YBR 125 mają podobne problemy, czy tylko mój motocykl i wymaga on jakichś ingerencji?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg symboliczny 10700km. Motocykl jest jak nowy - kupiony od pierwszego właściciela który nabył tą Yamahe jako nową w krajowym salonie.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak ja miałem yamahe xt 125 r a to te same silniki, remont zrobiłem przy 8 tys ... była nówka salonowa jeżeli masz możliwość sprawdź kompresje powymieniaj świece ewentualnie po prostu napnij linkę od ssania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znane są przypadki przejechania ponad 100tys km YBR 125 bez remontu (oczywiscie z wymianą pierscieni tłokowych przy około 50tys km), a Ty piszesz o 8 tys km. Bez oleju na niej jezdziłeś? A jaki gaźnik miałeś w tej XT 125? Jaki model i jaka wielkość (przepustowośc) dysz? Który był jej rok i czy miała "dopalacz spalin"?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego jak się jeździ ,:) to nie może być regulacja gaźnika bo nie schodzi równo z obrotów :) to wskazuje na zużycie silnika :) zupełnie tak jak w silnikach samochodowych , ale niech posłucha kogo woli :)

PS. Pytanko do właściciela ybr czy potrafi Ci na światłach zgasnąć??

 

Wszystko standard 2007 , chłopaku nie złość się ja Ci próbuje pomóc :) a ja tak właśnie zrobiłem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na światłach mi nie gaśnie. Standard - z tym, że XT 125 miały inne gaźniki niż YBR 125. Nie mogę dotrzeć do serwisówki od XT 125 dlatego pytam o rodzaj gaźnika i wielkosc dysz, oraz to czy miała dopalacz spalin.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego jak się jeździ , :) to nie może być regulacja gaźnika bo nie schodzi równo z obrotów :)

Nie jestem jakimś wielkim mechanikiem, tak naprawdę guzik umiem, ale swoje z gaźnikami przeżyłem. Opis autora tematu wskazuje w 100% na złą regulacje gaźnika, ewentualnie lewe powietrze. Poza tym sugerowanie zatarcia przy tak małym przebiegu mija się z celem, tak jak napisałem - to nie jest wyżyłowany dwusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O w morde co drugi to lepsza teoria xD haha . Ogarnijcie się Pany ;)

 

Objaw tylko i wyłącznie gaźnikowy, żadne kończące sie silniki itp. Zawieszenie się na pewnym pułapie obrotów przy z chodzeniu z nich i po chwili powrót do normalnego pułapu, brak reakcji na ssanie wskazują na zbyt ubogą mieszanke paliwowo-powietrzną. Na początek sprawdź jakimś dezodorantem czy nie łapie lewego powietrza. Jak jest ok to czeka Cie regulacja

Edytowane przez Patryk_mx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie wina gaźnika , a pierścieni ... ile ma przebiegu??

Głupoty piszesz. Zacznij książki czytać, najlepiej o silnikach, takie dla zawodówek i techników.

 

 

Tak jak Adam, obstawiam lewe powietrze - przerobiłem ten temat w GN125, który miał identyczne objawy. Wymiana króćca załatwiła sprawę natychmiast.

Test był prosty: podczas pracy silnika dmuchnąłem eterem do diesla na króciec i gaźnik - silnik mało korby nie wypluł, takie obroty osiągnął :)

 

Co do YBR125, to moja ma 36 tys km, wszystko nakręcone pod kursantami. Oleju nie bierze, nie dymi, setkę osiąga, ino tarcze sprzęgłowe wymieniałem niedawno - kursanty wykończyły...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...