Skocz do zawartości

Rysa na cylindrze w RM 125


baddave
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

+300zł wysyłki do Anglii i z powrotem i miesiąc czekania

 

coś takiego moze wystąpic jak wstawiasz tuleję u pana Staszka i nie odtworzy on okien w cylindrze lub zrobi to niedbale

 

Sporo osób, które wstawiły tuleje (tuleja była wsadzona u Pana Woryny z katowis) do cylindra odczuło różnice, silniki wolniej się wkręcały

.

Na tuleje też trzeba czekać. Na allegro koleś oferuje usługe nałożenia nicasilu w firmie Langcourt w Angli koszt 850 zł i 50 zł wysłyka u mnie w mieście pięć osób miało regenerowane cylindry w firmie langcourt i zero problemów.

 

Widze z tego, że sami fachowcy są tutaj na forum, którzy zakładają do wyczynowego silnika tuleje. Dlaczego fabryczne te silniki nie posiadają tuleji? Odpowiedz jest prosta, tuleja gorzej odprowadza ciepło, zwiększa tarcie itp.

Edytowane przez Rams
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licz się z tym że silnik takiego moto jest robiony pod konkretny cel , a tym celem jest walka o sekundy, a niekiedy ułamki sekund podczas wyścigów na torach całego świata.Załoga konstruktorów w fabryce nie myśli nawet że takim sprzętem będzie jakiś amator jeździł po lesie itd, remont wd manuala jest przewidziany co kilka godzin, ale to dla teamu nie stanowi problemu, dla amatora często tak. Dla profesjonalnego zawodnika nawet 1-2 km zrobi różnice i może przesądzać o wygranej, za to amator mało który odczuje różnice takiego spadku mocy. Nicasil jest wynikiem postępu i walką o kawałki koni. Tuleja porządnie ( ale naprawdę porządnie) zrobiona równie dobrze w rękach amatora spełni swoje zadanie, i przekonałem się o tym osobiście nie raz.

 

Ja też nazwałbym fachowcami tych którzy mając przejeździć na jednym nicasilu 16 tłoków, przelatują 5 po czym nicasil nadaje się do zdarcia.

porządna tuleja zda egzamin. Tak samo jak w crossówkach 4T amatorzy wymieniają zawory na stalowe i jeździ to bez problemu bo spełniają one swoją rolę tak jak tytanowe które dodają silnikowi może z 2 % mocy, ale dla zawodnika to już coś. Ja nie jestem ani za ani przeciw takim modyfikacją, jeśli są dobrze zrobione to będzie to działać. Tu jest polska nie hameryka i tu zawsze ludzie będą kombinować. Dowidzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się ciągnąc tego wątku bo jak pisałem nie mam z tym osobiście wiekszych doświadczeń, dopiero bede miał jak zlożę silnik, ale znam 1 rm 250 osobiście, zamiatała na nicasilu, teraz zamiata na tulei worynowej, czy tak samo? Różnicy nie czuć. Internetowe opowiesci traktuję z przymróżeniem oka, a jak o czymś piszę to gdy sam mam doświadczenia, czy Ty Rams kiedykowliek wstawiłeś tuleję do moto ktore byla na nicasilu, ze piszesz jak wyrocznia?

O ile mogę zrozumieć zarzuty, ze tuleja szybciej się zużywa, albo ze gorzej odprowadza ciepło to nie rozumiem czemu silnik miałby się gorzej wkrecać czy miec mniej mocy akurat na górze? Z tego co wiem czy tuleja czy nicasil wymaga oleju 2T, który tworzy film na sciankach cylindra, gdyby tłok dotykał bezpośrednio czy to do zeliwa czy do nicasilu to silnik padłby po godzinie zatarty. Zeliwo moze faktycznie gorzej utrzymywać film olejowy, ale to są jakieś ułamki KM...Honda XR przez jakiś czas wychodzila na nicasilu i z tego co wiem jej moc nie byla wtedy wyższa.

Kiedyś widziałem cylinder zrobiony do yamahy 490, tuleję kumpel sam rzęsił pilnikiem bo kanaly w cylindrze nie zgadzały się z tuleją :D No to szkoda zeby to dalej dobrze latało. W worynowym cylindrze wszytsko sie zgadza, musialem tylko podrześbić zawór zeby zmiesicl się kanał, bo tuleja jest grubsza niz nicasil, jakbym mu wyslal zawór to pewnie by sam to zrobił, ale to 20 min roboty.

Moim zdaniem tuleja nie nadaje się tylko tam gdzie brak nadwymarowych tłoków czy do motocykli które naprawdę nie mają lekko i mają szanę byc przgrzane.

