Dexster Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Zakupiem w/w motocykl. Jest mega silny, ladnie sie zbiera, ale cieżko odpala. Jak jest zimny kilka razy zakręci na ssaniu i odpali, na początku przerywa troszkę, ale po krótkiej przejażdżce wraca do pełni sił. Jak silnik się rozgrzeje, baaardzo trudno go odpalić, jak odpala, to tylko na ssaniu po dłuższym kręceniu, bez ssania nie ma co nawet próbować. W czym może tkwić przyczyna? Świeca? Świece kupie na dniach i zobaczymy(irydową). W moto nowym tłok(wossner) i rozrząd. Myślicie, że to może być wina świecy? Nie wiem kiedy była wymieniana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 świecę wymien bo kosztuje kilkanaście zł, ale raczej to sprawy nie rozwiąże,sprawdz kolor świecy gdy trochę pojezdzisz(a nie wtedy gdy zgaśnie i nie mozesz odpalić), ma mieć kolor brązowy, jeśli ma inny czyli jest np. bardzo jasna, to oznacza ze gaznik jest do regulacji-za gaznikiem przemawia tez to ze odpala na ciepło na ssaniu bo nie powinien, gaznik wypada tez wyczyścic, a filtr powietrza uprać i nasączyć olejem albo specjalnym preparatem do filtrów,trzeba tez sprawdzic luz zaworowy, choć jak wymieniałeś rozrząd to luz powinien byc niedawno regulowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Czym uprać filtr? Woda? Benzyna? Jutro popatrze. Jak się reguluje gaźnik, jest może jakiś poradnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 najlepiej zamieszać 50-50 ciepłą wodę i benzynę co do gaźnika to musisz mieć serwisówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Po umyciu w benz/woda(50/50) pozostawić do wysuszenia i potem wymoczyć w oleju, ale jakim? I znowu go wysuszyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 wysusz, potem nasącz jakimś olejem silnikowym, manual hondy xl podaje olej SAE 80-90, a potem wkladasz taki nasączony filtr i jazda, nic nie suszysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 A potem masz cały gaźnik w oleju a moto dymi na niebiesko. Olej silnikowy jest do silnika jakbyś nie zauważył (80w 90 to do skrzyni biegów bardziej), do filtra są specjalne oleje, nie kosztują dużo a starczają na długo. Tyle, że po nasączeniu lepiej odczekać pare godzin az wyschnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 gear oil, czyli przekładniowy, zgadza się, spokojnie mozna go uzywać zamiast specjalnych sprayów do starszych maszyn, nie ma mowy o zadnym brudzeniu gaznika ani dymieniu, chyba ze nalejesz 2l na filtr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ja wlewam trochę hipolu do reklamówki i wrzucam do niej filtr, potem trochę pomiętole zawieszam go gdzieś żeby trochę wysechł i gotowe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 A więc, dziś odpaliłem go na chwile na ssaniu, odpalił i zgasiłem. Po kilkudziesięciu minutach chciałem odpalić i dupa, nic, nawet nie łapie. Wykręciłem świece(a przed tym pół motoru... :P) no i sporo nagaru na niej było, wyczyściłem wkręciłem i tez nic. Jutro rano kupie świece i może płyn do nasączania filtru powietrza, wkręcę, zaleje benzyną i zobaczymy jak to będzie. Powiedzcie mi, jak wyciagnąć ten filtr powietrza u mnie? Muszę wykręcać tą calą obudowę czarną? Ah, patrzałem iskre, no tej świecy, to ona skacze po tej elektrodzie, z kąta, w kąt, i jakaś taka słabizna, aku się ładuje, jutro na nowej zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaamil Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Dziwna sprawa z tym że nie odpala bez ssania na ciepłym. A co do filtra powietrza, to żeby go wyjąć wystarczy z prawej strony odkręcić jedną śrubkę i dostajemy się do filtra. Potem ręką mocowanie filtra i wyjmujemy filtr. Daj znać jak wygląda sytuacja po wymianie świecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Dziwna sprawa z tym że nie odpala bez ssania na ciepłym. A co do filtra powietrza, to żeby go wyjąć wystarczy z prawej strony odkręcić jedną śrubkę i dostajemy się do filtra. Potem ręką mocowanie filtra i wyjmujemy filtr. Daj znać jak wygląda sytuacja po wymianie świecy. Szkoda słów, wymieniłem świece, odpalił, ale przy dodaniu lekko gazu przygasał, chciałem powoli ruszyć no i zgasł i teraz gówno, chce odpalić, ale nie odpala. jak u typa to palil jak złoto, a u mnie już... jak z każdym moto jakim kupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 (edytowane) Co do mycia filtra, to na dłuższą mete kup jakiś preparat do czyszczenia filtrów bo po benzynie się "szczerbi" gąbka. Myjesz w preparacie dokładnie, moczysz i wyciskasz kilka razy później płuczesz w wodzie( sciskasz go tyle aż będzie z niego wypływać czyściutka woda bez żadnego syfu) i zostawiasz jak wyschnie. Kup spray do filtrów (Silkolene 600ml coś koło 40zł kosztuje a wystarczy ci na cały sezon) Łatwiej jest sprayem poprawnie nasmarować filtr (choć przeczytałem ostatnio w dziale mechanika jak ktoś tyle napsikał że filtr od ręki się nie odklejał :biggrin: :biggrin: ). Radziłbym rozebrać i wyczyścić porządnie gaźnik (jakąś chemią porządną a nie tylko przedmuchać) , sprawdź luzy zaworowe na wszelki wypadek, swiecę wygrzej porządnie bo pewnie już ją zalałeś. Jak moto przestało odpalać? Dawało jakieś oznaki wcześniej? Edytowane 10 Marca 2012 przez rafael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Kupilem dopiero motor, a Ty mi radzisz gaznik odkrecac, na innym forum pisza mi, ze takie rzeczy sie robi w serwisie, niby jak mam sprawdzic te luzy? Nie jestem mechanikiem, ogaru troche, motor mam tydzien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaamil Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Jak odpalisz to przez chwilę nie dodawaj gazu bo jest na ssaniu.Po 5-7s zdejmujesz ssanie, przynajmniej u mnie tak jest. I nawet jak zgaśnie po zapaleniu to już bez ssania pali. Sprawdź czy Ty czasem z tym ssaniem nie przesadzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi