Skocz do zawartości

BMW K 1100 LT VS Yamaha XJ 900 VS HONDA VF 1100 SABRE


Rekomendowane odpowiedzi

... ja bym bral BMW K 1100 LT moze uroda nie grzeszy , wiekszosc tych motocykli ma przebiegi ponad 200 Tkm , dla mnie to na plus, a rodzynki po 740 Tkm o czyms to swiadczy .

" Im więcej jeżdzę tym mniej czuję się motocyklistą " .


"The Nightrider, that is his name. The Nightrider. Remember him when you look at the night sky".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ma wiecej szwungu, no i to olejak czyli nie do zabicia silnik.

Jest balanser, wiec wibracje malo wyczuwalne.

Tyle ze jest zadki i akcesoria turystyczne do niego ciezkie do zdobycia.

No i pali ale wrazenia z przyspieszen niezapomniane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... generalnie sam ujeżdzam BMW k75 RT ( wielkość BMW K 1100 z silnikiem trzygarowym 750cm) i osobiście poleciłbym ci taki motocykl , jest to sprzet którego sie nienawidzi i kocha na przemian ( wiesz to taki jeden na całe zycie a przynajmniej jenem na bardzo długo) , spalanie na poziomie 4,5 do 5,4 przy 160 km/h na budziku w trasie , wygodny , bardzo dobra ochrona przed wiatrem , deszczem , niesamowicie trwały ( silniki robią bez problemu po 400 tys km i wiecej ) suche sprzęgło , wał jeżeli trafisz na nie grzebany ( można trafić z oryginalnym przebiegiem na poziomie 30 tys km i mniej ) , z wad niewątpliwie ciężki ale jak smigasz z pasażerem bedzie ci niewatpliwie wdzięczny ( bardzo dobre tłumienie drgań ) z tych które wymieniłeś Yamaha XJ900 różne opinie , niewątpliwie czteregoraowy piec yamahy połączony z wałem to ciekawa propozycja , maszyna szybka i zwinniejsza niż BMW , dobrze sie prowadzi , ciekawa sylwetka , mniejsze zabezpieczenie przed wiatrem i deszczem , silnik bez płaszcza wodnego, przy niektórych oponach ma tendecje do drgajacego przodu , co do Hondy osobiście nie polecam tego modelu , Suzuki niewatpliwie dobry silnik , jednak na moje ten sprzęt jest zle skonstruowany , ogólnie poszukałbym BMW K lub Yamahe XJ900.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego zestawienia zamiast sabre wstawiłbym st 1100 (podobny budżet jak sprzęty podane przez Ciebie)

z bmw to może jeszcze r1100 (rs są chyba najtańsze z tej rodziny)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... generalnie sam ujeżdzam BMW k75 RT ( wielkość BMW K 1100 z silnikiem trzygarowym 750cm) i osobiście poleciłbym ci taki motocykl , jest to sprzet którego sie nienawidzi i kocha na przemian

 

Osobiście wolę tylko kochać, Beemki są piękne ale cholera jak ktoś ma szmalcu sporo na to żeby je utrzymać. Tak jak koledzy wcześniej powiedzieli. Dla trochę mniej zamożnych japończyki i to nie wszystkie dla tych co chcą wkladać w moto więcej "dutków" niemieckie i włoskie :)

13703312764b45157fd8fe5.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 1100LT, ale zdaje się że w K75 RT był wtrysk i ABS. Fakt,że ABS to duży kloc jak słój po ogórkach ale jest, choć często i nie działa już w tych moto. Kumpel miał dwie sztuki K75. Rok 88 i 92. Generalnie jak ludzie obeznani w temacie przyjezdzali oglądać to patrząc na przebieg (170 tys) mówili,że ledwo dotarty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie sądze aby BMW było droższe ... oczywiście nowe modele niewatpliwie tak... BMW nie ma modeli pośrednich takich typowych 600 po prostu ich nie produkuje a jeżeli już to z silnikami Rotxa .... ja w BMW optuje za wersjami K ale seriami 75/100/1100 zarowno z silnikiem 16v jak i 8v ...osobiscie wolę K75 ( ostatni rocznik produkcji 96 wersja Ultima) , praktycznie te same parametry uzytkowe ( poza moca w silniku K75 ) , oczywiście wtrysk ale w wersja k75 jest bez sond lambda czy czujnikow Hala ( nie psuje sie ) jednak powtarzam warunek to nie grzebany , niestety problem jest serwis bardzo mało ludzi cokolwiek wie na temat tych trzech modeli stad taka opinia ( Bedziesz Miał Wydatki)... ja sam serwisuje sobie sprzęta ( czasami i nym moim kolegom kulającym sie na K) generalnie jak post wyżej przebieg powyżej 100 tys to dopiero dotarty silnik... jest wielu zwolenników modeli R , przede wszystkim GS moja opinia o tych sprzetach jest dość nijaka ( z lekkim zabarwaniem na negatywną , poza modelami z poli ponizej 1 litra a tu juz bardzo duza zadkosci)... po prostu silnik K nie wibruje ( R wrecz przeciwnie) ,( stawiasz szklanke wody , zalana do pelna na zbiorniuku paliwa i w caluym zakresie obrotow ic ci sie nie wylewa - lub innaczej jak wylaczysz silnik po jezdzeniu na R musisz jeszcze troche poczekac az jajka przestana ci sie obijac ;)) , w kwesti R uwazam ze dwa gary na silnik powyzej litra to chory pomysl ..( chialbym miec kiedyc R-65 no R-80, jako drugi sprzet) ... więc moim zdaniem szukaj serii K75/100/1100 ... ale pamietaj ze to cos wazy 250 kg lub 225kg - tu róznie podaja genralnie zalezy od wersji owiewek itp ( rama jest ta sama) , ( ale za to ma samego udzwigu do 480KG ) oczywiscie wersja k75 ma tego udzwigu najwiecej ( lzejszy o jeden gar silnik ... nie wiem czy pisalem ma trzy gary ) ... no i nie jest z wzgledu na swoje gabaryty dla niskiego motonity...co do ABS wystepuja dwa modele I i II , pierszy posiada dwie pompy , a drugi jedna ( prawdopodobnie ma to tylko Ultima) .. i tu takze trzeba umiec odpowietrzyc i zresetowac sterownik ABS , oczywiscie ABS jest wylaczany ... ( w moim nie ma ABS ... i mnie to nie matrwi....) ...co do mocy 75 ma 75koników , 100 i 1100-100konikow ...le moje 75 konikow pozwala na smiganie pod pelnym ladunkiem w dwie osoby 140 po autostradzie , przy zuzyciu paliwa na poziomie 5,4 l /100km ) ..wersje 1100 maja inne chlodnice ... jednokomorowa .. wersje 75 i 100 trzykomorowe ... ( naprawde trzeba zmeczyc ten sprzet zeby wlaczyl wiatrak, nawet na KRYMIE przy 40 stopniach i jezdzie przez step)...

