Skocz do zawartości

Tuning Kawsaki Kmx 125 1998


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam kawasaki kmx 125 z 1998r. Nabyłem go w roku 2010 dokładnie to był grudzień. Motorek ma całą dokumentację. Końcówką wiosny a początkiem lata przeszedł generalny remont, dokładnie czerwiec, lipiec 2011. Wymieniłem tłok wossnera lub vertexa nie pamiętam teraz już, tuleje, tarcze sprzęgłowe, klocki hamulcowe tył, linki sprzęgła, gazu itd. itp. Reszty w silniku nie potrzeba wymieniać, ponieważ jest w super kondycji, jak to sierdził mechanik. Maszynka jest dość zrywna, lecz zrobiła się słaba jak dla mnie. Ostatnią podróż odbyłem nim jakoś w trzech króli 2012 odstawiłem go. Po dwóch dniach poszedłem do garażu i zobaczyłem dwa przebite koła. Odkręciłem tylne i wybiłem z niego łożyska, które były już do wymiany i tak oto stał sobie aż do dziś. Dziś po obejrzeniu dwóch filmów http://www.youtube.com/watch?v=s5zyGAMJ2cg i http://www.youtube.com/watch?v=M8ft-CqHEcg&feature=related naszła mnie ochota na zmodernizowanie mojej kawy. Nie chce ładować w nią jakiś dużych pieniędzy, bo i tak mam zamiar ją sprzedać. Teraz każdy pewnie sobie zada pytanie, to po co ją ulepszać. A ja odpowiem bardzo lubię mechanikę i chce ją oddać w dobre ręce zadbaną.

 

Zamieszczam kilka fotek mojej kawy ( po czyszczeniu )

 

1 http://www.bankfotek.pl/view/1176821

2 http://www.bankfotek.pl/view/1176823

3 http://www.bankfotek.pl/view/1176822

4 http://www.bankfotek.pl/view/1176824

5 http://www.bankfotek.pl/view/1176825

6 http://www.bankfotek.pl/view/1176826

7 http://www.bankfotek.pl/view/1176827

8 http://www.bankfotek.pl/view/1176828

9 http://www.bankfotek.pl/view/1176830

10 http://www.bankfotek.pl/view/1176832

 

Proszę pomóżcie mi doradzić co mogę w niej, z nią zrobić. Mam zamiar odmalować ramę ( na jaki kolr ? ) wahacz ( na popielato ) dyfuzor ( na czarno ) pomalować piaty ( na jaki kolor ? ) kupić nową przednią oponkę.

 

Dziś okręciłem nóżkę od hamulca i przygotowałem ją do malowania. Oraz wykręciłem i rozebrałem licznik. Muszę kupić żarówki do podświetlania tarcz ( doradźcie mi jaki kolor mam kupić tych żarówek ). Do zrobienia jest jeszcze linka prędkościomierza. Tak mało zrobiłem z powodu sprzątania garażu, nieprzyjemnych warunków panujących za oknem ( -15) a garaż nie ogrzewany, innych domowych zajęć. Za tydzień będę miał ferie i mam zamiar we ferie pobawić się w odnowę kawy.

 

Dodam jeszcze, że na zadęciach pokazana jest z chlapaczem, kierunkami i bagażnikiem. Te rzeczy są okręcone, gdyż podczas jazdy na torze czy w lesie łatwo je uszkodzić.

 

Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi i podpowiedzi : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to podaj mi może co związku z tymi kosztami ? Dziś się jeszcze pobawiłem i po 4 godzinach pracy rozebrałem motorek do ramy i silnika. Zostało mi wyjęcie silnika, wahacza oraz wybicia główki ramy. Jutro jak się uda to może wrzucę jakieś foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz żeby to miało ręce i nogi i jakoś wyglądało to tylko anodowanie/malowanie proszkowe. Wszelkie spreye i tym podobne farby odpuść bo co chwile będziesz musiał malować. Co do kosztów to udaj się do jakiejś lakierni i wypytaj będziesz miał dokładne ceny podane.

 

A tak w ogóle to bardzo słabo wyczyściłeś to moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to co ? Prosta matematyka, jeśli koszta Cię przerosną to zostaniesz z niczym i motocyklem zrobionym w połowie. Na wstępie ustal czego to konkretnie chcesz, bo z tekstu wynikają dwie różne rzeczy.

