Skocz do zawartości

Stosowanie filtrów FILTRON


atego815
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do auta kupiłem taki właśnie filtr. Jestem wściekły na producenta za to że wyprodukowali bubel, a na siebie że chciałem wspierać rodzimy przemysł. Filtr paliwa przegnił po paru miesiącach. W efekcie pompa paliwa nie dostała dostatecznej ilości ropy i się zatarła. FILTRON nie uznał reklamacji. Poleciałem na koszty na około 5 tyś. Wnioski wyciągnijcie sami....Ja na pewno nigdy już nie kupię żadnego filtra tego producenta... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od 4 lat (a sklep w którym pracuje z 8) sprzedaje te filtry i nigdy nie trafiło mi się nic podobnego... Filtrona w tej chwili kupił WIX który jest jednym z największych dostawców filtrów na pierwszy montaż... Dziwne.

 

...dodam jeszcze że na manna miałem już kilka reklamacji a na filtrona żadnej.

Edytowane przez orzech1986

Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była

Suzuki VL800 VOLUSIA 04 - była

Yamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa przegnił po paru miesiącach. W efekcie pompa paliwa nie dostała dostatecznej ilości ropy i się zatarła. FILTRON nie uznał reklamacji. Poleciałem na koszty na około 5 tyś.

Coś tu się kupy nie trzyma w Twojej opowieści. Mógłbyś opisać dokładniej ten przypadek?

A swoją drogą, to filtrów Filtrona pozakładałem w życiu sporo, i olejowych, i paliwowych, i powietrza, i nigdy nie miałem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trafiła się sztuka wadliwa.

 

Oczywiście.

 

Ja od wielu lat do swoich samochodów kupuję zawsze i tylko Filtron'y, jak do tej pory żaden silnik mi się nie rozleciał. Nie będę przecież sobie przedłużał lancy Bosch'em czy innym Knecht'em.

 

Gwoli ścisłości, z tego co się orientuję, nawet Filtron produkuje już w Chinach.

 

Ten kraj jest piękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu się kupy nie trzyma w Twojej opowieści. Mógłbyś opisać dokładniej ten przypadek?

A swoją drogą, to filtrów Filtrona pozakładałem w życiu sporo, i olejowych, i paliwowych, i powietrza, i nigdy nie miałem problemu.

 

Ale co mam Ci więcej powiedzieć? Co się kupy nie trzyma? Ja też wymieniłem mnóstwo filtrów w życiu. W większości stosowałem Filtrona. A przejechałem w sumie ze 2-3mln km. Aż trafiłem na taki jak słusznie pisze Satrian "Po prostu trafiła się sztuka wadliwa." Cała sprawa. Bo każdemu się może zdarzyć bubel...

Ale trzeba umieć się do błędu przyznać i postarać się go naprawić. A Filtron tak nie potrafi, nie chce.

W filtrze zrobiła sie malutka dziurka na styku pion\poziom, całkiem u dołu filtra. W miejscu jej powstania jest wyraźny odprysk warstwy ochronnej (ocynk?)

W efekcie pompa wtryskowa dostała za mało ropy, a ten typ pompy jest smarowany ropą, którą tłoczy.Jak coś nie ma smarowania- to się zaciera. Cała sprawa.

Jak coś to jeszcze, to proszę pytać. Każdego z nas może to spotkać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W efekcie pompa wtryskowa dostała za mało ropy, a ten typ pompy jest smarowany ropą, którą tłoczy.Jak coś nie ma smarowania- to się zaciera. Cała sprawa.

 

Jeżeli pompa wtryskowa dostanie "za mało ropy" (?), to auta nie pojedzie. W ten sposób nie da rady zatrzeć pompy wtryskowej. Ktoś Ci, Przyjacielu, naopowiadał bajek (mechanik?), a pompa wtryskowa padła z innego powodu. Tak więc Filtron miał tu całkowitą rację, bo Twoja teoria jest błędna.

I żeby nie było. Nie jestem przedstawicielem Filtrona, a zawodowo zajmuję się właśnie układami wtryskowymi diesla.

Mógłbyś podać, w jakim aucie zdarzyła się ta awaria? Tzn. marka, rocznik, pojemność, moc i oznaczenie silnika. Np.audi 1999 rok, 1.9 TDI 90 koni mech.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompa wtryskowa dostanie "za mało ropy" (?), to auta nie pojedzie. W ten sposób nie da rady zatrzeć pompy wtryskowej. Ktoś Ci, Przyjacielu, naopowiadał bajek (mechanik?), a pompa wtryskowa padła z innego powodu. Tak więc Filtron miał tu całkowitą rację, bo Twoja teoria jest błędna.

I żeby nie było. Nie jestem przedstawicielem Filtrona, a zawodowo zajmuję się właśnie układami wtryskowymi diesla.

Mógłbyś podać, w jakim aucie zdarzyła się ta awaria? Tzn. marka, rocznik, pojemność, moc i oznaczenie silnika. Np.audi 1999 rok, 1.9 TDI 90 koni mech.

