czarekmbx Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 A ja ostatnio widziałem w gdzieś u nas reklamę dotyczącą nakładania nicasliu. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 (edytowane) +300zł wysyłki do Anglii i z powrotem i miesiąc czekania coś takiego moze wystąpic jak wstawiasz tuleję u pana Staszka i nie odtworzy on okien w cylindrze lub zrobi to niedbale Sporo osób, które wstawiły tuleje (tuleja była wsadzona u Pana Woryny z katowis) do cylindra odczuło różnice, silniki wolniej się wkręcały.Na tuleje też trzeba czekać. Na allegro koleś oferuje usługe nałożenia nicasilu w firmie Langcourt w Angli koszt 850 zł i 50 zł wysłyka u mnie w mieście pięć osób miało regenerowane cylindry w firmie langcourt i zero problemów. Widze z tego, że sami fachowcy są tutaj na forum, którzy zakładają do wyczynowego silnika tuleje. Dlaczego fabryczne te silniki nie posiadają tuleji? Odpowiedz jest prosta, tuleja gorzej odprowadza ciepło, zwiększa tarcie itp. Edytowane 10 Lutego 2012 przez Rams Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Licz się z tym że silnik takiego moto jest robiony pod konkretny cel , a tym celem jest walka o sekundy, a niekiedy ułamki sekund podczas wyścigów na torach całego świata.Załoga konstruktorów w fabryce nie myśli nawet że takim sprzętem będzie jakiś amator jeździł po lesie itd, remont wd manuala jest przewidziany co kilka godzin, ale to dla teamu nie stanowi problemu, dla amatora często tak. Dla profesjonalnego zawodnika nawet 1-2 km zrobi różnice i może przesądzać o wygranej, za to amator mało który odczuje różnice takiego spadku mocy. Nicasil jest wynikiem postępu i walką o kawałki koni. Tuleja porządnie ( ale naprawdę porządnie) zrobiona równie dobrze w rękach amatora spełni swoje zadanie, i przekonałem się o tym osobiście nie raz. Ja też nazwałbym fachowcami tych którzy mając przejeździć na jednym nicasilu 16 tłoków, przelatują 5 po czym nicasil nadaje się do zdarcia.porządna tuleja zda egzamin. Tak samo jak w crossówkach 4T amatorzy wymieniają zawory na stalowe i jeździ to bez problemu bo spełniają one swoją rolę tak jak tytanowe które dodają silnikowi może z 2 % mocy, ale dla zawodnika to już coś. Ja nie jestem ani za ani przeciw takim modyfikacją, jeśli są dobrze zrobione to będzie to działać. Tu jest polska nie hameryka i tu zawsze ludzie będą kombinować. Dowidzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 (edytowane) Nie chce mi się ciągnąc tego wątku bo jak pisałem nie mam z tym osobiście wiekszych doświadczeń, dopiero bede miał jak zlożę silnik, ale znam 1 rm 250 osobiście, zamiatała na nicasilu, teraz zamiata na tulei worynowej, czy tak samo? Różnicy nie czuć. Internetowe opowiesci traktuję z przymróżeniem oka, a jak o czymś piszę to gdy sam mam doświadczenia, czy Ty Rams kiedykowliek wstawiłeś tuleję do moto ktore byla na nicasilu, ze piszesz jak wyrocznia?O ile mogę zrozumieć zarzuty, ze tuleja szybciej się zużywa, albo ze gorzej odprowadza ciepło to nie rozumiem czemu silnik miałby się gorzej wkrecać czy miec mniej mocy akurat na górze? Z tego co wiem czy tuleja czy nicasil wymaga oleju 2T, który tworzy film na sciankach cylindra, gdyby tłok dotykał bezpośrednio czy to do zeliwa czy do nicasilu to silnik padłby po godzinie zatarty. Zeliwo moze faktycznie gorzej utrzymywać film olejowy, ale to są jakieś ułamki KM...Honda XR przez jakiś czas wychodzila na nicasilu i z tego co wiem jej moc nie byla wtedy wyższa.Kiedyś widziałem cylinder zrobiony do yamahy 490, tuleję kumpel sam rzęsił pilnikiem bo kanaly w cylindrze nie zgadzały się z tuleją :D No to szkoda zeby to dalej dobrze latało. W worynowym cylindrze wszytsko sie zgadza, musialem tylko podrześbić zawór zeby zmiesicl się kanał, bo tuleja jest grubsza niz nicasil, jakbym mu wyslal zawór to pewnie by sam to zrobił, ale to 20 min roboty.Moim zdaniem tuleja nie nadaje się tylko tam gdzie brak nadwymarowych tłoków czy do motocykli które naprawdę nie mają lekko i mają szanę byc przgrzane.Widze z tego, że sami fachowcy są tutaj na forum, którzy zakładają do wyczynowego silnika tuleje. Dlaczego fabryczne te silniki nie posiadają tuleji?A dlaczego honda zaleca wymiane tłoka w crf 450 co 15mth? Fabryka zaklada najciezsze uzytkowaine jakie moze przytrafic się motocyklowi, sposób uzytkowania jest istotny dla serwisu i tyle. Edytowane 11 Lutego 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 (edytowane) Nie chce mi się ciągnąc tego wątku bo jak pisałem nie mam z tym osobiście wiekszych doświadczeń, dopiero bede miał jak zlożę