Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W top gear, sezon chyba 17, odcinek 6 jest właśnie przejażdżka elektrycznymi wozami. Mówią tam, że mało jest automatów do tankowania (w Pl pewnie mniej), zasięg nie jest wcale taki duży, a czas ładowania jest długi. Gdy Jeremiemu brakło gazu, y prądu to powiedział taką ciekawostkę, że takich samochodów nie należy pchać. Tam był Peugeot i Nissan. Ogólnie jak na owe czasy nie zachwalali tego pomysłu.

 

A jak się mają hybrydy, niestety nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie fizyka lecz chemia - kaloryczność/efektywność paliwa icon_mrgreen.gif

 

kaloryczność / wartość energetyczna wyrażana jest w kilokaloriach (kcal) i kilodżulach (kJ).

na mol tu chemii niema :icon_razz:

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaloryczność / wartość energetyczna wyrażana jest w kilokaloriach (kcal) i kilodżulach (kJ).

na mol tu chemii niema :icon_razz:

 

Piotrek, nie pisałem w czym jest wyrażana tylko co na nią wpływa - nic innego jak skład, a skład to nie fizyka tongue.gif

Edytowane przez Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie zgadzam się z Tobą,ale...no właśnie"ale"...Jest jeszcze coś takiego jak marzenia,i jeśli będę miał możliwość,to kupię sobie to A8 w gazie z 1996 roku albo jeszcze chętniej MB 124 coupe 3.0 też w gazie,po to by pół roku sobie tym pojeździć...BO JAK NIE TERAZ,TO KIEDY...? Pozdrawiam i Wesołych Świąt,i nie bądź taki zasadniczo-pragmatyczny...

 

Ano. Marzenia też niby każdy ma. Jak zacząłem robić prawko to automatycznie zacząłem spoglądać na Allegro w dział samochodów. No i upatrzyłem sobie kilka marek, z nich kilka modeli a z tych przejrzałem konkretne oferty. No i wpadło mi w oko autko które teoretycznie przyda mi się jedynie do szpanu. Bo ani to tanie w utrzymaniu, ani na mój styl użytkowania i potrzeby, ani do mojej parszywej mordy nie pasuje.Chociaż to ostatnie to może i nieprawda, bo takimi autkami jeżdżą czasem ponure, łyse typy. Takie tam Audi S8 z przełomu tysiącleci. Drogie w zakupie? A raczej ogarnąłbym, a podoba mi się. Ale na chooy mi ten kaktus? Potem wpadła w oko bardziej realna opcja, Omega A 2.6 Dual Ram, zajebioza stan, full wyposażenia i gadżetów, ładny kolorek, czysta itd. Kosztowała koło 3k zł. To już w ogóle drobiazg, taka cenka. No ale nawet jeśli marzę o takim aucie to nie kupię, pomimo że jest w zasięgu ręki. Ot, ruszyć dupę z domu i pojechać po to autko. Ale totalnie do niczego mi się nie przyda, bo auto potrzebuję głównie do wizyt w Biedronce. Szkoda by było marnować takie auto w tak plugawym celu.

 

 

A LPG osobiście lubię. Bo jest tanie. A im taniej paliwko tym więcej jazdy, czyż nie? Już nie chodzi o to że w ogóle nie stać mnie na benzynę, ale skoro mam kupić wymarzony pojazd to chciałbym nim jak najwięcej potem jeździć, a im tańsze paliwo tym więcej pojeżdżę. Więc jak kupię 8-litrowego, klasycznego amerykańca zaś kiedy to i tak go zagazuję. :icon_razz: :icon_razz:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak kupię 8-litrowego, klasycznego amerykańca zaś kiedy to i tak go zagazuję. :icon_razz: :icon_razz:

a Ty wiesz, że taki amerykański kaszlak V8 na gaźniku, gdy wyrzucisz z niego oryginalny "zaawansowany" układ zasilania w benzynę i zaimplementujesz only LPG, z wejścia otrzymasz +50 hp w posagu. Stare amerykańce kochają gazzz :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty wiesz, że taki amerykański kaszlak V8 na gaźniku, gdy wyrzucisz z niego oryginalny "zaawansowany" układ zasilania w benzynę i zaimplementujesz only LPG, z wejścia otrzymasz +50 hp w posagu. Stare amerykańce kochają gazzz :icon_mrgreen:

A mają inne wyjście.Albo gaz albo pokrzywy. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty wiesz, że taki amerykański kaszlak V8 na gaźniku, gdy wyrzucisz z niego oryginalny "zaawansowany" układ zasilania w benzynę i zaimplementujesz only LPG, z wejścia otrzymasz +50 hp w posagu. Stare amerykańce kochają gazzz :icon_mrgreen:

 

Serio czy se jaja robisz? Bo to zbyt piękne żebym uwierzył. :icon_mrgreen: Chociaż ta opcje też nie jest taka kolorowa. Co z tego że LPG jak 440 cali sześciennych wciągnie tyle gazu że taniej wyjdzie jeździć Renault Magnum na ropie. :icon_evil:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio-to są poprostu niewysilone silniki i stosunkowo proste...

 

masz przykłady z motocykli jak stopień skomplikowania gaźnika i konstrukcja silnika wpływają na moc i ekonomie-porównaj choćby dt 50 z ogarem 200 -ogar palił 5/100 w zasadzie nie oferując żadnych osiągów, a dt 50 pali 3.5 i odblokowana dobije do 80-90km/h :D kłania się zaawansowane konstrukcji.....

 

ale ja to mam wrażenie że konie koniom nierówne :D i tak kocham proste konstrukcje :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z amerykańcami prawda - na youtube jest trochę filmów jak ludzie modyfikują stare amerykańce, by miały więcej koników. Znalazłem kiedyś nawet filmik jak koleś wywalil układ zasilania paliwem, wrzucił gaz i ruszył na hamownie - spora zmiana. Jest też trochę aut wystawionych na 1/4 mili z LPG - wątpie, by to z oszczędności :icon_twisted:

 

gaz z technicznego punktu widzenia jest dużo lepszym paliwem do zasilania - wymaga mniej skomplikowanych elementów. Benzynka a tymbardziej ON muszą być odpowiednio rozproszone jak wtrysk siknie do komory spalania - lpg tego nie potrzebuje. Stąd ta prostota wykonania elementów instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do 6000 obr/min hondowego vti 3000 obr/min wyglądają jak bieg jałowy :icon_mrgreen:

 

 

 

 

tylko ta hondowska VTI osiagnie 160+ koni bez zadnego turba, interculerow czy zbajerowanej i kosztownej budowy - zwykla prosta benzyna , osiagnij tyle z wolnossacego diesla o tej samej pojemnosci :)

 

 

 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Ale moc wyrażona w KM jest tylko pochodną momentu obrotowego i obrotów silnika. Diesle wydają się bardziej użyteczne na codzien, nie bez powodu nowsze silniki benzynowe, wyposażone jednocześnie w kompresor i turbinę mają charakterystykę silnika zbliżoną do diesli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moc wyrażona w KM jest tylko pochodną momentu obrotowego i obrotów silnika. Diesle wydają się bardziej użyteczne na codzien, nie bez powodu nowsze silniki benzynowe, wyposażone jednocześnie w kompresor i turbinę mają charakterystykę silnika zbliżoną do diesli

 

Pytanie tylko w jakim celu przecietnemu uzytkownikowi diesel'a potrzeba jest wogole turbina ? Bez niej nie mozna sie obejsc ?

 

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko w jakim celu przecietnemu uzytkownikowi diesel'a potrzeba jest wogole turbina ? Bez niej nie mozna sie obejsc ?

 

Można, ale wtedy polacy nie będą mieli na co narzekać, że drogie, że sie psuje, że ... icon_mrgreen.gif

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...