Skocz do zawartości

gaznik z malucha w boxerze 650


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz wueska, ja Ci powiem jedna rzecz. Nie iwm jakie masz doświadczenia, gdzie pracowałeś. Może jestem poprostu "skompy" jeśli chodzi o wiedzę, moze to tylko Ty tego nie zauważyłeś jeśli pracowałeś w jakimś warsztacie. Ale jeśli nie pracowałeś, to gwarantuje Ci, ze inaczej bys na to spojżał. I chodzi mi o bycie szefem >właścicielem< swojego warsztatu. Wiesz, ja dostrzegłem kilka typów zachowań przez długi czas... i to z jednej strony przykre, ale nie będe sie rozczulał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurna, co wyśta sie tak uwzięli na niego... oprócz podejscia typu "wiem, ale nie powiem" nie widze nic złego... ma okazje w wieku 15lat grzebać w motocyklach i miec pojęcie o mechanice - spoko, wystarczy tylko pozazdrościć. a panowie którzy "są mistrzami i wiedzą baaaardzo dużo" niech podejdą dos prawy troche chłodniej - "wiem ze wiem, wiem ze to co wiem jest dobre i moge to udowodnić. i wystarczy mi to". bo jak na razie to widze popisy paru forumowiczów by udowodnić ze jest sie "lepszym" od 15 letniego chłopaka... po co to przepytywanie o gaźniki i piętnowanie złych odpowiedzi?? zasada prosta: dział mechanika, masz problem, pytasz, dostajesz odpowiedź. trudne? Matołusz , dziel sie chętniej swą wiedzą, reszta "panów" - troche dystansu... róbcie tak, by podpowiedzieć i pomóc zbudować z młodych adeptów DOBRYCH MECHANIKÓW... potem dzięki wam my - pretendenci do bycia mechanikami bedziemy wiedzieć wiecej i nasza racja bedzie lepszą racją od innych racji :-)

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, czas na odpowiedz, ktora miala byc dana wczoraj ale nie wyszla.

Za co przepraszam.

Otoz zarowno Wueska jak i Matolusz zauwazyli slusznie ze Zundapp musial miec zwiekszone sprezanie - i mial 6.2 : 1 w porownaniu do 5.6 BMW.

Druga sprawa bylo ustawienie czasow zaworowych - w Zundappie zawor ssacy zamykal sie 50 st po DMP dajac lepsze napelnienie cylindra niz w BMW ( 24 st po DMP ), natomiast zawor wydechowy otwieral sie 48 st przed DMP czyli prawie w polowie suwu pracy wykorzystujac czesc energii palacych i rozprezajacych sie gazow do pomocy w procesie wydechu i jednoczesnie niwelujac cisnienie tych gazow, ktore musi pokonac tlok po przejsciu DMP i podczas ruchu w gore w fazie wydechu. Wplywa to rowniez na mniejsze zuzywanie sie ukladu tlokowo korbowego.

Dla porownania w BMW ten zawor wydechowy otwieral sie dopiero 24 st przed DMP.

Tak ze macie obaj po jednym trafieniu.

Wracajac jeszcze do tych silnikow to mimo prawie identycznego wygladu zewnetrznego, byly bardzo rozne.

BMW to typowy silnik `kwadratowy`, z srednica cylindra = skokowi tloka ( 78 mm ), ktorego ta cecha, jak rowniez czasy zaworowe predysponowaly do wyzszych obrotow co zostalo sztucznie ograniczone ciezkim kolem zamachowym. BMW osiagala swoj max moment 5 kgm przy wysokich 3600 obr/min, a max moc przy 4 tys.

Zundapp to nawet nie byl bokser, tylko bardzo szerokie V ( 166 stopni )

dlugoskokowy ( srednica cyl 75 mm, skok 85 mm ),. dzieki czemu swoj max moment 5.25 kgm osiagal przy niskich 2650 obr/min.