Jeśli chcesz osiągów to możesz upodobnić motocykl do KX'a, Niestety nie znam za bardzo konstrukcji dlatego warto żebyś poszukał różnic i cech wspólnych tych silników. Na pewno możesz zastosować filtr powietrza o większym przepływie (np. twinair albo popularny K&N), zmiana dysz w gaźniku. Reszta zależy od tego jak bardzo wysilony jest silnik. Zmiana zawieszenia na regulowane jeśli w tej chwili jest zwykłe. Szersza i grubsza kierownica, lżejsze klamki może regulowane, nacinane i/lub nawiercane tarcze hamulcowe, inny mocniejszy zacisk, radialna pompa hamulcowa, powłoka przeciwpoślizgowa na siedzeniu.

Jeśli zależy Ci tylko na wyglądzie to ogranicza Cię tylko wyobraźnia. Rama może być czarna (mat,półmat, połysk) zielona, metaliczna, perłowa (droga impreza), piasty tak samo czarna, zielone, połyskujące, anodowane jeśli są z aluminium albo jak masz nerwy to wypolerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik KDX ma wiele wspólnego z KX, natomiast silnik KMX ma nie wiele wspólnego i z jego 27 koni jak zrobisz 30 po włożeniu dynojetów, filtrów i wydechu za 2tyś zł to będzie dobrze. Jeśli chodzi o wygląd to tak jak wyżej piszą, ogranicza Cie tylko wyobraźnia , ale i tak piaskowania i malowania proszkowe różnych elementów będą kosztować Cię kilkaset zł przynajmniej więc nie wiem ile u Ciebie jest góra pieniędzy, ale żeby z Twojego moto zrobić takie jak na filmikach ( są to KDX nie KMX) potrzeba kilku tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinigami, rafael Mi głównie chodzi o tuning wyglądu wizualnego.

 

 

Raczej myślałem o malowaniu pistoletem. Ramę na czarno, wahacz na popiel, piasty może na złoty. Jeśli chodzi o dyfuzor to tu wchodzi w grę spray żaroodpowrny, czarny. Jaki moze być inny kolor ramy ?

 

Koszty mnie nie przerosną, bo jak już się za coś zabiorę to i tak skończę.

 

Coś tu jeszcze chciałem napisać, ale zapomniałem jak mi się przypomni to wam napisze :wink:

 

Przypomniało mi się :)

 

Chciałem zapytać się o malowanie silnika, czy się opłaca i czy w warto. Oraz czym dobrze wyszyścić silniczek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz żeby rama miała kolor podobny do plastików to pokusiłbym się o mocno metalizowany a wręcz brokatowy czerwony i może półpźeroczysty lakier wierzchni. Metoda wyłącznie natryskowa ale powinno robić wrażenie. Ewentualnie jakieś bardziej stonowane odcienie typu bordowy, rubinowy. Można się posłużyć paletą samochodów luksusowych.

 

Silnik możesz wyczyścić kwasem do tego przeznaczonym (środki do czyszczenia ciężarówek też sobie radzą) jeśli chcesz tylko usunąć brud i tłuste osady. Utlenione naloty i fabryczny lakier to już raczej mechanicznie drucianką i miejscami piaskowaniem/sodowaniem tak żeby nie uszkodzić samego silnika. Ale pomalowanie tego tak żeby nie wyglądało jak usmarkane może wymagać wprawnego lakiernika i na pewno konkretnej farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryczne materiały są duzo trwalsze niż te które zastosujesz, więc przemyśl dobrze ten remont, może uzupełnij ubytki. napewno całej ramy nie drzyj do zera. Jeśli chodzi o eksperymenty z kolorami to lepiej jakby była w oryginale to da efekt zadbanego moto a nie wiejskiego tuningu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umyć dobrze

białe plastiki cifem potraktować

bagażnik pomalować, stopkę też, dekle silnika i cylindra

nowe harmonijki, nowe gripy, nowe kierunki trochę plaku na plstiki i wsio

ramę zostaw bo i tak się wytrze w tym miejscu, w nówce sztuce po jednym sezonie tak wygląda

 

jak się weźmiesz za mechanikę to odłuż przynajmniej 3tys

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...