Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A Twoja "wiedza" na temat wspólczesnych doladowanych silników Diesla jest podobna.

 

mnie wystarczy że filtr cząstek stałych kosztuje tyle co 2 moje samochody i to już wystarczająco mnie zniechęca do tychże pojazdów :D o ewentualnej awari jakiś dwumas czy pompowtryskiwaczy nie wspomnę....

 

ja już pisałem odnośnie twojego poprzedniego pytania.........nie sztuką jest kupić sztuką jest utrzymać w swoim aucie jeszcze nie utopiłem 1000zł a w nowoczesnym dieslu chyba nawet turbosprężarki nie zregeneruję za tyle ??

 

a ja mam akurat szczęście do wdeptywania w gów**na -raz w życiu udało mi się kupic pojazd wart swej ceny takto non stop detonuje miny wysadzające moją kieszeń :D pół biedy jak wdepłem w to tico a co jakbym wdepnął w nowoczesnego diesla :D ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- to w takim razie ja jestem szczésciazem. Kiedys w Berlingo 1.9 D poszla mi rolka napinacza paska altka i to tyle (jakies 7 lat temu). Od tamtego czasu mam juz trzecie auto z filtrem czástek stalych i póki co wszystko lata. Mam swiadomosc, ze 300kkm to nie zrobie, ale rasumujác koszty , to Diesel wychodzi mi na "+". Jeszcze nie mialem auta na LPG, czy CNG, ale kto wie...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak było 15 lat temu, dziś jest juz inaczej, kolega specjalizuje sie w tuningu diesla i nie tylko, jeśli komuś brakuje wrażeń w jego klekocie to polecam: http://prochip.com.pl/index.html

osobiście tez wolę benzynę, tyle ze aby np. golfik IV na ARLu pociągnięty na 160-170km (koszt nieduzy, tylko program, turbo, ic, kolektor seria) będzie jechał jak taki sam golfik 1.8T o podobnej mocy, przy czym ten pierwszy zadowoli się 5-6l ropy a ten drugi 8-12l benzyny, tak to jest :)

 

ostatnio jechałem czifa q7, 4.2tdi, to dopiero jazda, przy 150ciu ma taką reakcję na gaz jak moja fabia przy hmm 50ciu :D

Ja miałem ARL MK IV 4 motion którego zrobiłem na 218PS i 448NM. Oblatywałem wszystkie "bejce" 2.5 , 2.8 i tym podobne pojazdy, przy czym palił mi 10-11L ropki. :biggrin: Nawet RX8 miała z nim ciężko a ona paliła 18 :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- to w takim razie ja jestem szczésciazem. Kiedys w Berlingo 1.9 D poszla mi rolka napinacza paska altka i to tyle (jakies 7 lat temu). Od tamtego czasu mam juz trzecie auto z filtrem czástek stalych i póki co wszystko lata. Mam swiadomosc, ze 300kkm to nie zrobie, ale rasumujác koszty , to Diesel wychodzi mi na "+". Jeszcze nie mialem auta na LPG, czy CNG, ale kto wie...

 

więc po mojemu :

 

rozrząd berlingo 300zł (na częsciach skf i ruville nie wiem może kupi się taniej )

rozrząd tico 85 zł (pasek boscha reszta korea lepszego już nie da się kupić :D )

ale rozrząd jest co 60tys(w tico ) jak ktoś mało jeździ to pewno z 1 wymiana go czeka maks...... no ale ja mam prawie 3 rozrządy za jeden z berlingo

 

tarcze plus klocki berlingo 170 zł -allegro

tarcze plus klocki tico 90 zł ( nie najtańsze ale koreańskie )

znowu mam 2 komplety hamulców na przód za jeden z berlingo ........

 

tył klocki berlingo 95 zł

tico tył 64 zł (szczęki, , rozpieraki komplet na 2 koła )

znowu taniej 1.5 raza

 

sprzęgło praktycznie to samo tico 150 zł korea , berlingo 240 najtańsze (do tico jest komplet valeo za 530 zł :D )

 

każdego płynu do berlingo wchodzi więcej czy to wody czy to oleju , nawet pewno zbiornik od spryskiwaczy jest większy-to też są koszta śmieszne ale koszta ...........