W praktyce mialo sie wrazenie ze Zundapp jest 2x silniejszym motocyklem od BMW w dole obrotow - silnik szarpal 500 kilowym zaprzegiem bez zadnego wysilku i majac skopana jedynke ruszalem nim bez klopotu z dwojki z 3 osobami na pokladzie.

BMW zaczynala odzywac z obrotami - wykorzystalem ta jej ceche wstawiajac jej mocno przerobiony silnik do nadwozia K 750 i uzyskujac moto idace 160 km/h na dyfrze solowym 10/36.

No ale to juz inna historia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem wiec że w końcu się mogę odezwać :evil: nie mogłem doczekać się odpowiedzi a strasznie mnie korciło.

Jak widzicie z wyjaśnień Adama silnik był dostosowany konstrukcyjnie do dolotu. Dłuższy kolektor dolotowy powoduje że doładowanie dynamiczne bardzo długiego słupa gazów ( długi kolektor dolotowy przy centralnym gaźniku) następuje przy niskich obrotach. Dlatego tez tak zostały dobrane fazy rozrządu aby efektywnie wykożystać to zjawisko, częściowo długoskokowy charakter silnika także dostosowany jest do takiego kolektora dolotowego.

Aby uzyskać podobną moc co w BMW trzeba było podnieść stopień sprężania.

W BMW mamy silnik kwadratowy S/D=1 i bardzo krótkie króćce dolotowe, doładowanie dynamiczne będzie zatem skuteczniejsze przy wyższych obrotach bowiem słup gazów w króćcu dolotowym jest o wiele krótszy, aby zatem miał odpowiednią energie kinetyczną potrzebna jest wysoka prędkość.

Tak więc fazy rozrządu aby wykorzystać efektywnie doładowanie dynamiczne zostały obliczone na wyższe obroty.

 

Tak wiec gdzie teraz sens stosowania długiego kolektora dolotowego w rosyjskim motocyklu , którego fazy rozrządu zbliżone są bardziej do BMW a silnik w dodatku mamy krótko skokowy ( górnozaworowe silniki).

Zaniechamy wykorzystywania zjawisk falowych tam gdzie są one przewidziane prze konstruktorów ( wysokie obroty ) poprzez zastosowanie długiego kolektora i spowodujemy powstanie rezonansu słupa gazów przy obrotach niskich do których nie są dostosowane fazy rozrzadu.

Montowanie długiego kolektora dolotowego z centralnym gaźnikiem ( jezeli ktoś bardzo chce , ma jeszcze sens w dolnozaworowych emkach, K750 już ma inne fazy rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy ale dyskusja !! Prawie jak wykłady na uczeli !!! aż sobie wydrukuje !! naprawde dzięki :evil:

 

 

 

 

 

p.s pracowałem: w zakłądzie gdzie robiono regeneracje wąłów silnikowych 2T

wiedze mam z ksiązek, brakuje mi obycia praktycznego i to widać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podziwiałem motocykle Zundapp KS-750. To musi być frajda móc się takim czymś przejechać. Dobry dół - oto, co przydałoby mi się w moim zaprzęgu (Dniepr MT-16). A może ktoś miał już okazję przejechać się nowym Uralem 750? Ciekawe, jak to wygląda w przypadku tej maszyny, która fabrycznie ma jednak dwa gaźniki, i to zdaje się chyba japońskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie. Wiem, że to naprawdę h*jowo zabrzmi bo po fakcie. Ale powiem, że miałem zamiar dać taką odpowiedz, ale przypomniało mi się to dopiero wciagu dnia. Żeby uwiarygodnić to, iż wiedziałem o zmianie faz rozrządu przeczytajcie sobie archiwalny nr GT Classic z maja/czerwca bj. roku. Tam każdy zainteresowany tym tematem znajdzie cos dla siebie>doceńcie, ze staram sie dzielić wiedzą<.

 

[ Dopisane: 24-08-2005, 22:00 ]

A, tytuł artykułu: "Dobra mieszanka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja Ci powiem, ja to moze i bym chciał, ale teraz czytam też grubą lekturkę, a artykuł to taki ogólnikowy skrót, gdzie jest o wszystkim po trochu.

