qurim Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Dozownik jest wygodny w użyciu bo sam się używa, ale dolewanie oleju do mieszanki daje 100% pewność że silnik smarowany. Wlej do paliwa olej w odpowiedniej ilości. Zrób tak ze 3 litry paliwa. Wlej do baku i jeździj, obserwuj co się dzieje. To jest ławiejszy sposób określenia gdzie leży problem, zamiast od razu tracić kasę na nowy dozownik czy inne cuda. Powyżej w jednym poście napisałeś takie coś: "...Zkolei filtr paliwa też wymieniłem ze stozkowego na tuningowy..." Czyli że co? Hujowy na bardzo hujowy zmieniłeś? Usunąłeś/przerobiłeś puszkę filtra w jakiś sposób? Puszka musi zostać oryginalna a w niej oryginalny filtr. Inaczej cuda będą się działy z Twoim skuterem. W chińczykach nie wolno nic majstrować w okolicy filtra powietrza! Jeśli masz jakieś przeróbki, filtr o "małym oporze" czy inne, tuningowe gówno to pewnie dlatego się zaciera. Ewentualnie niewłaściwa regulacja gaźnika może powodować przegrzewanie silnika, ale wtedy olej z dozownika powinien i tak smarować. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszs99 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Odkreciłem teraz świece i ma kolor jasny. Filtr powietrza jest w stanie bardzo dobrym. Niedawno był zmieniany na nowy. A jeżeli chodzi o filtr paliwa to cały cza miałem taki ( wiekszy od optymalnego-stożkowego i prawie taki duzy jak do samochodu np. z malucha.)Używalem tego filtra przez 2 tysiące km i nic nie było. Tylko ten kolor świecy teraz mnie martwi. Gaźnik jest wporządku bo mechanik mi go czyścił. Chyba że kupiłem wadliwy cylinder!? Możliwe to? Kupiłem go w sklepie firmowym romet ale jest przeznaczenia do Yamaha. Czy nietypowy typ cylindra może byc tez przyczyną zacierania sie silnika!? Szkoda mi pieniędzy na nowy silnik. Proszę o porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Dozownik jest wygodny w użyciu bo sam się używa, ale dolewanie oleju do mieszanki daje 100% pewność że silnik smarowany. Wlej do paliwa olej w odpowiedniej ilości. Zrób tak ze 3 litry paliwa. Wlej do baku i jeździj, obserwuj co się dzieje. To jest ławiejszy sposób określenia gdzie leży problem, zamiast od razu tracić kasę na nowy dozownik czy inne cuda. Powyżej w jednym poście napisałeś takie coś: "...Zkolei filtr paliwa też wymieniłem ze stozkowego na tuningowy..." Czyli że co? Hujowy na bardzo hujowy zmieniłeś? Usunąłeś/przerobiłeś puszkę filtra w jakiś sposób? Puszka musi zostać oryginalna a w niej oryginalny filtr. Inaczej cuda będą się działy z Twoim skuterem. W chińczykach nie wolno nic majstrować w okolicy filtra powietrza! Jeśli masz jakieś przeróbki, filtr o "małym oporze" czy inne, tuningowe gówno to pewnie dlatego się zaciera. Ewentualnie niewłaściwa regulacja gaźnika może powodować przegrzewanie silnika, ale wtedy olej z dozownika powinien i tak smarować.Kurde no ale jak uboga musiała by być mieszanka żeby się zatarł po 4 km... :blink: A co do zmiany filtrów ro rzeczywiście im to nie służy. Sprawdzałem w praktyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Kolega dopiero teraz pisze że ma jakiś "nietypowy typ cylindra". Czyli jaki? Nie tak jak powinien być? A my tu głowimy się nad przyczyną. :banghead: Jasny kolor świecy to uboga mieszanka. W silniku 2T uboga mieszanka to nie tylko słabe smarowanie, bo masz dozownik który w stanie całkiem sprawnym smaruje cylinder. Ale uboga mieszanka nie chłodzi cylindra tak jak powinna, to powoduje zwiększony bilans cieplny silnika a w efekcie zacieranie się. Regulacja gaźnika jest konieczna w tym przypadku. Jeśli masz oryginalną puszkę filtra to na wlocie do niej jest taka kiszka w postaci harmonijki a na jej wlocie korek z otworami.Raz musi być ten korek tylko, innego razu bez korka bo inaczej silnik nie zadziała, innego razu w korku musi być kawałek gąbki który przytłumi wlot powietrza. W ten oto sposób reguluje się ilość powietrza w chińskich sprzętach. :icon_mrgreen: Smutne ale prawdziwe. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barto96 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 na docieraniu powinno się stosowac mieszanke razem z dozownikiem, stosunek 1%a pozatym to powinieneś wymienic dysze w gaźniku na większą bo ważne jest chłodzenie wewnętrzne, ja popełniłem błąd, wsadziłem cylinder 70cc i nic nie regulując jeździłem, po 3 dniach cylinder padł :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 nie wiadomo czy przy okazji tych zatarć nie dostały inne elementy- wał łożyska, korba. Może korbowód łapie, może jest krzywy. Jak się zacierał, zawsze tak samo ? z której strony? Jak się nadmiernie grzeje to normalne w okresie docierania ale bez przesady. Jak z chłodzeniem, wszystko sprawne? Szkoda pieniędzy na tłoki. Trzeba znaleźć przyczyne. Zanim się zatrze są objawy, typu spadek mocy, nadmierne nagrzewanie i trzeba wtedy działać, a nie czekac az stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Jakoś nie spotkałem się z krzywym korbowodem a na bieżąco naprawiam i serwisuję te sprzęty.Jestem przekonany że zatarcie tłoka było spowodowane awarią układu dozowania oleju albo ostrym pałowaniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Moze za ciasno spasowany tłok z cylindrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Moze za ciasno spasowany tłok z cylindrem Tutaj jest tylko fabryczne pasowanie i nie robi się szlifów.Nie ma więc możliwości zbyt ciasnego pasowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.