 

akumulator do berlingo będzie droższy i szybciej będzie sie zużywał bo większe prądy rozruchu plus świece.......jak padnie klapa-diesel musi ostro kręcić żeby zapalił , na popych bardzo ciężko zapalić a jak prądu zabrakło nawet na nagrzanie swiec to koniec-do roboty nie jedziemy autem

 

w tico jest bateria od zegarka kosztująca 100zł, auto nie ma komputera, oprócz instalacji zapłonowej w zasadzie nie ma w nim elektryki , prąd rozruchu jest pewno jak w średnim motocyklu a jak nawet padnie to po pierwsze jak jest dobrze wyregulowany to zapala od ledwo ledwo zakręcenia (mój miał w -20 chwile że po przekręceniu stacyjki robił łeeeeeeeeeeeełeeeeeeeee i zapalał :D matiz już np nie zapali bo braknie prądu na wtrysk i pompe paliwa a tico ma mechaniczny gaźnik, pompę paliwa napędza silnik, w gaźniku jest pompka wtryskiwacza która działa w pewnym sensie jak samostart i działa nawet na zgaszonym silniku ) ) a od biedy-na popych odpala się go jak komarka :D

 

spalanie ?? nie miałem styczności z berlingo ale wróżąc z fusów to będzie ok 5l/100 w trasie koło 4/100 jeśli się mylę sory popraw mnie...........tico pali średnio 5,5-6l benzyny w trasie osiągalne jest 4.5, w mieście zima przy bucie od świateł do świateł 7-8-także przyznaje spalaniem przegrywa z berlingo jeśli ktoś lata non stop po mieście, przy robieniu tras wyjdzie to samo, teraz ropa jest tańsza od benzyny jeszcze niedawno była droższa......

 

koszt zakupu berlingo będzie dużo wyższy od tico..........Oc będzie wyższe bo dużo większy silnik jak ja nie mam zniżek to nie chce wiedzieć ile bym płacił za 1.9 skoro za 0.8 bule 500 zł :D

 

reasumując-berlingo do mnie nie przemawia :D :D koszta eksploatacji berlingo nawet biorąc pod uwagę niewielkie oszczędności na paliwie będa wyższe od tico a ja szukam taniego auta....

 

nie wiem czy berlingo jest w ocynku, tico gnije strasznie wielki minus względem cytryny.......chociaz ja podawałem szpachle jak jak kumpel robił nadkola w ax-ie a kiedyś przyjechał typ na warsztat co mu kielich razem z amorem się ,,urwał'' w ax-ie...

 

PS-jeśli berlingo ma ten sam silnik co partner (zauważyłem u kumpla że w peugrocie ma logo cytryny na silniku diesla ale nie wiem czy to jakaś przekładka czy co ) to pod kątem frajdy wolę tico bo ten 1.9 w partnerze nie jedzie-najlepiej zmieniać biegi bez gazu wtedy najmniej spali chyba a po dodaniu gazu i tak nic się nie dzieje :D

 

 

osobiście tez wolę benzynę, tyle ze aby np. golfik IV na ARLu pociągnięty na 160-170km (koszt nieduzy, tylko program, turbo, ic, kolektor seria) będzie jechał jak taki sam golfik 1.8T o podobnej mocy, przy czym ten pierwszy zadowoli się 5-6l ropy a ten drugi 8-12l benzyny, tak to jest :)

 

Ja miałem ARL MK IV 4 motion którego zrobiłem na 218PS i 448NM. Oblatywałem wszystkie "bejce" 2.5 , 2.8 i tym podobne pojazdy, przy czym palił mi 10-11L ropki. :biggrin: Nawet RX8 miała z nim ciężko a ona paliła 18 :laugh:

 

 

nie wiem skąd się bierze ,,urban legend'' że diesel nie ważne jak traktowany musi spalić 5-6l ropy.... rafael widzę ten mit obalił :D

kumpel miał pajero 2.5TD fakt że posadzone na wręcz balonowych oponach z traktorowym bieżnikiem i bez homologacji to nigdy nie udało mu się zejść poniżej 10/100ropy a jak zaczął korzystać z tego auta ,,zgodnie z przeznaczeniem'' to 15/100 nie było wcale górna granicą :D-to są wartości dla nie dotykanej pompy paliwa-jak podkręcił mu dawkę bo brakowało mocy na podjazdy to bez 50l w baku nie było co za bramę wyjeżdżać :D ale nie powiem-narazie był to jedyny samochód w dieslu którego chciałbym mieć -ofkorz jakby mi ktoś oc opłacał :D

 

escort 1.8 wolnossący przy butowaniu wciąga 8-9l ropy a frajdy niewiele ....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest oczywiste, ze kazdy kupuje auto pod siebie i dlatego nie porównywalbym Berlingo z Tico bo to zupelnie inna ladownosc, przestrzen i komfort jazdy które to nie sá Ci potrzebne :biggrin: . Chodzilo mi raczej o to , ze przez 150kkm popsula mi sié tylko ta rolka napinacza...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ARL MK IV 4 motion którego zrobiłem na 218PS i 448NM. Oblatywałem wszystkie "bejce" 2.5 , 2.8 i tym podobne pojazdy, przy czym palił mi 10-11L ropki. :biggrin:

pytanie tylko kto chipował, jak ktoś zrobił ten program "na sztuke" to potem mogło wyjsc takie spalanie, przy tej mocy musiales miec tez inne turbo moze bylo źle dobrane, wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa aby bezpiecznie podniesc moc w tdi, do mojego kumpla przyjezdzają np. goscie z Łodzi, bo wiedzą ze on nie wgra gotowca tylko zachamuje auto 5x i dopiero odda je włascicielowi, mogłes miec tez źle zrobioną korektę dawki startowej