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... gdybym nie miał BMW ( kupiłem go całkowicie przypadkowo) to napewno śmigałbym XJ900 ( silnik da radę tak do 150tys km) ...moim zdaniem jest lepiej wywazony , bardziej zwarty .... spalanie na poziomie 6 l/100 przy predkosciach powyzej 120 szybko rosnie ( gazniki ) ..ale przy spokojnej jezdzie mozna trzymac sie ponizej 6 l ... silnik wydaje mily pomruk czterogarowego pieca .... na GS jezdzilem jeden dzien ..mi osobiscie nie pasowal...sztywny , i momentami malem wrazenie ze kulam sie CBR 1000 ,( walił sie na boki przy nizszych predkosciach ) ....niezbyt na turyste....co do XJ jest prosty w obsludze i wszelkich naprawach ...

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... generalnie to kwestia wymian materialow eksploatacyjnych ,,, w kazdym musisz zmienic klocki , olej , filtr ... w BMW klocki przod 75zl za pare , potrzebne sa dwa komplety , tył koszt 50 zł ..jeden komplet wymiana zalezy jak smigasz co okolo 12-15 tys km srednii, filtr oleju 28zł , olej samochodowy 15w lub nawer 20w wazny jest drugi parametr cieplota dobrze miec 50... cena okolo 70zl , filtr paliwa ( w zbiorniku koszt okolo 45 zl ) , filtr powietrza paranoicznie drogi cena 270 zl niby oryginalny ale kupisz za 90 zl , taki sam w innym pudelku ... swiece po 11-14zl sztuka .... w XJ poza filtrem paliwa koszty podobne ...ale powtarzam nie czesci sa problemem a serwis ...inne czeci zalezy sprzeglo suche wiec to kwesti tarczy jej profesjonalne nabicie kosztuje 80zł , lancuszek rozrzadu tu mozna zajrzec dopiero tak kolo 120-150 tys km , ( w BMW lancuszek , i sprzeglo ) ... alternator typu samochodowego zwykly Bosch tu zajrzec tak kolo 120-150 tys km , trzeba wiedziec ze w BMW minus z akumlatora jest laczoy do masy pojazdu poprzez rozrusznik , wystraczy sprawdzic szczotki ,.. , wylacznik stopu koszt 130zł za tyl i 70 za przod , ,, ( ten tylni kosztuje tak naprawde 20zł ) ... z innych rzeczy oddzielny olej w skrzyni biegow i w dwfrze z tylu ( 75w90 mowiac po polsku Hipol polsyntetyczny) wymiana po 30 tys km ( jak filtr paliwa) ....zarownik zwykle H4 i P21/5 itp, bezpieczniki hebelkowe zwykle samochodowe , przekazniki a VW, BMW , Audi itp ...generalnie tak naprawde to silnik samochodowy wlozony do ramy motocykla ... lacznie z oprzyrzadowaniem ,,, jedyna roznica to pompa wodno olejowa ..taki wynalazek ... oczywiscie plyn w chlodnicy .... dobrze jest zdjac z tylu dyfer i wyciagnac wał nasmarowac tzw wieloklin , ( pare kluczy i ze dwa browary i zrobione) plyn hamulcowy DOT4 ... co do XJ niewatpliwie mniej roboty i.... wiedzy ...... wiec koszt serwisowania ( ja sie nie umie ...po mojemu nie chce sie umiec) mniejszy .

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...