rinas Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Z VFR 1200 raczej dałbym spokój - automatyczna skrzynia i pochylona sylwetka za kierownicą. Ale zapie**ala jak mało co. Jeździłem wersją z automatem, i naprawdę cięzko na początku ogarnąć że zaraz po starcie ma się 2 paki - nie traci się czasu na zmianę biegów. A pozycja - fakt, dosyć sportowa. I apetyt na paliwo - masakra. Te 6-7 litrów to chyba jak się na emeryta jeździ. Mi cały bak - 18 litrów - starczył na 130 czy 140 km, z tym że prędkości było ostro ponad 2-paczkowe. Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 no i jeszcze jedno wal- czyli brak problemow z wymiana napedu w przeciwienstwie do zzr czy gsx lub fjr Kolego coś Ci się chyba pomyliło, FJR ma wałek też i jest bardzo fajnym motocyklem. Zaryzykuję i może jeszcze dodam BMW 1200RT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bratek Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Wiem że to co podałeś w przykładach to inna bajka niż to co zaproponuje, ale ja bym powiedział, że BMW R1200GS Adventure może być ciekawą opcją w szczególności że brat ma dość sportowej pozycji za kierą. Poza tym kawał chłopa to będzie na nim wyglądał naprawde kozacko jeśli na tym też mu zależy. Seryjne abeesy i inne gadżety, spalanie przyzwoite, silniki w starszych modelach 1150gs kręcą przebiegi w setkach tysięcy km, więc tutaj też nie powinno być gorzej. No i.. ja bym rzekł że z wszechstron uniwersalne, bo nadaje sie dosłownie do każdego rodzaju turystyki - od zwykłych wypadów za miasto, przez objechania wszystkich alpejskich przełęczy aż po penetrowanie ukraińskich bezdroży ; ) Trzeba tylko usiąść i się doń przymierzyć, a nóż widelec spasuje :crossy: :crossy: tutaj tylko przykład:http://otomoto.pl/bmw-r-r-1200-gs-r1200gs-adventure-09-M2993291.html http://allegro.pl/bmw-r-1200-gs-adventure-i2025254775.html z GSami nie miałem do czynienia jako kierowca, ale spotkałem kilka na drodze i się nieźle zdziwiłem. Pierwszy raz na mazurach spotkałem na drodze dwóch skandynawów na GSach pomykających tak po zakrętach, że ledwo mogłem za nimi nadążyć, a wyprzedzenie to był wyczyn :). Zapamiętałem twarz w lusterku kierowcy jadącego jednym z GSów (odbijala się w jego lusterku) z tak za***ście stoickim spokojem jak bym widział manekina :)a drugi raz podczas tegorocznej wyprawy do HR, z naprzeciwka, na winklach przed samym Dubrovnikiem, gość wypadł z zakrętu niemal szlifując kolanem po asfalcie i kuframi przy okazji, że zdziwienie do dziś mnie bierze przy wspomnieniu.a wspomnienie zbiega się mniej więcej z filmikiem poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 To są lata praktyki na jednym sprzęcie, swojego czasu na VFR robiłem co chciałem tym motocyklem, aktualnie na XXie złyka mnie pierwszy lepszy w zakręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spili Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 3 sezony przejeździłem na Hondzie ST 1300 Pan European..No i co moge polecić? :) No oczywiście St 1300 :) Miałem okazję przejechać się FJR-ką.Mniejsza, lżejsza, mocniejsza i... mniej wygodna... I miałem okazję się przejechać VFR-ką 1200 w manualu.Bardzo mocny motocykl!Zwinny...Ale... To jest SPORTOWY turystyk.Niewygodnie sie robi już po 100km...Za bardzo leżysz na baku. A Pan European to TURYSTYK sportowy :) A Goldas np to... hmmm. TURYSTYK turystyczny :) Co do BMW to pojeździłem sobie na jazdach testowych BMW GTL 1600...Zawieszenie to jest extraklasa :)Silnik rzędówka... Hmmmm....Jakoś V-ka bardziej do mnie przemawia :)Komfort jazdy jak na PE. Wygodna pozycja... Cytuj http://www.paneuropean-klub.