 

[ Dopisane: 28-08-2005, 17:01 ]

Uwaga czyżby afera powróciła? Z centralnym gaźnikiem wszystko wyjasnione. MOC ale ja przejżałem te zdjecia użadzenia do Malara i to jest turbinka Kowalskiego. Ale ona musi rozdrabniać paliwo, aby lepiej sie spalało. Co do nazwy juz pojąłem dlaczego turbinka, ale ona na dole ma siatkę, która rozdrabnia cząsteczki paliwa, co sprawia lepsze spalanie. Czyżbym sie mylił, mam jej zdjecia od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ale przy jednej jeszcze modyfikacji można uzyskać ponad 100% napełnianie - doładowanie, czyli mozna nawet wyprzedzić w mocy dwa gaźniki. =]

Matolusz, czy poprawiasz to napelnienie cylindrow przez zastosowanie ruskiego turbo? Polaczenie kanalow dolotowych? Czy to jest to twoje doladnowanie? Jesli nie to powiedz. Watpie w to, ze jak nie powiesz ludzie beda walili oknami i drzwiamy bys im to zainstalowal za jakas tam kase. Jak powiesz moze pomozesz kilku osobom z motocyklowej braci. Chyba ze sie za takiego nie uwazasz. To trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, chcesz mnie wziąć na ambicje?. Ja juz wam pomogłem. Wiesz dlaczego Wam powiem? Pewnie nie. Bo jak już jeden człowiek z forum w rozmowie ze mna na gg zauważył że jestem "dość" dziwny. Dlatego Wam powiem bo to nie jest mój pomysł. Przeczytacie o tym w artykule, który podałem wyżej z GT Classic:

archiwalny nr GT Classic z maja/czerwca bj. roku
. Tam jest wszystko. Ja pomysłów nie zdradzam - ale tylko tych które są naprawde moje... w ogóle wszystkim polecam ten artykuł, bo jest on odpowiedni dla napalonych na "ogromne" gaźniki. Mogą poprostu poczytać klilka madrych rzeczy. Spodobał mi sie ten artykuł bo w pełni siez nim zgadzam.

A i powiedziałem Wam to nie dlaetego wcale, ze na ambicje mnie wziąłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matousz, wiesz nie wiem co napisać.

Nie rozumiem Ciebie po prostu.

Kilka lat temu podrasowałem Dniepra. Całą modyfikacje opisałem dogłębnie, motocykl był przetestowany, rozwiązania sprawdzone, palił gume, przyspeszenia miał zajebiste, w trasie palił koło 5-6 litrów.

I jakoś nie miałem żadnych oporów napisac o tym.

Nie robiłem z tego tytułu żadnej tajemnicy.

Ciesze się jeżeli moge gdzie pomóc, coś wytłumaczyć, doradzić.

Natomiast twoje zachowanie jest z lekka dziwne- Wiem ale nie powiem!!

Więc po cholere jesteś na tym forum ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest tylko i wyłacznie Twoje zachowanie!!! Ja jestem inny. Poprostu jestem może po to aby poobserwować co inni maja do powiedzenia. I wbrew pozorom, jak to ktoś określił wcale nie po to aby sie dowiedzieć, a samemu nie dać od siebie nic. Jak zapewne nie zdążyłeś zauważyć w jakimś tam temacie podzieliłem sie swoja wiedzą.

I skoro jesteś tak dobroczynny, jestem z Ciebie dumny i możesz sietaki czuć, teraz kiedy to wszyscy zobaczą jaki jesteć "cacy", a jaki ja jestem "be". I jeśli chcesz sie dzielic wiedzą to nie przeszkadza mi to. A to juz moja sprawa. A na forum jestem - patrz jak wyzej pisałem.

 

[ Dopisane: 12-09-2005, 23:46 ]

A ja też nie wiem co pisać... Bo jak już ku@#$ zacząłem sie dzielić wiedzą to ty ku%^& wyciągasz tematy sprzed miesiąca, aby mi pojechać. Wy mi do szczęścia nie jesteście potrzebni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...