Sylwunio Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Ktoś robił kiedys koło motocyklowe z felgi samochodowej np: 15/16 z Syrena/Żuk ? Ma kto sposób jak zrobic zgrabne przetłoczenia pod nyple szprych w obręczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Myślałem o tym problemie technologicznym i doszedłem do następujących wniosków- bez prasy nie da rady, bo felga od auta jest mocna i z grubej blachy,- żeby wytłoczyć gniazda na nyple, trzeba wykonać na tokarce stempel i babkę: stempel do prasy a babka pod felgę, żeby ładnie było,- na podzielnicy trzeba wyznaczyć/wytrasować miejsca na nyple, czyli równo i symetrycznie,- prasę hydrauliczną trzeba rozkręcić, żeby nasunąć felgę na dolną belkę prasy, o ile budowa prasy na to pozwoli...- po wytrasowaniu miejsc i nałożeniu/nadzianiu felgi na prasę tłoczymy gniazda,- po wytłoczeniu gniazd i wydostaniu felgi z prasy szukamy wiertarki kolumnowej, odpowiednio dużej,- ustalamy sposób szprychowania, bo to bezpośrednio wpłynie na katy wierceń w każdym gnieździe,- przydałby się stół uchylny, do którego przyłożymy felgę, co zapewni powtarzalność wierceń (kąty),- zaznaczamy gniazda pod szprychy: lewe i prawe, co drugie, ale też przednie i tylne, co wynika z krzyżowania - problem jest mniejszy jeśli decydujemy się na szprychowanie promieniowe. Powodzenia :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tutek65 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Rzeźbiliśmy dawno temu z kumplem takie koło,- felga od syrenki , bęben "Junak", szprychy obcinane i gwintowane pod wymiar.Jako.że było to 20 parę lat do tyłu, pamiętam, że była to całkowita improwizacja. Po wytrasowaniu miejsc na szprychy, nawiercone zostały otwory 4-5 mm,potem na wielkim kowadle , po nagrzaniu palnikiem acetylenowym, za pomocą młota, punktaka i wcześniej nawierconego w tym kowadle zagłębienia, - naparzaliśmy przetłoczki w feldze. Następnie ręczną wiertarką ,pod kątem " pi X oko" robione były otwory na wymiar nypla.Potem czyszczenie, malowanie i zaplatanie szprych, a centrowanie robił wuja kumpla. Kolega był wniebowzięty, jak założył koło do Junaka, jeździł na nim parę lat , i z takim kołem sprzedał. W obecnych czasach, jak ktoś ma dostęp do maszyn, można to zrobić o wiele dokładniej i z tzw. smakiem, a poczucie z dobrze wykonanej, samodzielnie roboty - BEZCENNE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Rzeźbiliśmy dawno temu z kumplem takie koło,- felga od syrenki , bęben "Junak", szprychy obcinane i gwintowane pod wymiar.Jako.że było to 20 parę lat do tyłu, pamiętam, że była to całkowita improwizacja. Po wytrasowaniu miejsc na szprychy, nawiercone zostały otwory 4-5 mm,potem na wielkim kowadle , po nagrzaniu palnikiem acetylenowym, za pomocą młota, punktakai wcześniej nawierconego w tym kowadle zagłębienia, - naparzaliśmy przetłoczki w feldze. Następnie ręczną wiertarką ,pod kątem " pi X oko" robione były otwory na wymiar nypla.Potem czyszczenie, malowanie i zaplatanie szprych, a centrowanie robił wuja kumpla. Kolega był wniebowzięty, jak założył koło do Junaka, jeździł na nim parę lat , i z takim kołem sprzedał. W obecnych czasach, jak ktoś ma dostęp do maszyn, można to zrobić o wiele dokładniej i z tzw. smakiem,a poczucie z dobrze wykonanej, samodzielnie roboty - BEZCENNESzacun!:-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 I jak? Wymyślili coś? :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Rzeźbiliśmy dawno temu z kumplem takie koło,- felga od syrenki , bęben "Junak", szprychy obcinane i gwintowane pod wymiar.Jako.że było to 20 parę lat do tyłu, pamiętam, że była to całkowita improwizacja. Po wytrasowaniu miejsc na szprychy, nawiercone zostały otwory 4-5 mm,potem na wielkim kowadle , po nagrzaniu palnikiem acetylenowym, za pomocą młota, punktakai wcześniej nawierconego w tym kowadle zagłębienia, - naparzaliśmy przetłoczki w feldze. Następnie ręczną wiertarką ,pod kątem " pi X oko" robione były otwory na wymiar nypla.Potem czyszczenie, malowanie i zaplatanie szprych, a centrowanie robił wuja kumpla. Kolega był wniebowzięty, jak założył koło do Junaka, jeździł na nim parę lat , i z takim kołem sprzedał. W obecnych czasach, jak ktoś ma dostęp do maszyn, można to zrobić o wiele dokładniej i z tzw. smakiem,a poczucie z dobrze wykonanej, samodzielnie roboty - BEZCENNE To chyba wszyscy tak robili :dry: i jak ktoś umie operować młotkiem i palnikiem poradzi sobie. Powstało w ten sposób wiele kół i nic im nie brakowało, a i chromy miały znacznie lepsze niż współczesne fabryki. Jeździlem też na takich i to była właściwie jedyna metoda na ładny szeroki laczek. Zaplot i centrowanie przy tym to pikuś i takie sprawy miało się przerobione już wcześniej na rowerach i motorowerach. pzdr. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 I jak? Wymyślili coś?:) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziadek XB Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 I jak? Wymyślili coś? :) NIektóre obręcze aluminiowe nie mają w ogóle przetłoczek. Zrób z aluminiowej felgi ma grubszą ściankę i nie musisz robić przetłoczek tylko nawiercić i zrobić fazę pod odpowiednim kątem z minimalnym luzem. . Cytuj ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Jest w Chełmie Lubelskim fachowiec, co zęby zjadł na dołkowaniu i przystosowywaniu felg do motórów.Widziałem i centrowałem jego wyroby na felgach np. 6" (szerokości) - jest najlepszy w tym temacie.Tu jest fotka koła przez niego 'dołkowanego' http://www.moto-wings.pl/images/02_naprawy/kolo7.png pozdrawiamPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.