silnik, ale znam 1 rm 250 osobiście, zamiatała na nicasilu, teraz zamiata na tulei worynowej, czy tak samo? Różnicy nie czuć. Internetowe opowiesci traktuję z przymróżeniem oka, a jak o czymś piszę to gdy sam mam doświadczenia, czy Ty Rams kiedykowliek wstawiłeś tuleję do moto ktore byla na nicasilu, ze piszesz jak wyrocznia?O ile mogę zrozumieć zarzuty, ze tuleja szybciej się zużywa, albo ze gorzej odprowadza ciepło to nie rozumiem czemu silnik miałby się gorzej wkrecać czy miec mniej mocy akurat na górze? Z tego co wiem czy tuleja czy nicasil wymaga oleju 2T, który tworzy film na sciankach cylindra, gdyby tłok dotykał bezpośrednio czy to do zeliwa czy do nicasilu to silnik padłby po godzinie zatarty. Zeliwo moze faktycznie gorzej utrzymywać film olejowy, ale to są jakieś ułamki KM...Honda XR przez jakiś czas wychodzila na nicasilu i z tego co wiem jej moc nie byla wtedy wyższa.Kiedyś widziałem cylinder zrobiony do yamahy 490, tuleję kumpel sam rzęsił pilnikiem bo kanaly w cylindrze nie zgadzały się z tuleją :D No to szkoda zeby to dalej dobrze latało. W worynowym cylindrze wszytsko sie zgadza, musialem tylko podrześbić zawór zeby zmiesicl się kanał, bo tuleja jest grubsza niz nicasil, jakbym mu wyslal zawór to pewnie by sam to zrobił, ale to 20 min roboty.Moim zdaniem tuleja nie nadaje się tylko tam gdzie brak nadwymarowych tłoków czy do motocykli które naprawdę nie mają lekko i mają szanę byc przgrzane. A dlaczego honda zaleca wymiane cylindra w crf 450 co 15mth? Fabryka zaklada najciezsze uzytkowaine jakie moze przytrafic się motocyklowi, sposób uzytkowania jest istotny dla serwisu i tyle.Amen :biggrin: nic już nie trzeba dodawać. Ja osobiście montowałem tuleje do trzech "ćwiartek" 2T i wszystkie jeździły dobrze. Jedyny problem to może być brak nadwymiarowych tłoków, lub ich mały wybór tak jak napisałeś. Edytowane 11 Lutego 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Dzięki panowie za odpowiedzi, jednak zdecyduję się na wymianę tuleii u Woryny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Pamiętaj, że coraz więcej osób krzywo się patrzy na moto z tuleją przy zakupie i często się zniechęcają do moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 No ale co mam zrobić ? Skąd wezme ponad tysiaka na regeneracje nicasilu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Pamiętaj, że coraz więcej osób krzywo się patrzy na moto z tuleją przy zakupie i często się zniechęcają do motoTo jest racja. Miałem z 5-6 motocykli do których wstawiałem tuleje i szły na sprzedaż. Niektórzy klienci rzeczywiście nie byli mega ucieszeni że jest tuleja a nie nicasil, ale za każdym razem drugi czy trzeci z rzędu mówił " dobrze że nawet jest ta tuleja, bo te nicasile to drogie jak się zapsuje" :biggrin: Nie polemizowałem za bardzo bo oni chcieli kupić a ja chciałem sprzedać. Na jednym z tych motocykli przejeździłem cały sezon i zero problemów, nie odczułem w terenie spadku mocy ani nadmiernego przegrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 E mail od pana woryny z zapytaniem czy silnik straci na mocy. Niby z jakiego powodu miał by być spadek mocy? jeśli ktoś ma zajechany cylinder z np. crossa i już mu nie odpala i ma mocno zatarty cylinder to ma trzy możliwości - kupić nowy cylinder - dać ten cylinder do nicasilu - zrobić tulejowaniie tego cylindra cena za poszczególne usługi rośnie z kwadratem i każdy dobiera naprawę do swojego portfela. Większość wyczynowych silników pracuje na tulejach żeliwnych w tym ścigacze R1 R6 i inne silniki kartingowe pojemności 100 na których ścigał się Robert Kubica pracująna tulejach a kręcą się do 22000 obr. i 99 % samochodów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Nie sugeruj się takimi e-mailami a tym bardziej nie rozpowszechniaj ich na każdym forum. Fakt jest taki że tuleja dobrze zrobiona da rade. ot tyle i nie ma co więcej kombinować. Możesz nałożyć nicasil jeśli Cię stać, jeśli nie wsadź tuleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Dzięki, spoko nie mam zamiaru nigdzie tego rozpowszechniać. Wstawię tuleje, bo na nicasil nie mam kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 (edytowane) Tłok oryginał wtykasz czy będziesz dorabiał? Edytowane 12 Lutego 2012 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Oryginał wossnera a czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Zapytałem,bo cylinder robisz po kosztach i może też tłok chciałeś dorabiać, ale jednak w tym przypadku robisz tak jak powinno być. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.