matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Panowie jakie jaja zakończyłem sezon miesiąc temu wyciągnąłem akumulator z mojego GSX-Ra 600 K4 i dzisiaj chciałem go podładować, mówię najpierw uzupełnię stan elektrolitu wodą demineralizowaną otwieram komory patrzę a tam sucho, mówię co jest kurde aż tyle go ubyło przekręciłem akumulator na bok dalej nic do góry nogami i też nic nie wypłynęło, co jest grane? Kupiłem GSXRa z tym akumulatorem w sierpniu i tak jeździłem nigdy nie było problemów, teraz patrzyłem trzyma napięcie 12,6V żarówka normalnie się z niego pali, nie wiem co mam teraz robić z tym czy go zalać wodą czy elektrolitem czy tak zostawić tylko podładować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 (edytowane) jaki to akumulator - daj zdjecie. moze to jest bezobslugowy. nie laduj go przypadkiem zwyklym 'prostownikiem'. Edytowane 9 Grudnia 2011 przez szynszyll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 To jest zwykły elektrolityczny, no niby bezobsługowy ale wiadomo jak to jest z nimi i tak trzeba co jakiś czas zajrzeć. Zdjęcia są tutaj:http://imageshack.us/g/12/dsc04697nh.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 (edytowane) AGM (Absorbed Glass Mat) - cały elektrolit uwięziony jest (wchłonięty) w separatorach z włókna szklanego o wielkiej porowatości, znajdujących się między płytami. Pisze Ci przecież na nim dokładnie "NIGDY NIE DODAWAJ WODY", to po cholere chcesz ją dolewać? Na dodatek jak byk "DO NOT OPEN", co znaczy po polskiemu "NIE OTWIERAJ". Edytowane 9 Grudnia 2011 przez murgal KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Nie no w poprzednim motocyklu miałem Yuase i tam był poziom naznaczony i tam trzeba było go pilnować, znajomy mi powiedział kiedyś że w każdym akumulatorze elektrolitycznym nawet jak jest do not open należy pilnować tego stanu więc tam zajrzałem, czyli co podładować go tylko i się nie przejmować tym stanem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Dokładnie. Tylko pamiętaj że musi być to specjalna ładowarka. KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 tzn jaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=%C5%82adowarka+impulsowa&category=0&description=1&sg=0 KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Dokładnie. Tylko pamiętaj że musi być to specjalna ładowarka. A dlaczego specjalna? Czy w takim razie w motocyklu trzeba wymienić "prądnicę" na specjalną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 czyli jaki ja mam wreszcie typ akumulatora? bo mi się zdaje że to jest chyba żelowy, a podobno tylko żelowe trzeba ładować tymi impulsowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 (edytowane) Jeśli będziesz ładował akumulator żelowy prostownikiem,to"wywali-wysadzi"ci któreś cele.Sam to kiedyś sprawdzilem,na swojej niewiedzy.Należy robić to ładowarką.Co innego z akumulatorem tradycyjnym,wtedy można używać normalnego prostownika.Zgodnie z oznaczeniem YTX9-BS widocznym na Twoim akumulatorze,jest on baterią bezobsługową.Wujek google nie gryzie :bigrazz: Edytowane 9 Grudnia 2011 przez Pozytywnie Zakrecony Wariat "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 hmm podejrzewam że chodzi o to że taki zwykły prostownik jest zbudowany na dwóch diodach prostowniczych, ale mam w domu także zasilacz regulowany 0-30V z ograniczeniem prądowym, on jest już z kolei na 4 diodach, może on się nada? bo ja nie to nie pozostaje mi nic innego jaki zakupić specjalną ładowarkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 To jest zwykły elektrolityczny, no niby bezobsługowy ale wiadomo jak to jest z nimi i tak trzeba co jakiś czas zajrzeć. Zdjęcia są tutaj:http://imageshack.us...dsc04697nh.jpg/ nie niby tylko na pewno.Kup do niego odpowiednią ładowarkę i po kłopocie. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Jest na forum jakiś temat na temat tych ładowarek żeby sobie mógł poczytać i wybrać jaką dobrą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 (edytowane) Jeśli będziesz ładował akumulator żelowy prostownikiem,to"wywali-wysadzi"ci któreś cele.Sam to kiedyś sprawdzilem,na swojej niewiedzy.Należy robić to ładowarką.Co innego z akumulatorem tradycyjnym,wtedy można używać normalnego prostownika.Zgodnie z oznaczeniem YTX9-BS widocznym na Twoim akumulatorze,jest on baterią bezobsługową.Wujek google nie gryzie :bigrazz: Podczas ładowania każdego akumulatora należy pilnować (jeśli nasz prostownik/ładowarka nie ma takiej funkcji) aby nie przekroczyć max. prądu ładowania oraz nie "przeładować" aku. Zwykle max. dopuszczalna wartość prądu ładowania stanowi 1/10 pojemności aku, czyli np. dla 10Ah = 1A. Oczywiście również polecam stosowanie "ładowarek" mikroprocesorowych, ale nie jest tak że nie można ładować zwykłym prostownikiem; można, ale wymaga to pewnej wiedzy, no i trzeba co jakiś czas monitorować prąd i napięcie. Poza tym większość nowoczesnych prostowników samochodowych ma automatyczną regulację prądu ładowania i IMO są bardziej bezpieczne dla motocyklowych aku niż pseudo motocyklowa ładowarka z lidla za 49,99. Edytowane 9 Grudnia 2011 przez soulreaver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi