adi805 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam. Posiadam motocykl z 1987r,olejak. Problem z odpaleniem nawet na ssaniu.Gdy już zapali na tym ssaniu i dodam mu gazu trzymajac manetkę silnik zaskoczy.Ale gdy puszcze manetke silnik gaśnie.Musze trzymać z 5minut by sie zagrzał,wyłączam ssanie ale silnik nie pracuje równo,gdy sie zagrzeje to zaś dostaje dużych obrotów.Pod gaznikami jest pokrętło którym reguluje obroty i silnik schodzi z wysokich obrotów,jakoś potem pracuje lecz znów nie równo.Po za tym dymi z lewej rury i słychać w okolicy cylindrów tak jakby kompresja uciekała ale nie wiem skąd.Z lewej strony cylindrów poci sie spod cylindra, głowicy i pokrywy zaworów.A jak wyciągałem filtr powietrza to wyglądał jakby był wytopiony,cały poskurczany z dziurami.Prosze o porady, jaką diagnoze stawiacie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Na początek : - kiedy była ostatnia regulacja zaworów ?- kiedy były czyszczone i regulowane gaźniki?- zakup i zainstaluj nowy filtr- czy paliwo jest świeże ? - wykręć i obejrzyj świece/zakup nowe- obejrzyj kable zapłonowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Czyli czeka Cię porządny serwis motocykla - i tutaj bym nie oszczędzał. Elwis - patrząd na skąd, motocykl i wiek to chyba mam klona ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi805 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Dostałem moto w rozliczeniu tzn.za grosze i wiem tyle że jestem 4właścicielem w kraju na podstawie karty pojazdu i moto jest w polsce od 2006roku.Wyjąłem filtr i gaznik. Z tego co widze dawno przy tym nikt nic nie robił. Tylko olej był wymieniany.Nie znam sie na mechanice 4 suwów także zostaje mi jakis mechanik o którego ciężko w mojej okolicy a mój znajomy naprawia tylko nowe sprzęty bo stwierdził że tym sie nie będzie brudził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Masz serwisówkę do niego? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 I jaki to dokladnie model motocykla ?Od tego zaczynamy, olejakow z 87r bylo co najmniej kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi805 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Nie mam nic takiego. Ten model jest na kardanie i ciężko go znalezć na necie, tą samą wersję.Piszą na forach że to niby taki sam silnik jak w gpz, tyle że gpz na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 gpz nie był olejakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi805 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 To jest kawasaki kz750e, 4r z napędem kardana. kod silnika:khi kz750ne019460 Tu mam tylko taki link: http://chudzikj.republika.pl/KZ750.htm Bo więcej na temat tego motocykla piszą na forach, ale w języku angielskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Jeśli się nie znasz to znajdź jakiegoś mechanika który traktuje swój zawód poważnie i niech to obejrzy. A w międzyczasie w nowy filtr i świece możesz się sam pobawić . toowdie - w takim razie pozostaje tylko się ustawić na wspólne latanie :) tylko niestety dopiero na wiosnę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi805 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Gorzej będzie z tym czy np.mechanik samochodowy podjął by sie takiej pracy przy nietypowym silniku.Ja na dzień dzisiejszy nie mam takiego mechanika w dyspozycji by mógł przejrzeć silnik.Spróbuje sam sie za to zabrać ,bynajmniej za przrjrzenie gazników,świec itp. A potem sie odezwę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Gorzej będzie z tym czy np.mechanik samochodowy podjął by sie takiej pracy przy nietypowym silniku.Ja na dzień dzisiejszy nie mam takiego mechanika w dyspozycji by mógł przejrzeć silnik.Spróbuje sam sie za to zabrać ,bynajmniej za przrjrzenie gazników,świec itp. A potem sie odezwę...Kwestia słabego odpalania to często wina zaworów, a tam zdaje się są regulowane płytkami tak więc samemu będzie ciężko, a do gaźników wakuometr by się przydał.. Ale oczywiście jest to wykonalne :) Zapewne lepiej samemu niż za pomocą mechaników samochodowych - oni mają różne ciekawe patenty które w moto niekoniecznie się sprawdzają. Tak czy inaczej powodzenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 (edytowane) To silnik GPZ-a, zawory reguluje sie płytkami takimi samymi jak w Hondach CB750/900. Niestety trzeba to robic co 6tys km. Jak słychac zawory to jest jeszcze OK ale jak cichną to znaczy, ze luzu juz nie ma i za moment zawory sie podeprą a wtedy zonk. Wymien olej, filtr oleju, filtr powietrza, swiece. Przeczysc gazniki, uwazaj na membrany bo twardnieją i lubia pekac w takich staruszkach. Jesli ktoras membrana jest uszkodzona to masz od razu przyczyne. Sprawdz przewody i fajki na swiece (ma byc styk i bez wilgoci), iskre i dopływ paliwa. Na przewodzie paliwowym koniecznie tez filtr. Sprawdz tez czy jest szczelny przewod odpowietrzajacy bak podpiety od spodu, takie podcisnienie. Bez tego paliwo nie poleci. Czesto zapychaja sie kraniki, pekaja uszczelki i zapychaja przelot. Sprawdz wszystko zeby do silnika byl prad (iskra), powietrze i paliwo czyste. Jak po tym nadal bedzie świrował to dopiero szukanie głebiej. Regulacje zaworow i tak musisz zrobic ale reg. gaznikow zostaw na koniec jak nie ustapia objawy po wymianie płynow, swiec, filtrow itd. Zeby regulowac najpierw musi byc zrobiony serwis, bez tego sie nic nie wyreguluje dobrze. Good luck :buttrock: Edytowane 26 Listopada 2011 przez Piotr Dudek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi805 Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 O.K, zrobie tak jak napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Widze, ze Pan Piotr mi edytował post. Miałem a własciwie to mam nadal ZL900 z silnikiem GPZ900 i regulowałem w nim zawory wiele razy. Na pewno nie są na płytkach tylko na srubach. Tu mamy silnik GPZ750 i on jest na płytkach? Prosze dobrze sprawdzic a ja tez nie omieszkam :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.