ks-rider Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ja to sie tylko jednemu dziwie - rozumiem, ze kazdy maniak manuala w silniku 1,6 pogardzilby np. takim CLSem od AMG, RS6 czy M6 w automacie i tu cytuje "bo automaty sa wygodne i do dupy"... Taaa. Juz to widze... Dziwne, ze wiekszosc owych kilkusetkonnych potworow ma skrzynie automatyczne zamiast manualnych - istny fenomen prawda - ale Ci konstruktorzy w tych firmach musza byc glupi. :) I w dodatku sie nie znaja, a wystarczylo by wejsc tu na forum i byliby oswieceni ! :icon_mrgreen: Mnie wali czy lubisz takie czy inne skrzynie, ale wiesz dyskusja na zasadzie - cos jest do dupy bo jest i koniec to jak dyskusja z dzieckiem, a na to mi szkoda czasu. Prosze, nie jedz tak z dzieckiem bo moze miec to wplyw na jego pozniejszy rozwoj ! ... w tym jednym automacie którym miałem okazję jechać. I wszystko jasne. :icon_mrgreen: Dorosnij. Daj mu jeszcze troche czasu, tak ze 30 lat :icon_mrgreen: Przejedz sie porzadnym samochodem - moze zmienisz zdanie. Kto mu go da ? :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Endriu , nie dotrzymujesz słowa - miałes mnie ignorować :biggrin:Ale dziękuje za szacunek i czas poświęcony lekturze moich postów :cool: Niemniej gdybys więcej czytal lub skończyl porządną polską szkołę , może nauczyłbyś się czytać ze zrozumieniem . Zastanawiającym jest dla mnie fakt że niektorzy z braku wyobraźni lub dostatecznej ilości szarych komórek nie potrafią zrozumieć że nie każdemu zawsze może chodzić o wygodę w jego rozumieniu - czyli o minimalizację czynności .Jakbym tak postrzegał świat to smigałbym XX-em a nie sprzętem z drewnianym sprzęgłem i nieprzewidywalnym piecem. Niestety jego charakter i brzmienie BARDZO mi odpowiada i nikomu nie próbuje wmówic ze się zajebiście tym jeździ. Niemniej potrafię nim tak jeździc że plecak sie spokojnie wyśpi i nie spadnie :bigrazz:Z tego samego powodu automat w Insignii nie jest dla mnie zajebisty tylko nieprzewidywalny , ordynarnie powolny i odbiera mozliwośc szybkiej reakcji , co nie wyklucza że sa lepsze , szybsze a nawet takie które mogły by mnie uszczęśliwić (łopatkowy zmieniacz biegów przy kierownicy + szybka skrzynia w droższych pojazdach) . Edytowane 2 Lutego 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Przejedź się CVT, może to Ci zrekompensuje niewygodne zestopniowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) Ja to sie tylko jednemu dziwie - rozumiem, ze kazdy maniak manuala w silniku 1,6 pogardzilby np. takim CLSem od AMG, RS6 czy M6 w automacie i tu cytuje "bo automaty sa wygodne i do dupy"... Taaa. Juz to widze... Dziwne, ze wiekszosc owych kilkusetkonnych potworow ma skrzynie automatyczne zamiast manualnych - istny fenomen prawda - ale Ci konstruktorzy w tych firmach musza byc glupi. :) vpower nie przejmuj się taka jest mentalność ludzka. Miałem w domu 6 mercedesów z czego tylko jeden w manualu (pierwsze w210), silniki zawsze diesla i powyżej 2 litrów. Nigdy nie narzekałem na skrzynię biegów, wręcz przeciwnie z każdym modelem pracowała lapiej. W W211 obecnym stroiłem silnik i skrzynie biegów, jest bardziej dynamiczni , szybciej przełącza biegi i nie występuje to mistyczne szarpanie ko którym tu czytałem. Automaty montowane są od końca lat 60 ale może faktycznie idiota zaprojektowął taką skrzynię bo przecież wygodniej wachlować rękami i nogami co skrzyżowanie jak kierowca koparki Edytowane 16 Lutego 2012 przez LupoRF Cytuj kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kysa275 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 LupoRF oj zdziwił byś się jakie są teraz rozwiązania w koparkach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 LupoRF oj zdziwił byś się jakie są teraz rozwiązania w koparkach :) Miałem na myśli te stare koparki z 4 dzwigniami i pedałami... Nowoczesny sprzęt budowlany to kosmos... Cytuj kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek2013 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Ja nie jestem za automatem niektórzy mówią o wachlowaniu biegami . Jeśli się dużo jeździ i to redukcje robi nasza podświadomość chyba no chyba że na starcie :D ale manual to zdecydowanie większa przyjemność z jazdy a przecież o to chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Janosikk i vpower, wyjaśnijcie