Skocz do zawartości

V kontra R


Tamka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki, nie mam zielonego pojęcia dlaczego.

Dlaczego silniki V-ki np. 2-cylindrowe z reguły wykazują lepsze właściwości niż o takiej samej pojemności i o takiej samej liczbie cylindrów rzędowe. Nawet z tej samej firmy gdzie części, np. tłoki w obu wersjach są identyczne.

:icon_question:

Biorąc na logikę przecież to powinno być wszystko jedno.

Czy ktoś poświęci kilka minut żeby mi to wytłumaczyć?

Będę uważać, obiecuję

:icon_biggrin:

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej? Charakterystyka silnika widlastego jest całkiem inna, duża różnica budowy. Dwie głowice, dwa wałki rozrządu, krótszy rozrząd itp.

 

Tutaj masz dużo informacji:

 

http://www.motofakty.pl/artykul/rzedowy_czy_widlasty.html

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz że silnik Hondy VT500 C Shadow jest lepszy od CB 500? Bo moim zdaniem odwrotnie.

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

murgal co Ty pleciesz?! ;) jaki krotszy rozrzad, jakie dwa walki - co to ma do rzeczy ;)

 

i o co tu chodzi:

 

Dlaczego silniki V-ki np. 2-cylindrowe z reguły wykazują lepsze właściwości niż o takiej samej pojemności i o takiej samej liczbie cylindrów rzędowe

 

co to sa 'lepsze wlasciwosci'? kazdy silnik okresla maksymalna moc, maksymalny moment obrotowy i ich wartosc w zaleznosci od obrotow. nie bez znaczenia jest trwalosc i zuzycie paliwa.

 

reasumujac - co kto lubi. jest za co lubic v2 i jest za co lubic r2. tak samo jak single, r3, r4 czy v4.

 

do tego dochodza rozne wykorbienia walow i pincet innych spraw zwiazanych z budowa silnika - pojezdzij na kilku motocyklach i sama sobie zdanie wyrobisz - to co na papierze nie zawsze ma przelozenie na frajde z jazdy

 

a ten artykul to stek bzdur i uproszczen

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kucze, nooo.

Jak mam zadać wam to pytanie? Przecież napisałam że na logikę powinno być wszystko jedno. W sensie mocy, momentu obrotowego itd...

Skąd to uwielbienie dla V-ek i większy moment obrotowy tych silników w stosunku do ich braci rzędowych.

Różnicę w budowie sama na oko widzę i nie o to pytam.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartosci szczytowe mocy i momentow nie roznia sie znacznie przy tych samych pojemnosciach - nieraz r2 przy tej samej pojemnosci ma wieksza moc i wiekszy moment niz v2 - mowimy o wartosciach maksymalnych. to co je odroznia to przebieg krzywej opisujacej stosunek tych wartosci wzgledem predkosci obrotowej walu. ja osobiscie nie przepadam za v-kami - i wiernie kibicuje angielskim... r3

 

tak na szybko to tu jest to dosc jasno opisane:

 

http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-moment-obrotowy-silnikow.html

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kucze, nooo.

Jak mam zadać wam to pytanie? Przecież napisałam że na logikę powinno być wszystko jedno. W sensie mocy, momentu obrotowego itd...

Skąd to uwielbienie dla V-ek i większy moment obrotowy tych silników w stosunku do ich braci rzędowych.

Różnicę w budowie sama na oko widzę i nie o to pytam.

Jakie uwielbienie?? :)) Ja tam wolę rzędówki. Nowa R1 jest rzędówką, ale ma wał tak poprzestawiany, że pracuje jak V-ka. Wszystko jest kwestią odstępów czasowych między zapłonami. A praktycznie - kazdy lubi co innego. V-ka jest wygodna w jeździe, bo nie trzeba kręcić silnika, ale dla mnie ma za krótkie biegi ( z reguły ). V-2 są słabsze od R4, a V4 bardziej skomplikowane :) A moment obrotowy nie jest większy, tylko "niżej" umiejscowiony. Inaczej się z niego korzysta. Ot i tyle :)

p.s. zaraz się zacznie ::))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałam że na logikę powinno być wszystko jedno

I w sumie jest, bo jeżeli dwie topowe firmy próbują z tej samej pojemności dozwolonej przez regulamin wykrzesać "lepsze osiągi", to kończy się nieustającą batalią, tak jak w przypadku Subaru i Mitsubishi na rajdowych trasach: od lat koncerny się tłuką o ułamki sekund, bo osiągi samochodów są praktycznie takie same. Subaru forsuje technologię boxerów, Mitsu - rzędówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie sie głowili czy lepsze 2 czy 4 gary, aż przyszedł triumph, zrobił konkretne R3 i kazdy kto sie nim nie przejedzie mówi, że "zajebioza" ... tylko mały Pawełek z lubelskiej wsi jeszce na nim nie jezdzil :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, coś zaczynam łapać.

:icon_rolleyes:

Czyli wszystko dlatego że taka V-ka pracuje nierówno :icon_mrgreen: Chłopaki z Kawasaki pogięli ładny, równy silnik i wyszedł im jeszcze lepszy.

A czy te angielskie 3-cylindrowce maja równy podział zapłonu? I czy przez sam fakt że cylindrów jest 3 połączyli niejako zalety V-ek z rzędowymi ?

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czy te angielskie 3-cylindrowce maja równy podział zapłonu? I czy przez sam fakt że cylindrów jest 3 połączyli niejako zalety V-ek z rzędowymi ?

Powoli, powoli i będą z Ciebie ludzie.

 

 

 

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

totalnie skrótowo:

moment bierze się głównie z pojemności

moc bierze się z momentu i obrotów

zakładając podobny stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra, im więcej cylindrów tym mniejszy skok tłoków a co za tym idzie niższe prędkości tłoka przy takich samych obrotach

dlatego też silniki wielocylindrowe, przy podobnym zaawansowaniu technologicznym mogą osiągać sporo wyższe obroty a co za tym idzie większe moce

 

zauważcie jak rozwiązane są klasy

z 4-cyl. 600 ścigają się 3cyl. 675 (gdyby dayotna miała pojemność 600 w życiu nie dała by rady 4cyl. japończykom)

z litrami w 4cyl ścigają się v2 o pojemnościach 1200

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego też silniki wielocylindrowe, przy podobnym zaawansowaniu technologicznym mogą osiągać sporo wyższe obroty a co za tym idzie większe moce

 

Powyższe zdanie obrazowo:

Fiat 126p, 600 cm3, 2 cylindry, 23 KM

Suzuki gsxr, 600 cm3, 4 cylindry, 120 KM

Formuła 1, 2400 cm3, V10, ok. 750 KM

Bugatti Veyron, 8000 cm3, W12, 1000 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...