 

zresztą przy mocy s3 ciezko liczyc na takie spalanie jak ma zwykły golf tdi, s3 ciezko zejsc ponize 18l a ma mniej Nm niz takie tdi

 

nie opowiadaj ze robiłes bejce 2.8, moze jakieś pazdziochy 5,7 w gazie, 3 z mocą 286KM robi robote, a 4 motion traci bardzo duzo przez napęd na 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w Berlingo 1.9 D poszla mi rolka napinacza paska altka i to tyle (jakies 7 lat temu). Od tamtego czasu mam juz trzecie auto z filtrem czástek stalych i póki co wszystko lata. Mam swiadomosc, ze 300kkm to nie zrobie, ale rasumujác koszty , to Diesel wychodzi mi na "+".

 

A dlaczego niby nie zrobisz ?

Ja planuje swoim Seatem smigac ile sie da i nie martwi mnie ze to 1.9 TDI 110 km ani ze ma jakies tam sprzeglo dwumasowe czy filtr czastek stalych czy ... cus tam jeszcze

To wszystko sa elementy ktore maja PRAWO sie popsuc i zuzyc jako czesci eksloatacyjne ...

Koniec i kropka a czy musza ? Pewnie nie, ale ....

 

Dajewo Nexia jezdzilem 4 lata i NIC sie nie popsuło, Renault Laguna II 1,8 benzyna tez NIC, Micra 1.0 tez NIC od 4 lat ...

Fart jakis czy co ?

 

Jedynymi autami wymagajacymi naprawy byly Garbusy ale toi z racji wieku bo 66-73 i mialy prawo :biggrin:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko kto chipował, jak ktoś zrobił ten program "na sztuke" to potem mogło wyjsc takie spalanie, przy tej mocy musiales miec tez inne turbo moze bylo źle dobrane, wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa aby bezpiecznie podniesc moc w tdi, do mojego kumpla przyjezdzają np. goscie z Łodzi, bo wiedzą ze on nie wgra gotowca tylko zachamuje auto 5x i dopiero odda je włascicielowi, mogłes miec tez źle zrobioną korektę dawki startowej

 

zresztą przy mocy s3 ciezko liczyc na takie spalanie jak ma zwykły golf tdi, s3 ciezko zejsc ponize 18l a ma mniej Nm niz takie tdi

 

nie opowiadaj ze robiłes bejce 2.8, moze jakieś pazdziochy 5,7 w gazie, 3 z mocą 286KM robi robote, a 4 motion traci bardzo duzo przez napęd na 4 koła

E36 beta 2.8 ma 193 konie to po pierwsze (286PS ma M3 a nie zwykła, i tam jest silnik 3.0 a nie 2.8). Po drugie w swoim gofrze wszystko robiłem sam, od strony mechanicznej aż po program (nie gotowiec, w dodatku kilka liczących się osób stwierdziło że zrobione jest to nienagannie . Po 3 "formouszyn" wiele nie zbija mocy wbrem pozorą bo to nie jest prawdziwy napęd na 4 koła . Po 4 znajomy robił Audi A3 u jednego z czołowych Polskich tunerów i spalanie nie spada poniżej dychy. I wreszcie po 5, samochodem nie jeździłem jak serw\yyjnym TDI czyli 2500obr i zmiana biegu, tylko wykorzystywałem jego potencjał na maxa. Zresztą kumpel jeździł podobnie swoją A3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego niby nie zrobisz ?

Ja planuje swoim Seatem smigac ile sie da i nie martwi mnie ze to 1.9 TDI 110 km ani ze ma jakies tam sprzeglo dwumasowe czy filtr czastek stalych czy ... cus tam jeszcze

To wszystko sa elementy ktore maja PRAWO sie popsuc i zuzyc jako czesci eksloatacyjne ...

Koniec i kropka a czy musza ? Pewnie nie, ale ....

 

Dajewo Nexia jezdzilem 4 lata i NIC sie nie popsuło, Renault Laguna II 1,8 benzyna tez NIC, Micra 1.0 tez NIC od 4 lat ...

Fart jakis czy co ?

 

Jedynymi autami wymagajacymi naprawy byly Garbusy ale toi z racji wieku bo 66-73 i mialy prawo :biggrin:

 

Bo nie trzymam dlugo aut. Chociaz w ubieglym roku kupilem VW Caddy TDI - idealny dla mojej rodzinki, wyposazony tak jak chcialem i mialem zamiar nim dluuugo jezdzic, ale go zayebali :sad: .

Teraz mam Seata - to najlepsze wozy nie Majkel ? ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...