marian65 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 (edytowane) W trakcie wymiany płynu hamulcowego w moim fazerku zauważyłem przyrdzewiałe brzegi tłoczków w zaciskach . Efekt - nie chowające się do końca tłoczki i zbyt mocno przylegające klocki do tarcz .Opanowałem po wydłubaniu ( z trudem ) wyczyszczeniu i nasmarowaniu . Teraz czeka na mnie R1 . Zastanawiam się czy ma sens rozbieranie w moto z 2008 r działających hamulców tylko profilaktycznie , żeby nie powtórzyła się usterka z fazera.Nigdy nie grzebałem przy takich hamulcach . Nie wiem czy tłoczki wyjdą do środka , czy szlag nie trafi uszczelniaczy ani jak po zalaniu pójdzie odpowierzenie układu .Doradźcie ,brać się za to czy odpuścić i tylko wymienić płyn . A jeśli robić to na co zwrócić uwagę... Edytowane 14 Stycznia 2012 przez marian65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Wyciągnięcie, wymiana płynu i czyszczenie na pewno nie zaszkodzi. Dodatkowo przesmaruj tłoczki pastą do tłoczków. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Po czyszczeniu daj jeszcze dosyć grubą warstwę smaru miedzianego na tłoczki. Dzięki temu cały syf przylepia się do smaru i przy następnej wymianie klocków wystarczy je tylko wytrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Wyciągnięcie, wymiana płynu i czyszczenie na pewno nie zaszkodzi. Dodatkowo przesmaruj tłoczki pastą do tłoczków. Zawsze tak robiłem , ale nie grzebałem jeszcze przy sześciotłoczkowych zaciskach R1 . Nie wiem czy daje rady wyjąć tłoczki do środka , no i jak zalewać od nowa układ ( od dołu czy od góry ) ew jakie problemy będą z odpowietrzeniem takich zacisków . Trochę się obawiam że coś pójdzie nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 miałem do odratowania skuterek z 2009r, z GB zaciski były w takim stanie że trzebabyło rozwieracać sworznie trzymające klocki, ale uratowane. więc póki można ruszyć, a tymbardziej jak teraz to lepiej zrobićodpowietrza się każdy inny hamulec Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Ojtam, nie jest to jakiś kosmiczny układ przy którym mechanicy miewają koszmary senne. Warto czy nie? Sam sobie odpowiedziałeś używając słowa "profilaktycznie". Po to jest obsługa profilaktyczna aby nie było potrzeby remontu całego układu gdy go szlag trafi z braku profilaktyki. Jeśli nigdy to nie było robione, a mechanik nie bawi się w takie "pierdoły" przy wymianie klocków to najwyższy czas żebyś tam zajrzał. Właściwa sztuka polega na wymianie uszczelnień. Jeśli byś tylko wysunął tłoczki i umył to i tak nie wyczyścisz wszystkiego dokładnie a wtedy znacznie łatwiej o nagły brak hamulców akurat gdy będziesz ich potrzebował. Aczkolwiek wątpisz w swoje umiejętności mechaniczne. Hamulce to najważniejszy element motocykla. Ważniejszy niż silnik i maneta. miałem do odratowania skuterek z 2009r, z GB Sweet, co nie? Wiem co czułeś.Hasło "wymiana klocków" przy chińskim skuterze często powoduje gęsią skórkę. :icon_evil: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 O.K. panowie , idę rzeźbić . W końcu to ma jechać , a jak pojedzie to prędzej czy później stanie . Z hamulcami czy bez... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Sweet, co nie? Wiem co czułeś.Hasło "wymiana klocków" przy chińskim skuterze często powoduje gęsią skórkę. :icon_evil: to była jamacha :icon_mrgreen: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 No i opanowane . Strach znowu miał wielkie oczy .Motek pojedzie 4 sezon i brak śladów korozji na tłoczkach .Procedura jak przy innych moto bez ABSu i żadnych problemów z zalewaniem obwodu i odpowietrzeniem 6 tłoczkowych zacisków . :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.