Tamka Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Chłopaki, nie mam zielonego pojęcia dlaczego. Dlaczego silniki V-ki np. 2-cylindrowe z reguły wykazują lepsze właściwości niż o takiej samej pojemności i o takiej samej liczbie cylindrów rzędowe. Nawet z tej samej firmy gdzie części, np. tłoki w obu wersjach są identyczne. :icon_question: Biorąc na logikę przecież to powinno być wszystko jedno. Czy ktoś poświęci kilka minut żeby mi to wytłumaczyć?Będę uważać, obiecuję :icon_biggrin: Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Najprościej? Charakterystyka silnika widlastego jest całkiem inna, duża różnica budowy. Dwie głowice, dwa wałki rozrządu, krótszy rozrząd itp. Tutaj masz dużo informacji: http://www.motofakty.pl/artykul/rzedowy_czy_widlasty.html Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Uważasz że silnik Hondy VT500 C Shadow jest lepszy od CB 500? Bo moim zdaniem odwrotnie. Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 (edytowane) murgal co Ty pleciesz?! ;) jaki krotszy rozrzad, jakie dwa walki - co to ma do rzeczy ;) i o co tu chodzi: Dlaczego silniki V-ki np. 2-cylindrowe z reguły wykazują lepsze właściwości niż o takiej samej pojemności i o takiej samej liczbie cylindrów rzędowe co to sa 'lepsze wlasciwosci'? kazdy silnik okresla maksymalna moc, maksymalny moment obrotowy i ich wartosc w zaleznosci od obrotow. nie bez znaczenia jest trwalosc i zuzycie paliwa. reasumujac - co kto lubi. jest za co lubic v2 i jest za co lubic r2. tak samo jak single, r3, r4 czy v4. do tego dochodza rozne wykorbienia walow i pincet innych spraw zwiazanych z budowa silnika - pojezdzij na kilku motocyklach i sama sobie zdanie wyrobisz - to co na papierze nie zawsze ma przelozenie na frajde z jazdy a ten artykul to stek bzdur i uproszczen Edytowane 18 Stycznia 2012 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Kucze, nooo.Jak mam zadać wam to pytanie? Przecież napisałam że na logikę powinno być wszystko jedno. W sensie mocy, momentu obrotowego itd...Skąd to uwielbienie dla V-ek i większy moment obrotowy tych silników w stosunku do ich braci rzędowych.Różnicę w budowie sama na oko widzę i nie o to pytam. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 (edytowane) wartosci szczytowe mocy i momentow nie roznia sie znacznie przy tych samych pojemnosciach - nieraz r2 przy tej samej pojemnosci ma wieksza moc i wiekszy moment niz v2 - mowimy o wartosciach maksymalnych. to co je odroznia to przebieg krzywej opisujacej stosunek tych wartosci wzgledem predkosci obrotowej walu. ja osobiscie nie przepadam za v-kami - i wiernie kibicuje angielskim... r3 tak na szybko to tu jest to dosc jasno opisane: http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-moment-obrotowy-silnikow.html Edytowane 18 Stycznia 2012 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Różne kąty nachylenia tłoków - jeden jeszcze pcha kiedy drugi się cofa. I inne takie tam.. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakan Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Kucze, nooo.Jak mam zadać wam to pytanie? Przecież napisałam że na logikę powinno być wszystko jedno. W sensie mocy, momentu obrotowego itd...Skąd to uwielbienie dla V-ek i większy moment obrotowy tych silników w stosunku do ich braci rzędowych.Różnicę w budowie sama na oko widzę i nie o to pytam.Jakie uwielbienie?? :)) Ja tam wolę rzędówki. Nowa R1 jest rzędówką, ale ma wał tak poprzestawiany, że pracuje jak V-ka. Wszystko jest kwestią odstępów czasowych między zapłonami. A praktycznie - kazdy lubi co innego. V-ka jest wygodna w jeździe, bo nie trzeba kręcić silnika, ale dla mnie ma za krótkie biegi ( z reguły ). V-2 są słabsze od R4, a V4 bardziej skomplikowane :) A moment obrotowy nie jest większy, tylko "niżej" umiejscowiony. Inaczej się z niego korzysta. Ot i tyle :) p.s. zaraz się zacznie ::)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Przecież napisałam że na logikę powinno być wszystko jednoI w sumie jest, bo jeżeli dwie topowe firmy próbują z tej samej pojemności dozwolonej przez regulamin wykrzesać "lepsze osiągi", to kończy się nieustającą batalią, tak jak w przypadku Subaru i Mitsubishi na rajdowych trasach: od lat koncerny się tłuką o ułamki sekund, bo osiągi samochodów są praktycznie takie same. Subaru forsuje technologię boxerów, Mitsu - rzędówek. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Ludzie sie głowili czy lepsze 2 czy 4 gary, aż przyszedł triumph, zrobił konkretne R3 i kazdy kto sie nim nie przejedzie mówi, że "zajebioza" ... tylko mały Pawełek z lubelskiej wsi jeszce na nim nie jezdzil :angry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Ok, coś zaczynam łapać. :icon_rolleyes: Czyli wszystko dlatego że taka V-ka pracuje nierówno :icon_mrgreen: Chłopaki z Kawasaki pogięli ładny, równy silnik i wyszedł im jeszcze lepszy. A czy te angielskie 3-cylindrowce maja równy podział zapłonu? I czy przez sam fakt że cylindrów jest 3 połączyli niejako zalety V-ek z rzędowymi ? Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 A czy te angielskie 3-cylindrowce maja równy podział zapłonu? I czy przez sam fakt że cylindrów jest 3 połączyli niejako zalety V-ek z rzędowymi ?Powoli, powoli i będą z Ciebie ludzie. Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 (edytowane) totalnie skrótowo:moment bierze się głównie z pojemnościmoc bierze się z momentu i obrotówzakładając podobny stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra, im więcej cylindrów tym mniejszy skok tłoków a co za tym idzie niższe prędkości tłoka przy takich samych obrotachdlatego też silniki wielocylindrowe, przy podobnym zaawansowaniu technologicznym mogą osiągać sporo wyższe obroty a co za tym idzie większe moce zauważcie jak rozwiązane są klasyz 4-cyl. 600 ścigają się 3cyl. 675 (gdyby dayotna miała pojemność 600 w życiu nie dała by rady 4cyl. japończykom)z litrami w 4cyl ścigają się v2 o pojemnościach 1200 Edytowane 18 Stycznia 2012 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 dlatego też silniki wielocylindrowe, przy podobnym zaawansowaniu technologicznym mogą osiągać sporo wyższe obroty a co za tym idzie większe moce Powyższe zdanie obrazowo:Fiat 126p, 600 cm3, 2 cylindry, 23 KMSuzuki gsxr, 600 cm3, 4 cylindry, 120 KMFormuła 1, 2400 cm3, V10, ok. 750 KMBugatti Veyron, 8000 cm3, W12, 1000 KM Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 wsk 125cm3 1 cyl 7 KMKtm exc 125cm3 1 cyl 40KM Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.