Skocz do zawartości

pas napędowy harley


Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja. Postanowiłem uskutecznić sobie wieczorną jazdę, wczoraj. Wytoczyłem moto, odpaliłem, wrzucam jedynkę i zonk, nie mogę znaleźć biegu, żadnego, łącznie z luzem. Patrzę w okolicę wydechu a spod osłony pasa napędowego wystaje... jego końcówka :sad: . Krew mnie zalała ale co zrobić. Focie:

http://zapodaj.net/dcc95d6f238eb.jpg.html

http://zapodaj.net/9bcd8655b10c4.jpg.html

 

Pas generalnie wygląda dobrze, zęby nie są ukruszone, był odpowiednio napięty, ma normalne śladu zużycia. I teraz nie wiem, czy się cieszyć, że strzelił pod domem, czy płakać. :banghead: Przy okazji pytanie, ktoś może potwierdzić dobrą jakość tego paska z allezło, bo muszę szybko kupić: http://allegro.pl/pas-napedowy-falcon-harley-128t-1-1-8-sportster-i4015003571.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć wynika, że dostał kamienia na krawędź pasa i go naderwało, pęknięcie to kwestia czasu. Kiedy ostatnio robiłeś oględziny pasa?

 

Ja robię kilka razy w sezonie, szczególnie przed planowaną trasą. Ja mam pas 1 1/2 cała i mam dziurę od kamienia, ale na środku pasa, jak nie będę palił gumy, to można jeździć ( już trzeci sezon )... Jak pas ma naderwany bok - co może się przytrafić głównie jak jest za luźńy lub dostanie kamień to jest bezwzględnie do wymiany. Jak guma jest spękana, to też do wymiany. Sprawdź pulleye jak nie masz pasa, w serwisówce są objawy zużycia, od zużytych pulleyów pas też może pękać - chociaż wtedy pęka prosto.

 

Co do producentów pasów to Ci nie doradzę, nie doktoryzowałem się jeszcze w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg mogę podać tylko z sufitu bo licznikowy na pewno "zmodyfikowany", czyli 20 tysięcy km. Rok 2003. Z pewnych dokumentów (VIN) i innych faktów można jednak domniemywac, że nie więcej niż 50 tysięcy km. Pas chyba był od nowości. Zastanawiam się już tylko nad jakością pasów takich firm jak Falcon.

Edytowane przez Munzer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MałaMi, mój pas ma 18 lat i 63kkm w BT a nie w Sporcie 883, i oprócz dziury, z którą można latać wygląda całkiem ok...

 

Jak nie trafi się kamień, to dopóki guma nie zacznie parcieć to pewnie spokojnie na nim będę latał... Znam kilka sprzętów ( Sporty i BT ) z lat 80, które mają po 150 kkm i lepiej i oryginalne pasy na których cały czas latają... Oficjalnie HD mówi o żywotności pasa 40 kkm, ale ten mit jest dawno obalony - odsyłam do forów zza oceanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Mam pytanie w kwestii pasa napedowego co ile mil/km powinna nastąpić wymiana w sporcie 1200 c rok 2005. Aktualny przebieg to 25.000 tys mil :blush:

Używaj opcji "szukaj" kolego poproszę zanim założysz kolejny temat, który istnieje. Poza tym czyta się regulamin, który zaakceptowałeś w ciemno a wtedy byś wiedział, że oprócz używania szukajki istnieje coś takiego jak powitalna.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja to jest z tą kontrolą naciągu? Mam przyżąd i wiem ile ma sie ugiąć. Kilka źródeł podaje że motcykl do kontroli ma stać na bocznej stopce inne podają że ma być obciążony kierowcą a jeszcze inne że tylne koło ma być w powietrzu. Serwisówka nic nie mówi na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak przy Twoim moto, ale serwisówka do Harley-Davidson FLH and FLT Twin Cam 88 models from1999-2005 mówi:

"Position the motorcycle so both wheels are on the ground. When checking and adjusting drivebelt deflection in the following steps, have an assistant sit on the seat facing forward."

Czyli: koła na glebie, a moto obciążone kierowcą.

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Wszystkich.

Odświeżę temat i przy okazji zapytam szacowne grono o zdanie na następujący problem.

Motor (TC RK 02) stoi na podnośniku.

- kręcę tylnym kołem w kierunku jazdy pas układa się na zębatce napędowej w osi na tylnym pulleyu przy zewnętrznej krawędzi (po lewej).

- kręcę kołem w przeciwnym kierunku pas zaczyna zjeźdzać (napędowa) w kierunku opony i trzeć o nią.

Próbowałem regulować stabilizatorem przednim, górnym, sprawdzilem ustawienie wahacza (po naprawie, gumy ustawwione na 11.00), poducha nowa, felgi sprawdzone bez bicia, opona tył nowa.

Nie mam więcej pomysłów - zgłupiałem. Jakieś pomysły? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy koło jest w osi motocykla, procedurę masz w serwisówce - musisz zrobić przyrząd z drutu i pomierzyć, czy oś koła jest równoległa do osi wahacza. Najlepiej sprawdzić jak moto będzie na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...