Skocz do zawartości

Moja RF600


LupoRF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku kupiłem Suzukę z niedziałającym silnikiem w stanie skrajnego zdeba

troszkę przy niej podłubałem i nieco ogarnąłem fizualnie, natomiast w niedługim czasie moto dostanie nowy lakier i dokładniej zajmę się techniczną stroną. Ten sezon prześmigała w stanie obecnym

 

http://imageshack.us/photo/my-images/827/img1571lm.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/842/img1570w.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/823/img1491dp.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/848/img1432b.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/593/img1347e.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/210/img1324y.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/4/img1320pq.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/163/img1503gv.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/713/img1495r.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/189/img1494bv.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/337/img1493b.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/171/img1492we.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/708/img1491k.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/828/img1490t.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/819/img1489ne.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/266/img1487vt.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/208/img1486i.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/191/img1485jk.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/688/img1484lb.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/685/img1483xs.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/685/img1480e.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/833/img1479x.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/855/img1478ph.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/834/img1470s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/834/img1469f.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/827/dscf0925d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/687/dscf0920b.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/24/dscf0915eg.jpg/

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny motocykl , który to jest rocznik ? Mam przed sobą to samo :D. Nawet kolor i uszkodzenie bocznych owiewek mam podobne .

 

Nice job ;)

 

Nie miałem okazji oblatać RF 600 ale z tego co czytałem jest lekka w prowadzeniu , spokojniejsza od F3 ale zrywniejsza od gsxf .

 

 

A co było uszkodzone w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RF owiewki często są pokaleczone w tych miejscach dlatego że owiewki wiszą dość nisko. RF to fajny motocykl, podobno jeden z najładniejszych sportów tamtej epoki, głównie za sprawą wlotów powietrza i ładnego "tyłeczka".

 

Co do porównania RF vs.GSXF to jest różnica wyraźna. Gixxef mułowaty, spokojny i wiecznie zaspany. RF jest bardziej żwawa, inaczej się prowadzi, niekoniecznie gorzej niż Gixxef, po prostu GIxxef prowadzi się wiele łatwiej niż RF. Porównianie osiągów RF vs.Gixxef też trochę nie na miejscu, chociaż podobna klasa motocykli. Dół silnika mają podobny, jak zresztą większość GSXR, GSXF, GSF i RF pochodzą z linii olejaków to jednak RF ma bliżej do GSXR 750W niż do GSXF któremu bliżej do starego olejaka bo też olejem chłodzony. RF ma nawet ten sam wał korbowy i wiele innych części co GSX-R 750W, nawet w tych samych wymiarach i tolerancjach. Silnik RF różni się średnicą cylindrów, całkiem inną głowicą i innymi gaźnikami od GSXR jako że RF ma proste kanały dolotowe. Zeszłego lata reanimowałem od podstaw zabity silnik GSXR750W i ujrzałem wiele podobieństw z RF.

 

 

RF miałem kiedyś RF600R (R czyli model 1994r.). Fajne moto, mój pierwszy plastik to był. Zrobiłem nią traskę Londyn-Bydgoszcz. Trochę dużo piją jak na 600ccm. Tutaj GSX-F jednak wiedzie prym bo pali odczuwalnie mniej. Ale słabiej jedzie, przekroczyć 200km/h na F-ce to spory wyczyn gdy RF buja się w te okolice bez zająknięcia. W swojej RF wymieniłem amortyzator tylny na sztukę z innego motocykla, bodajże Kawasaki. Tył stał wyżej, wiele to zmieniło w wyglądzie moto ale też poprawiło prowadzenia jako że tył wyżej to więcej kontroli na przednim kole. Wloty powietrza pomalowałem na srebrno, ranty felg spolerowałem i RF pozyskała całkiem inny wygląd.

 

Tutaj nudna RF zaraz po zakupie.

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_11.jpg

 

 

Tutaj po kilku modach:

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_21.jpg

 

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_20.jpg

 

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_25.jpg

 

 

Tutaj z wydechem innym, składanym z 3 różnych, Micron, Scorpion, Akrapovic. Pięknie gadała. Na wolnych był bardzo niski bass, gdy dało się ognia to ryczała jak bolid F1.

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_04.jpg

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny motocykl , który to jest rocznik ? Mam przed sobą to samo :D. Nawet kolor i uszkodzenie bocznych owiewek mam podobne .

 

Nice job ;)

 

Nie miałem okazji oblatać RF 600 ale z tego co czytałem jest lekka w prowadzeniu , spokojniejsza od F3 ale zrywniejsza od gsxf .

 

 

A co było uszkodzone w silniku?