Widze z tego, że sami fachowcy są tutaj na forum, którzy zakładają do wyczynowego silnika tuleje. Dlaczego fabryczne te silniki nie posiadają tuleji?

A dlaczego honda zaleca wymiane tłoka w crf 450 co 15mth? Fabryka zaklada najciezsze uzytkowaine jakie moze przytrafic się motocyklowi, sposób uzytkowania jest istotny dla serwisu i tyle.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się ciągnąc tego wątku bo jak pisałem nie mam z tym osobiście wiekszych doświadczeń, dopiero bede miał jak zlożę silnik, ale znam 1 rm 250 osobiście, zamiatała na nicasilu, teraz zamiata na tulei worynowej, czy tak samo? Różnicy nie czuć. Internetowe opowiesci traktuję z przymróżeniem oka, a jak o czymś piszę to gdy sam mam doświadczenia, czy Ty Rams kiedykowliek wstawiłeś tuleję do moto ktore byla na nicasilu, ze piszesz jak wyrocznia?

O ile mogę zrozumieć zarzuty, ze tuleja szybciej się zużywa, albo ze gorzej odprowadza ciepło to nie rozumiem czemu silnik miałby się gorzej wkrecać czy miec mniej mocy akurat na górze? Z tego co wiem czy tuleja czy nicasil wymaga oleju 2T, który tworzy film na sciankach cylindra, gdyby tłok dotykał bezpośrednio czy to do zeliwa czy do nicasilu to silnik padłby po godzinie zatarty. Zeliwo moze faktycznie gorzej utrzymywać film olejowy, ale to są jakieś ułamki KM...Honda XR przez jakiś czas wychodzila na nicasilu i z tego co wiem jej moc nie byla wtedy wyższa.

Kiedyś widziałem cylinder zrobiony do yamahy 490, tuleję kumpel sam rzęsił pilnikiem bo kanaly w cylindrze nie zgadzały się z tuleją :D No to szkoda zeby to dalej dobrze latało. W worynowym cylindrze wszytsko sie zgadza, musialem tylko podrześbić zawór zeby zmiesicl się kanał, bo tuleja jest grubsza niz nicasil, jakbym mu wyslal zawór to pewnie by sam to zrobił, ale to 20 min roboty.

Moim zdaniem tuleja nie nadaje się tylko tam gdzie brak nadwymarowych tłoków czy do motocykli które naprawdę nie mają lekko i mają szanę byc przgrzane.

 

A dlaczego honda zaleca wymiane cylindra w crf 450 co 15mth? Fabryka zaklada najciezsze uzytkowaine jakie moze przytrafic się motocyklowi, sposób uzytkowania jest istotny dla serwisu i tyle.

Amen :biggrin: nic już nie trzeba dodawać. Ja osobiście montowałem tuleje do trzech "ćwiartek" 2T i wszystkie jeździły dobrze. Jedyny problem to może być brak nadwymiarowych tłoków, lub ich mały wybór tak jak napisałeś.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że coraz więcej osób krzywo się patrzy na moto z tuleją przy zakupie i często się zniechęcają do moto

To jest racja. Miałem z 5-6 motocykli do których wstawiałem tuleje i szły na sprzedaż. Niektórzy klienci rzeczywiście nie byli mega ucieszeni że jest tuleja a nie nicasil, ale za każdym razem drugi czy trzeci z rzędu mówił " dobrze że nawet jest ta tuleja, bo te nicasile to drogie jak się zapsuje" :biggrin: Nie polemizowałem za bardzo bo oni chcieli kupić a ja chciałem sprzedać. Na jednym z tych motocykli przejeździłem cały sezon i zero problemów, nie odczułem w terenie spadku mocy ani nadmiernego przegrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E mail od pana woryny z zapytaniem czy silnik straci na mocy.

 

Niby z jakiego powodu miał by  być spadek mocy?
jeśli ktoś ma zajechany cylinder z np. crossa i już mu nie odpala i ma mocno zatarty cylinder
to ma trzy możliwości
- kupić nowy cylinder
- dać ten cylinder do nicasilu
- zrobić tulejowaniie tego cylindra
cena za poszczególne usługi rośnie z kwadratem i każdy dobiera naprawę do swojego portfela.
Większość wyczynowych silników pracuje na tulejach żeliwnych w tym ścigacze R1 R6 i inne
silniki kartingowe pojemności 100 na których ścigał się Robert Kubica pracująna tulejach a kręcą się do 22000 obr.
i 99 % samochodów.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się takimi e-mailami a tym bardziej nie rozpowszechniaj ich na każdym forum. Fakt jest taki że tuleja dobrze zrobiona da rade. ot tyle i nie ma co więcej kombinować. Możesz nałożyć nicasil jeśli Cię stać, jeśli nie wsadź tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...