Skocz do zawartości

Wymiana - tlumik-wydech


fxd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Moze ktos ogarnia i wypowie sie.

Mam zamiar w GLadku zmienic tlumik koncowy cala reszta zostaje. Tlumik z kwasiaka od podstaw ma zrobic moj kolega.

Jesli chodzi o wykonanie to juz zrobil nie jeden i koles wie co i jak.

 

Lecz ponoc w moto z gaznikiem mozna sobie zamontowac co sie chce, nie bedzie to mialo zbyt duzego wplywu na moc, spalanie. Problem sie ponoc robi przy wtrysku - moto moze stracic moc wiecej palic i takie tam rozne opinie slyszalem.

 

Tlumiki jak Ixil, Leo, Akrap - sa dostosowane do danego moto i nic sie nie bedzie dzialo z moca ze tam wszystko jest wyliczone jesli chodzi o wylot spalin.

 

Prosze o stwierdzenie czy jest sens wymiany na "swoj" tlumik, wiem wiem lepiej kupic akrapa za 2 tys ... hehe

Ale to jest mega kasa i za tlumik tyle nie dam :P

 

Wiadomo mozna trafic za pierwszym razem i z moto nic sienie stanie wszystko bedzie ok, ale mozna tez cos zle zrobic i moc spdanie i takie tam rozne rzeczy bedza sie dziac. Wiadomo moze moze wylapie spadek mocy czy tam spalanie, ale chodzi mi o potwierdzenie ze we wtrysku to lepiej org. zamienniki stosowac czy mozna wrzycic swoj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mechanik we wrocku .....

Wiec tak czytem jedno mowia drugiepisza jak pisal Piotr :

 

Po kolei:

Jednostka sterująca ECM (Honda) pobiera informację z czujników :

Czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra powietrza

Czujnik ciśnienia paliwa

Czujnik temperatury silnika

Czujnik podciśnienia w dolotach

Czujnik położenia wału

Czujnik położenia wałka rozrządu/obroty

Czujnik położenia przepustnicy

Prędkość motocykla

Czujnik położenia w skrzyni biegów

Sonda lambda

Po przetworzeniu wszystkich info komputer dopasowuje je do mapy wtrysku i zapłonu i adekwatnie do wartości nimi steruje.

Niektóre moto mają jeszcze przepustnicę gazów wylotowych ,

Drugą przepustnicę w dolocie i nielubianą przez motocyklistów EKO.

 

Wiec jedno przeczy drugiemu .... dlatego postanowilem dopytac JESZCZE rAZ!!

 

Wiec niby tlukik koncowy powienien zmienic tylko brzemienie moto ... nic wiecej!!

Edytowane przez fxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Moze ktos ogarnia i wypowie sie.

Mam zamiar w GLadku zmienic tlumik koncowy cala reszta zostaje. Tlumik z kwasiaka od podstaw ma zrobic moj kolega.

Jesli chodzi o wykonanie to juz zrobil nie jeden i koles wie co i jak.

 

Lecz ponoc w moto z gaznikiem mozna sobie zamontowac co sie chce, nie bedzie to mialo zbyt duzego wplywu na moc, spalanie. Problem sie ponoc robi przy wtrysku - moto moze stracic moc wiecej palic i takie tam rozne opinie slyszalem.

 

Tlumiki jak Ixil, Leo, Akrap - sa dostosowane do danego moto i nic sie nie bedzie dzialo z moca ze tam wszystko jest wyliczone jesli chodzi o wylot spalin.

 

Prosze o stwierdzenie czy jest sens wymiany na "swoj" tlumik, wiem wiem lepiej kupic akrapa za 2 tys ... hehe

Ale to jest mega kasa i za tlumik tyle nie dam :P

 

Wiadomo mozna trafic za pierwszym razem i z moto nic sienie stanie wszystko bedzie ok, ale mozna tez cos zle zrobic i moc spdanie i takie tam rozne rzeczy bedza sie dziac. Wiadomo moze moze wylapie spadek mocy czy tam spalanie, ale chodzi mi o potwierdzenie ze we wtrysku to lepiej org. zamienniki stosowac czy mozna wrzycic swoj?

Jeżeli kupisz dedykowany wydech to obędzie się bez zewnętrznego kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupisz dedykowany wydech to obędzie się bez zewnętrznego kompa

 

Napisalem ze nie mam zamiaru na AKrapa wydac tysiaca czy tam 2.