 

Gracias za uznanie :biggrin: Jest to rocznik '96, początkowo była to morska zieleń jak widać po skrzelach ale poprzedni właściciel lubił wywrotki wieć polakierował ją na czarno

(makabrycznie) Steave Wonder zrobiłby mniej zacieków. Owiewki zmienię na nie zniszczone bo już kompletuję. Prowadzi się fajnie, ostatnio próbowałem się z Fazerem '08

i byłem mile zaskoczony.

 

Silnik nie odpalał, zawory grały jak fortepian Chopina a gażniki były nie zestrojone.

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zaczynasz od grzebania w motongu to przede wszystkim zajrzyj w dźwignię pośrednią wahacza tylnego. Taki aluminiowy odlew mocowany pomiędzy wahaczem a amortyzatorem. Są w nim łożyska igiełkowe które są delikatne a bardzo łatwo przejmują syf i brud z powodu lokalizacji elementu. Gdy usłyszysz piszczenie/skrzypienie przy siadaniu na motocykl to zwykle jest już za późno na obsługę, czeka Cię wymiana łożysk (nie są tanie) a nawet całego odlewu. Rozbierz to, wyczyść,porządnie zapchaj smarem i poskładaj. Jest to bardzo wrażliwy element w Suzuki serii GS500E,GSX-F,GSX-R, RF oraz GSF. Czyli większość Suzuki z dużego rozdziału roczników.

 

 

Oś tylnego koła nie dokręcaj na chama bo wahacz jest blaszaną wytłoczką i możesz go zgnieść wtedy.

 

 

Motocykla nie katuj za bardzo, szczególnie unikaj ostrych startów "do końca" i zapiania wtedy 2 biegu przy dużym obciążeniu bo skrzynia biegów się posypie. Drugi bieg zacznie wypadać aż w końcu zniknie. Naprawa droga i czasochłonna.

 

Jazdy na gumie nie próbuj, RF mało się do tego nadaje. Ciężka jest a w dodatku rama tłoczona z blachy, ostre lądowanie może ją zniszczyć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim , rozumiem że 900 też to dotyczy ? Chociaż mam znajomego który lata na RF 900 ,przerobionej na stunta i rama jeszcze trzyma .

Teraz mam jeszcze do wymiany te łożyska igiełkowe :D

 

I jeszcze manual do 600 96r.

:600 96r.

Edytowane przez SintexRF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RF od zawsze mi się podobała. Praktycznie miałem 2 moto w swoim krótkim życiu które naprawdę pokochałem RF i R1. Fioletową RF 900 miał starszy gość z mojego miasta jak ja jeszcze śmigałem w krótkich spodenkach na motorynie. Wręcz modliłem się do tej maszyny jak widziałem na żywo. Bajeczne kształty... ten zadupek, moc... Szok. Potem w wieku 15 lat zobaczyłem w salonie Yamahy czerwono białą R1 i się zakochałem od nowa :icon_twisted: Żadne inne motocykle do dzisiaj nie wywarły na mnie takiego wrażenia... jestem pewien że już nie wywołają .

 

Kolega z podwórka 2 razy spawał ramę w swojej RF 900... Gumowanie trzeba odpuścić, to nie te klimaty :flesje:

Edytowane przez ernestZL

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknąć może wszędzie. Przy gumowaniu zapewne pojawią się rysy w okolicy spawów główki ramy.

 

RF cierpi czasem na pękanie ramy bez gumowania nawet. Z tego co pamiętam to gdzieś z boku, na tych bocznych belkach ramy za silnikiem w okolicy górnego otworu z zaślepką. Dolny, duży to jest otwór osi wahacza, ten wyżej to otwór szpilki silnika jeśli mnie pamięć nie myli. W okolicy tego otworu, od porzodu ramy moga pojawiać się rysy wielkości włosa. Są to pęknięcia.

 

 

Z uwagi na taki a nie inny kształt nadwozia i prześwit, RF-ki często cierpią na zmęczony dolny uchwyt owiewek, ten przy kolektorze wydechowym pod silnikiem.

 

 

A skrzypiące plastiki, szczególnie wypełnienia owiewek to standard w RF. Motocykle nie są już pierwszej młodości a plastików mają dość sporo jak na sporta.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RF owiewki często są pokaleczone w tych miejscach dlatego że owiewki wiszą dość nisko. RF to fajny motocykl, podobno jeden z najładniejszych sportów tamtej epoki, głównie za sprawą wlotów powietrza i ładnego "tyłeczka".