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 3 sezony przejeździłem na Hondzie ST 1300 Pan European..No i co moge polecić? :) No oczywiście St 1300 :) Miałem okazję przejechać się FJR-ką.Mniejsza, lżejsza, mocniejsza i... mniej wygodna... I miałem okazję się przejechać VFR-ką 1200 w manualu.Bardzo mocny motocykl!Zwinny...Ale... To jest SPORTOWY turystyk.Niewygodnie sie robi już po 100km...Za bardzo leżysz na baku. A Pan European to TURYSTYK sportowy :) A Goldas np to... hmmm. TURYSTYK turystyczny :) Co do BMW to pojeździłem sobie na jazdach testowych BMW GTL 1600...Zawieszenie to jest extraklasa :)Silnik rzędówka... Hmmmm....Jakoś V-ka bardziej do mnie przemawia :)Komfort jazdy jak na PE. Wygodna pozycja... Hm, właśnie stoję przed wyborem turystyka. Dużego, wygodnego. Dobrego na dłuższe trasy. Przeloty po autobanch i innych autostradach. Jak zwał, tak zwał. Jestem zdecydowany na PE1300. Jednak, na następny sezon, chciałbym duże enduro. W planach Bajkał. Zastanawiam się teraz, czy może, skoro moto na jeden sezon, nie zanabyć ST1100? Jeździłem obydwoma. Większej różnicy co do jazdy i komfortu nie odczuwam. Moc oddają podobnie. 1330 ma trochę przydatnej elektryki/elektroniki. Szyba, komp, Reszta, jak komfort, spalanie, prowadzenie podobnie. Jest sens wydawać drugie tyle na jeden sezon? Myslałem też o k1200. Jednak serwis, czyli koszta trochę mnie przerażają. Dostępność części też. Większość na zamówienie z wyprzedzeniem 2-ch tygodni. Do japonii góra tydzień. Na bajkał ok. jakieś BMW a może duże wiadro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Wiadro zarąbiście wygodne, ale pieruńsko ciężkie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 A Pan European to TURYSTYK sportowy :)-gdzie w nim ten sport? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 -gdzie w nim ten sport? Może chodzi o silnik V4 i więcej niż przeciętną moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgadzam się z 1 z przedmówców. FJR-a cię zadowoli, ale tylko wtedy, jeśli myślisz tylko o jeździe turystycznej poza miastem. Po mieście zapomnij.Jak chcesz to i to, może rozważ jeszcze uniwersalną FZ1 wersję S (czyli owianą owiewkami - zerknij w mojego bikepicsa czym jeździłem). Co do:- Kawasaki GTR 1400- Kawasaki ZZR 1400- Kawasaki Z1000SX- Suzuki GSX1300R Hayabusa- Honda VFR 1200- BMW K1300S To z tych wytnij Z1000sx, bo nie jest to duży motocykl turystyczny, a średni motocykl turystyczno sportowy (z naciskiem na sportowy) (bikepics również) ;)VFR 1200 wywal w cholerę - strasznie tandetne moto.. patrzyłem, jeździłem, i.. nie kupiłem (pozycja jest fatalna, jest jeszcze kilka argumentów, ale szkoda mi słów). Plus jeszcze dla K1300S. Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoluka Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Kolego jaquzie mógłbyś mi takie malutkie zestawienie Fazera i 1000SX zrobić, byłbym bardzo wdzięczny bo z dnia na dzień ciągnie nie do bardziej sportowej turystyki. Chodzi mi o zestawienie spalania, wygodę pozycji (ile masz wzrostu), miejsce dla pasażerki (chyba nie obeszłoby się bez akcesoryjnego siedzenia) oraz ogólny fun. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez motoluka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Napomknę tylko iż FZ1 szybko klęka jak go objuczysz bagażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Temat trochę ucichł, ale dorzucę jeszcze jedna propozycję. Triumph Sprint ST 1050 / Sprint GT 1050. ST jeździłem przez 3 sezony i uważam, że to dobry kompromis pomiędzy sprzętem, który nada się na codzień a cięższym turystykiem. Sprzęt jest też dość tani w zakupie, bo za około 40.000 można kupić nowy. Nie jest zbyt drogi w eksploatacji. Spalanie bardzo przyzwoite a do tego gang 3 cylindrów i fajny moment obrotowy. Przeglądy z tego co pamiętam co 8.000km,Jeśli więc brat bardziej patrzy w kierunku sportu niż turystyki to wraz z innymi mniejszymi (lżejszymi) sprzętami warto brać ten sprzęt pod uwagę. Oczywiście komfort w porównaniu z Pan European, FJR itd. będzie z pewnością niższy ale zawsze jest coś za coś. PozdrawiamF. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wopoz Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Honda ST - sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Mają 40k na turystyczny sprzęt może zamiast używanych wypasów warto rozważyć coś nowego z salonu. Osobiście przy takiej kwocie wolałbym nówkę CBF 1000. Osiągi i wyposażenie może nieco słabsze, ale znowu przecież nie aż tak bardzo. Za to wiesz co masz (jak jesteś daleko, daleko od domu to bezawaryjność jest bardzo ważna) a i tak na dłuższych odcinkach raczej ponad 200paki nie latasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.