Przyjacielu...Filtron nie miał racji. I nadal nie ma. Oni sugerują że ja sobie sam zrobiłem dziurkę. Nie widzą powodu dziurki w fakcie że akurat w tym miejscu gdzie ona powstała, jest wyraźny ubytek, odprysk warstwy ochronnej(ocynk) blachy. I o to z nimi sie spieram. Chyba filtr jest obliczony na ileś km, względnie ileś czasu.

Więc jeżeli pada po paru miesiącach, to coś jest nie tak. Przyznasz? To że padła pompa, to sprawa wtórna. Twierdzisz że to przypadek? Wiesz jak to wygląda? Jedziesz sobie normalnie...Nagle auto delikatnie przerywa, poszarpuje, zaczyna tracić moc, z rury siwy dym.... Szukasz miejsca do zjechania. Stajesz, auto gaśnie i już nie daje się uruchomić.Laweta...W znanym cenionym warsztacie demontaż, ocena. Wszystko jak na dłoni. Przypadek?

Siedzisz w dieslach...Wiesz więc że te pompy mozna nawet uszkodzić podczas odpowietrzania.

Pajero 2001 3.2 did Zexel.

p.s.

Wierzę że nie atakujesz mnie po to żeby chwalić Filtrona wielkiego, a jedynie pomagasz dociec prawdy. Bo napisałem o swojej przygodzie nie po to żeby się kłócić, spierać, czy oczerniać producenta, a jedynie po to żeby zwrócić uwagę Kolegów, że każdego z nas może takie coś spotkać... :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Pajero z 3,2 did pada pompa nie z winy filtra.Sprawdź dobrze przewody wlewu paliwa pod prawym tylnym nadkolem.Między osłoną a blachami wokół rur wlewowych i odpowietrzających zbiornik gromadzi się mnóstwo syfu powodując gnicie ww rur.Do układu dostaje się wilgoć i syf powodując zacieranie pompy.Ostatnio kolega przerabiał taki temat.Naprawa pompy koszt ok 8 tyś zł.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz sobie normalnie...Nagle auto delikatnie przerywa, poszarpuje, zaczyna tracić moc, z rury siwy dym.... Szukasz miejsca do zjechania. Stajesz, auto gaśnie i już nie daje się uruchomić.Laweta...

Do tego momentu wszystko jest logiczne. W filtrze zrobiła się nieszczelność, auto straciło moc i zaczęło dymić, bo układ paliwowy się zapowietrzył. W rezultacie zgasło i nie dało się ponownie uruchomoć. Tu się zgadzam, że filtron dał dupy, bo wypuścił bubla. Co unieruchomiło auto. Ale w dalszym ciągu twierdzę, że rozszczelnienie filtra nie było przyczyna zatarcia pompy. Filtron powinien zwrócić kasę za filtr, ew. holowanie, a nie za naprawę pompy.

Nie atakuję Cię i nie chcę się kłócić. Po prostu scenariusz opisany przez Ciebie jest dla mnie zbyt nieprawdopodobny. Nie mam zamiaru nic sugerować, ale auto po wymianie filtra trzeba było póżniej uruchomić...To wbrew pozorom nie zawsze jest takie proste, jak sie wydaje.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciężko będzie kolegę atego815 przekonać że może być jeszcze kilka powodów zatarcia pompy. Może to nie być wcale wina Filtrona, może filtr upadł gdzieś podczas transportu, może mechanik uszkodził przy montażu, przecież się nie przyzna. Równie dobrze mogło się to stać z filtrem jakiegokolwiek innego producenta.

 

Filtron powinien zwrócić kasę za filtr, ew. holowanie, a nie za naprawę pompy.

 

ale tego nie zrobią bo było by to uznanie reklamacji, czyli przyznanie racji reklamującemu, co upoważnia go do ubiegania się o zwrot kosztów, odrzucili - bo mogą.

Edytowane przez orzech1986

Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była

Suzuki VL800 VOLUSIA 04 - była

Yamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz racje Kolego. Trudno będzie przekonać. Bo jeżeli równocześnie pada filtr i pompa, to nie bardzo wierzę w takie zbiegi okoliczności. Jeżeli mam opinie dwóch niezależnych specjalistycznych zakładów o powodach zacierania się pomp Zexel, to trudno mi będzie uwierzyć że to przez mechanika, który montując ręką filtr, doprowadził do jego uszkodzenia...

Masz rację że może to sie stać z każdym innym filtrem, innego producenta... Wtedy kiedy spieprzy jego produkcję.

Dziwię się, skąd takie podejście... Producent gówna nie zrobił! To na pewno klient coś zepsuł... :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę w tym trochę czasu i uwierz mi, stanowcza większość reklamacji jakie przyjmuje są z winy nieprawidłowego montażu lub użytkowania ale klientowi nie przetłumaczy bo gówno mu sprzedałem i koniec i takie to już moje skrzywienie zawodowe, stąd podejście. Nie będę na sile twierdził że nie masz racji. Ja jako sprzedawca handlujący głównie filtronem nigdy nie słyszałem złego słowa i nigdy na jakiś bubel od nich nie trafiłem. Uodporniłem się też na "jedną złą opinie która potrafi zepsuć dziesiątki innych".

Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była

Suzuki VL800 VOLUSIA 04 - była

Yamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...