Skocz do zawartości

pas napędowy harley


Rekomendowane odpowiedzi

wallygator- ja nie mówię , ze nie.

Poprostu wyrazny opis w manualu HD mówi, że nie wolno go przekręcac. Tylko tyle. A poziom kultury technicznej braci zza oceanu znam, choc tego tez nie nalezy uogólniac.

 

Inna sprawa, jak ktoś paredziesiąt razy pas naciągał przyrządem, to później bez przyrządu sobie poradzi.

To może dziwnie zabrzmi (a przeca wiecie, ze ja robić niczego na oko nie lubię- jest róznica umieć a lubic) ale przy prawidłowo napiętym pasie- zachowuje się on tak jak powinien zachowywać prawidłowo napięty pas to da się wyczuć. Poćwiczcie z przyrzadem, kilkanaście razy i zacznie wam to wychodzić "samemi łapamy".

 

Pomijam fuckt, że przyrząd taki jest banalnie prosty do wykonania. Trochę blachy, spręzyna, dwie rurki miedziane z instalacji CO i wizyta w sklepie spozywczym z wagą aby wyznaczyć wartość ugięcia sprężyny przy zadanym obciążeniu... Kilka chwil i gotowe.

Oczywiście sprawa wyosiwania koła też jest bardzo wazna. Można to zrobić choćby metrówką... czy drucikiem, jak piszesz...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapominacie panowie o dość istotnej sprawie w regulacji pasa jaką jest temperatura otoczenia , nawet guma ma tendencje do kurczenia się w wyższych temperaturach i na to zjawisko trzeba brać poprawkę

podstawowa zasada to pas nie może być za lużny , już znacznie lepiej dla pasa jak jest za ciasny

jeśli mamy do czynienie z regulacją za pomocą śrub z lewej i prawej strony wahacza to można łatwo przeholować z naciągiem , w dodatku trzeba umieć ustawić taki wahacz w zbieżności z przednim kołem . w tym celu najlepsza jest waga 2 metry lub przynajmniej równa decha , którą przykładając do tylnego koła sprawdzamy jaki ma odstęp od koła przedniego , pamiętać tez należy jakiej szerokości mamy opony tył-przód

w przypadku regulacji touringa po 2000 roku trudno jest naciągnąć pas zbyt mocno i mamy z głowy ustawianie zbieżności

 

poza tym na rynku mamy duży wybór pasów o różnej elastyczności , wówczas przyrządy do sprawdzania naciągu pasa tracą sens

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepło mocniej napięty jest np łańcuch czy pas primo, ale to ze względu na rozszerzalność termiczną / wiem, trudne :wink: > http://pl.wikipedia....B%C4%87_cieplna * aluminiowego bloku silnika.

Przy pasie napędowym nie ma to większego znaczenia.

A tutaj ciekawostka nt wytrzymałości pasów>

http://www.youtube.com/watch?v=FHMChA0MrCE

No i klang suchego sprzęgła... :wub:

 

Ps. Dlaczego jak zwykle? :cool:

Edytowane przez turysta

RIDE HARD!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jery, no właśnie do zbieżności jest ten drucik, tylko w Touringu punktem odniesienia jest rama, tzn. wtykasz wygięty koniec drucika w ośkę koła (ma otwory po obu stronach) i ustawiasz gumkę wg np. górnej nakrętki mocowania podłogi pasażera. Potem idziesz na drugą stronę i sprawdzasz czy gumka jset tak samo ustawiona po drugiej stronie, w razie czego regulujesz naciągaczem ośki. Rozwiązanie prostsze, szybsze i dokładniejsze niż z dechą i ustawieniem względem przedniego koła.

 

Co do pasów o róźnych elastycznościach - śmiem twierdzić, że się mylisz... Pas nie może być elastyczny jako taki, to bardziej chodzi o kompensację gwałtownych zmian obciążenia, chociaź najważniejsza jest odporność na zrywanie części nośnej pasa. To zęby są głównie odpowiedzialne za komensację momentów, muszą być na tyle sztywne, żeby nie przeskakiwały oraz na tyle sztywne, żeby nie przeskakiwały.

 

Ustawianie napięcia pasa - ugięcie pasa jest nie tylko spowodowane przez rozciągnięcie części nośnej pasa, ale również przez ugięcie zębów na zębatkach.

 

Turysta, to nic nowego, rozmiar pasa wynika z marginesu bezpieczeństwa / wytrzymałości względem zmiennych obciażeń... Jeśli można by było podawać obciążenie liniowo to ten pasek mógłby być jeszcze o połowę cieńszy... A swoją drogą nieźle przycwaniakowali - wyobraźcie sobie co by się podziało gdyby ten pasek pękł jak gościu miał nogę obok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie pomysł dobry, aczkolwiek użycie ramy/punktu mocowania wahacza w ramie jest pewniejsze...

 

Napewno rysunek jak wykonać ten drucik z wymiarami jest w Haynesie dla Turasów EVO, robiłem swój wg tego. Użyłem drutu TIG średnica 2.4mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twierdzę jednak ,ze najprostszą i najpewniejszą metodą jest "decha" .

do wahacza lepiej się nie odnosić gdyż nie jest to precyzyjnie wykonany element , poprawkę trzeba brać tez na odstępy tulejek dystansowych w osi, które nie są równe po obu stronach,.

wystarczy dziesiąta milimetra i już koło inaczej się ustawia wobec przedniego

zalecam po ustawieniu za pomocą drucików czy suwmiarki , sprawdzić na finał dechą , wówczas się wszystko okaże .

 

a pasy innych firm mają inną elastyczność, i nie chodzi o naciągi wzdłużne tylko o miękkość pasa .

u mnie np. mam pasy jakieś znanej w usa firmy , nie pamiętam nazwy , ale w porównaniu z oryginalnym pasem jest bardzo miękki i zupełnie cichy , żadnych srzypień nie wydaje

 

i mała poprawka do postu napisanego wcześniej .

to zjawisko kurczenia się pasa pod wpływem wyższej temperatury otoczenia bierze się raczej z roższerzalności cieplej aluminiowego puleja , aniżeli samego pasa ... takze turysto wybacz za małą wpadkę ;)

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.... według mnie każdy pas ma wkład/zbrojenie i w zależności od tego z czego wykonane jest zbrojenie/wzmocnienie w środku pasa do tego przewidziana jest odpowiednia temp. do naciągu tego pasa, inaczej on będzie się naciągał do ustawienia w temp. + 20 a inaczej w temp. +5, to samo tyczy jego wyginania, przekręcie go o 45 czy nawet 90 st na chwilę dokoła jego własnej osi na środku między kołami krzywdy mu nie zrobi, natomiast zgięcie go pod innym kątem czy złożenie/złamanie na pół może uszkodzić zbrojenie pasa znajdujące się w jego środku. Jery30 -aluminiowy pulley nie zmieni na tyle wymiaru pod wpływem temperatury otoczenia aby wpłynąć na siłę naciągu naciąg pasa :wink:

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...