A takie info .. irytuje mnie tylko ...

 

Wypisalem co wyczytalem z forum co wplywa na dobor mieszanki no i komp .. i moto na wtrysku powinno wszystko dopasowac !!

 

Wiadomo ze jesli powiedzmy w seryjnym tlumiku bylo fi 50 i ze dwie komory a zrobie fi 159 i 4 komory to komp moze nie dobrac mieszanki nie bedzie mial takiego zakresu. Ale Jesli tzw. ECU w moto ktore ma wtrysk jest w stanie zmodyfikowac mieszanke powiedzmy w granicac 15% to zmiana koncowego tlumika obejdzie sie bez strojenia.

 

A podpytujac ludzi - uslyszalem od mechanika ze na wtrysku to nie za bardzo mozna zmieniac. A na forum co innego pisza :/ Dlatego trochu zglupialem ... i PYTAM !!!

 

Wiec stwierdzam ze jak nie zrobie i nie zaloze to sie nie przekonam !! heh .. ZyCIe!!

Edytowane przez fxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zmajstrujesz to sie pochwal ,a ja znalazłam takowy :icon_idea: ma ktoś ten wynalazek i czy warto?

http://youtu.be/Nb6OmGbsovQ

 

No sam jestem ciekawy co koles zmajstruje ;-) najtanszy Ixil 569zl .... to przystepna cena!!

Kolega zamontowal do Gladka Ixila ... mowil ze spoko gada ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytaj tyle teorii o czujnikach i ECU bo daleko nie zajdziesz. Kombinujesz po gejowsku czyli od dupy strony. Wtrysk potrafi sam się dostosować do zmiany wydechu na inny, dedykowany, markowy tłumik. Gaźnik nie jest taki bystry, sam się nie dostroi.

 

 

Kwestia tylko jak dobry będzie ten tłumik. Nie jak ładny, jak fajnie brzmiący czy jak starannie wykonany tylko o to jak został zaprojektowany i przemyślany wewnątrz.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytaj tyle teorii o czujnikach i ECU bo daleko nie zajdziesz. Kombinujesz po gejowsku czyli od dupy strony. Wtrysk potrafi sam się dostosować do zmiany wydechu na inny, dedykowany, markowy tłumik. Gaźnik nie jest taki bystry, sam się nie dostroi.

 

 

Kwestia tylko jak dobry będzie ten tłumik. Nie jak ładny, jak fajnie brzmiący czy jak starannie wykonany tylko o to jak został zaprojektowany i przemyślany wewnątrz.

 

 

 

Po krotce z tego co wiem opisze .. .

 

Srodek tlumika

Bierzemy kawalek blachy nierdzewnej .. wypalamy w niej dziury wzorek odpowiedni na laserze ;-)

zwijamy i spawamy, mamy juz pierwsza wew czesc tlumika pozniej przewezka i pewnikiem rozpreznik zeby bas wydobyc ;-) na zwenatrz bedzie zwykly okragly.... nic szalonego nie wymagalem i nie chcialem ;-) wiadomo trzeba dorzucic jakas otuline tak zeby nie grzal sie jak szalony ;-)

 

A mi chodzilo tylko o potwierdzenie czy jak zmienie i nie bedzie on mega odbiegal od oryginalu to czy nie bedzie problemu z moca itp...

Bo mechanik mnie zabil mowiac mi takie rzeczy.

 

Koles juz pospawal troche takich zabawek i brzmialy super ludzie zadowoleni na maxa ;-) On bedzie wiedzial co i jak w srodku pospawac zwezyc, rozszerzyc .

A na wzor dostal oryginala ;-)

Edytowane przez fxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład jest nie po to aby tłumik się nie grzał tylko żeby tłumił. Bez tego będzie ryczał jakbyś miał założony kawałek rynny zamiast tłumika.

 

I takich mechaników nie słuchaj. Lepiej przyjdź na forum, My się lepiej znamy. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład jest nie po to aby tłumik się nie grzał tylko żeby tłumił. Bez tego będzie ryczał jakbyś miał założony kawałek rynny zamiast tłumika.

 

I takich mechaników nie słuchaj. Lepiej przyjdź na forum, My się lepiej znamy. :icon_mrgreen:

No i bierzemy przez pół taniej jak machery w warsztatach :tongue:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...