sobie sprawę waszych możliwości intelektualnych na PW. Całe życie latam manualami, kilka razy miałem przyjemność pojeździć automatem i dla mnie automat to piękna sprawa. Faktycznie różne auta inaczej reagują na kick-down, ale użytkownik ma już w nogach zakodowane co i kiedy przycisnąć. Super wygodne, zero zawracania gitary w mieście, ciągle wolne ręce. Na słuchanie o "większej zabawie kadetem w manualu" i "lepiej wykorzystanym potencjale vectry w manualu" jestem już za stary i uważam, że nie ma o czym dyskutować. Kwestia psujących się skrzyń dotyczy chyba tylko totalnego niedbalstwa. Można sprawę porównać do "łańcuch lepszy od kardana, bo nie trzeba w nim zmieniać oleju", a takie argumenty nie trafiają chyba do nikogo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igoor Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Moim zdaniem automat, sporo jeżdżę automatami i manualami, starszymi i nowszymi autami z różnymi skrzyniami biegów i dla mnie nie ma nic lepszego niż automat. Człowiek może spokojnie zapalić sobie fajkę jak jedzie i nie musi się niczym przejmować ;) Cytuj "...Pi**dol dwulicowców, fałszywi koledzy Cieszą ryj jak Cię widzą, po czym wbiją nóż w plecy Poszukiwacze hecy, w głowach mają pusto Patrząc na gó*no w kiblu, pewnie myślą, że to lustro..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Jeździłem Nissanem 370Z, tam automat świetnie pracował, redukcja momentalnie po dodaniu gazu do podłogi o ile mamy niskie obroty no i zmiany biegów bardzo szybkie, miałem wielką radochę z jazdy Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Może tak, automat przy małym silniku (np 1,3) to porażka na całej linii, ale np w 3,0 wzwyż fajna sprawa. Trzeba go wyczuć podobnie jak ze sprzęgłem przy nauce jazdy samochodem. Automat jest po prostu wygodniejszy, a dla dużych silników łagodniejszy dla sprzęgła. Starsze automaty miały też większą ochotę na paliwo, ale nowsze niewielka różnica. Vpower, olej posty janosikkk-a on zawsze wie lepiej, wszystko i o wszystkim. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 ...manual to zdecydowanie większa przyjemność z jazdy a przecież o to chodzi. No i tutaj się mylisz. Nie każdy jeździ samochodem dla przyjemności. Ba śmiem twierdzić, że w mieście jakim jest Warszawa większość osób jeździ, bo tak jest wygodniej albo musi a pozostałe procenty z innych powodów.Wczoraj miałem okazje pojeździć Volvo V40 z 1.9 manual, fajnie przyspiesza i jest elastyczny ale to nadal mija się z zamysłem auta miejskiego. Żeby jechać ekonomicznie trzeba dojść do 4 biegu. Skrzyżowanie, wiadukt, wzniesienie i inne miejsca które wymagają sprzęgła powodują, że nie chce się go mieć. Każdy mądry przed komputerem powie, że to lenistwo ale zawsze jakoś ci spece zmieniają zdanie po korku na ul.Dolnej albo jeszcze do niedawna wiadukcie na Łopuszańskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Wczoraj wieczorem prowadziłem Audi A4 2.5 TDI S-line Quatrro, jedzie się jak tramwajem po szynach, nie ważne czy kopny śnieg czy błoto pośniegowe, samochód miał pratycznie wszystkie gadżety których można chcieć w aucie włącznie z podgrzewaną kierownicą. Ale powiem szczerze brakowało mi automatu dla pełni szczęścia. Shinigami dałeś dobry przykład zabrakło jeszcze wjazdu na grota z wisłostrady i kilku innych miejscówek w które zazwyczaj kursantów L się nie zapuszcza. Przy dłuższej jeździe po mieście automat jest niezastąpiony. Cytuj kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Gdybym miał podać wszystkie przykłady to szlag by mnie trafił od pisania tego albo forum by się zawiesiło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Nie rozumiem o co dym, każdy lubi co innego a o gustach sie niedyskutuje podobno :) Stwierdzić co lepsze bardzo trudno bo jeden jeździ tak i w takich warunkach a drugi inaczej i gdzie indziej. Ciekawi mnie za to stwierdzenie ks'a że AT w wiekszym silniku spali mniej, umiał byś ks rozwinąć to jakoś? z czego to ma wynikać? i czy to reguła według ciebie bo zakładając jakąś starą przekładnie hydro kinetyczną to nie widze na to opcji bo jednak straty na skrzyni wieksze.Idąc w drógą strone zakładając np DSG sądze że spalanie kształtowało by sie na tym samym poziomie co w przypadku MT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.