 

Co do porównania RF vs.GSXF to jest różnica wyraźna. Gixxef mułowaty, spokojny i wiecznie zaspany. RF jest bardziej żwawa, inaczej się prowadzi, niekoniecznie gorzej niż Gixxef, po prostu GIxxef prowadzi się wiele łatwiej niż RF. Porównianie osiągów RF vs.Gixxef też trochę nie na miejscu, chociaż podobna klasa motocykli. Dół silnika mają podobny, jak zresztą większość GSXR, GSXF, GSF i RF pochodzą z linii olejaków to jednak RF ma bliżej do GSXR 750W niż do GSXF któremu bliżej do starego olejaka bo też olejem chłodzony. RF ma nawet ten sam wał korbowy i wiele innych części co GSX-R 750W, nawet w tych samych wymiarach i tolerancjach. Silnik RF różni się średnicą cylindrów, całkiem inną głowicą i innymi gaźnikami od GSXR jako że RF ma proste kanały dolotowe. Zeszłego lata reanimowałem od podstaw zabity silnik GSXR750W i ujrzałem wiele podobieństw z RF.

 

 

RF miałem kiedyś RF600R (R czyli model 1994r.). Fajne moto, mój pierwszy plastik to był. Zrobiłem nią traskę Londyn-Bydgoszcz. Trochę dużo piją jak na 600ccm. Tutaj GSX-F jednak wiedzie prym bo pali odczuwalnie mniej. Ale słabiej jedzie, przekroczyć 200km/h na F-ce to spory wyczyn gdy RF buja się w te okolice bez zająknięcia. W swojej RF wymieniłem amortyzator tylny na sztukę z innego motocykla, bodajże Kawasaki. Tył stał wyżej, wiele to zmieniło w wyglądzie moto ale też poprawiło prowadzenia jako że tył wyżej to więcej kontroli na przednim kole. Wloty powietrza pomalowałem na srebrno, ranty felg spolerowałem i RF pozyskała całkiem inny wygląd.

 

Tutaj nudna RF zaraz po zakupie.

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_11.jpg

 

 

Tutaj po kilku modach:

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_21.jpg

 

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_20.jpg

 

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_25.jpg

 

 

Tutaj z wydechem innym, składanym z 3 różnych, Micron, Scorpion, Akrapovic. Pięknie gadała. Na wolnych był bardzo niski bass, gdy dało się ognia to ryczała jak bolid F1.

http://motury.za.pl/RF/foto/RFmoja_04.jpg

 

 

Dobrze że napisałeś o podobieństwach i różnicach bo zastanawiałem się nad tymi detalami które różnią te dość podobne do siebie motocykle. Czyli zamienników silnikowych szukac w olejaku GSX-R 750W? Znajomy posiada GSX-F 600 z ’89r. i powiem szczerze że jest duża różnica w jeździe.

Również w swojej RF-ie wymieniłem tylny amortyzator na gazowy z tego co wiem z kawasami tylko nie wiem którego. Tył znacznie się podniósł ale też przestała pływać na nierównościach. W przednich lagach oczywiście zmieniłem olej i uszczelniacze bo podciekały. Przymierzam się też do zmiany malowania.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/209/dscf0954.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/24/dscf0953y.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/851/dscf0952vj.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/337/dscf0951l.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/828/dscf0955t.jpg/

 

W dźwignie pośrednią zaglądałem i tu lekkie zaskoczenie bo łotyszka igieliowe były względnie zabezpieczone i zasmarowane czego nie spodziewałem się po poprzednim właścicielu.

Mimo wszystko przeczyściłem je zbierając stary smar i położyłem nowy (do wysokich temperatur),

Mam cichą nadzieję ze łożyska się nie posypią bo cena ich jest znaczna. Wymieniłem natomiast wszystkie łożyska w kołach. Co do Osi koła tylnego to uważałem zmieniając napęd bo spotkałem się z opinia o wrażliwym na ścisk wahaczu. Słyszałem ze starsze Suzuki mają delikatna skrzynię i tendencyjnie leci 2 bieg także uważam. Na gumie nią nie jeżdżę także rama powinna wytrzymać, po dokładnym rozbebeszeniu oglądałem ją wnikliwie pod kątem pęknięć zwłaszcza na spawach ale nic nie zauważyłem niepokojącego. Wiem że do wymiany mam łożysko w główce ramy ale to drobiazg.

Jak już qurim wspomniał dolne owiewki wielokrotnie dostały za swoje i wymagają lekkiej renowacji przez uzupełnienie szczerbionych elementów przy łączeniach i mocowaniu, że już nie wspomnę o problemie ze znalezieniem wypełnień wewnętrznych od strony silnika które zawsze się łamią podczas gleby.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/855/dscf0950t.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/259/dscf0947j.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/337/dscf0932d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/828/dscf0955t.jpg/

Edytowane przez LupoRF

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...