Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Inaczej olej zachowuje sie w wysokich temperaturach. Poza tym trzepanie w butelce nic nie da. Jak chcesz sprawdzic to wyjmij jedna lage, z niej sprezyne i poruszaj pare razy w gore i w dol amortyzatorem i poswiec latarka do srodka. Tam olej przy powrocie amortyzatora jest zmuszony do przeplywania prze tlumik i np przez jakies otworki itp. Jestem pewny ze zobaczysz piane. Tez kiedys zaoszczedzilem i wlalem do rowerowego amortyzatora lotos 5W40 syntetyczny, ktory akurat mialem. Efekt byl taki ze kiedy ustawilem tlumienie w warunkach pokojowach bylo ok ale po ktorkiej jezdzie w terenie okazywalo sie ze tluminie sie zmienilo. Amortyzator odbijal jak dziki bo bylo zero tlumienia powrotu. Kiedy troche odstal bylo jak trzeba.

 

Moze tego nie czujesz ze wzgledu ze zagescilem olej hipolem lub tlumiki sa na tyle prymitywne ze sa malo wrazliwe ale wierz mi ze jakosc oleju pod wzgledem pienienia sie jest wazna i odczuwalna w amortyzatorze. Testowalem wiele razy rozne oleje na moim rowerowym amortyzatorze i niestety tylko na tych typowo do amortyzatorow dziala jak nalezy. Olej ktory mam w xjcie tez mam w tym amortyzatorze teraz bo mi go troche zostalo i castrol sie nie pieni.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz nie przekonam ciebie chyba. Do ety mogles kupic gestszy olej. A czy sie olej pieni w silniku czy nie to nie ma znaczenia bo tam odpowaida za smarowanie a nie smarowanie i tlumienie.

 

Ja wiem jak potrafi zapienic sie olej syntetyczny do silnika a amortyzator stracic tlumienie bo to przetestowalem na wlasnej skorze i bede tylko i wylacznie do amortyzatorow stosowal olej do amortyzatorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. jak już sobie tak milo gadamy. A czy wiesz jak dzialaja hydrauliczne popychacze zaworow? Tu tez jest zaworek i w tym momencie olej jest czynnikiem roboczym. Gdyby tam olej się spienil (olej samochodowy) to mamy nie tylko po smarowaniu, ale i po tlumieniu, w efekcie awarie silnika i uszkodzona glowice. A Ty piszesz o pianie w rowerowych lagach. Wiem ze Ciebie nie przekonalem. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej naplywa do popychaczy pod duzym cisnieniem wiec nie bedzie takiego problemu. Poza tym mowimy o zawieszeniu a nie o silniku :icon_biggrin: No wiec chyba nie przekonany siebie nawzajem :wink:

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna dyskusja :icon_razz:

tyle ze nikt z was jeszcze niepowiedzial ze olej w silniku

pracuje w wysokih temperaturah a w amorah jak wiadomo w tem. otoczenia.

olej silnikowy moze i bedzie tlumil w amoze ale tylko duze skoki goleni bo jak wiadomo

zaraz zaczyna sie pienic i przy malyh skokah juz niedziala jak nalezy,sprubujcie wyhamowac awaryjnie motorem gdy macie wlany zwykly olej silnikowy,niejeden by zaczal w tym momencie klnąć :icon_razz:

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do licznika to ciekawe czemu po deszczu wskazuje prędkość ? Moze potrzebuje przesmarowania ? odkręć i popryskaj go od srodka WD 40 , na krótką mete starczy ,

Pozdrawiam

 

Zrobiłem jak napisałeś. Wyciągnąłem cały prędkościomierz na zawnątrz i popsikałem WD. Narzazie działa. Zobaczymy, czy efekt będzie krótko czy długotrwały.

A przy okazji odkryłem, że licznik był chyba cofany ponieważ zostały na nim ślady mogące o tym świadczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze to chyba nie ten post ale chcialem sie dowiedziec ile Wam pala oleju Wasze xj? te starsze... a ile beznzyny na 100km? slyszlalem ze xj potrafia troche chlapnąć olejku:) czy to jest regula czy zalezy od egzemplarza. jest post na ten temat gdzies ale niestety malo tam sie posiadaczy xjtek wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niemam starszej XJ ale moja jast z 98r. mam na liczniku 62 kkm ijedna regula jest,otuz taka jak jazdze ekonomicznie tzn. te 80 do 120 bez przekraczania 6000 tys. obrotow to oleju raczej wizualnie nieubywa :bigrazz: ale gdy mi cos strzeli do glowy i krece az do 8500 rpm i ostro calyczas krece silnik to potrafi lyknac ze 250ml\100 km a ze spalaniem jest tak ze przy oszczednej jezdzie to udalo mi sie zejsc do okolo 4,4l\100km a max. zurzycie :icon_exclaim: wynosilo 7,7l\100km.

 

A propo mam juz zalozone tulejki na sprezynah takie po 8mm bo akurat taki rozmiar mi w łapy wpadl :clap: zalalem lagi motulem 10 i fajnie sie prowadzi,a powodem skakania kola byla najprawdopodobnie nieszczelna miedziana podklatka na srubie spustowej oleju od lagi,ktura spowodowala zmniejszenie skutecznosci tlumienia teleskopu.teraz jest ok :biggrin: pomysl z tulejkami polecam ale nieradze przezadzac z ih wysokoscia,a jezeli juz to wlac wtedy gestszy olej np. 15 .Umnie jest teraz ideal i nic niemam zamiaru kombinowac Dodam ze sporo sie nakombinowalem zeby do tego dojsc :clap:

Edytowane przez marek op
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mam problem poniewaz sie zastanowilem czy czasem nie kupic tego motocykla http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M249045 ,

ktory ogladalem niedawno. mysle ze za jakies 3100 bym go wytargowal - juz typ powiedział ze na lozysko mi spusci. ale teraz tak ile mnie wyjdzie wymiana tego lozyska, czy lepiej samemu zrobic.i czy moze byc jakas przyczyna shimmy ktora jest bardzo powazna i dyskwalifikuje sprzet,mysle ze rama jest prosta i wiekszej gleby nie mial. jesli chodzi o mechanike to sam regulowalem zawory w Dr i ponad to jestem zielony, czy wymiana lozyska to gorsza rzecz...? zauwazylem tez dosyc duze wycieki spod pokrywy zaworow - czy to jest wina uszczelek czy moze jakas inna przyczyna moze byc? bo jesli uszczelek to pewnie nie duzo mnie to wyniesie. oczywiscie przed kupnem skierowalbym sie do serwisu zeby mi silnik sprawdzili ale poki co to musze zdecydowac czy warto sie w to pchać i jeszcze raz sprzeta ogladać czy skladać dalej na lepszego.... czekam na jakas pomoc od szanownych forumowiczów:) :)

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o lozysko glowki ramy... ale nie wiem czy tylko to moze byc powodem az takiego shimmi w tej yamasze. dla mnie to nie do wiary ze tak trzepalo... no ale co innego moze byc przyczyna. powiedzial ze mozemy podjechac do mechanika i mi to samo powie ale ciekawi mnie skad jego pomysl ze mi cene spusci a sam tego przed sprzedaza nie wymienil. wg mnie to cos mi smierdzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zworow zagladaj wtedy jak je juz slychac. Moze to byc duzo wczesniej niz te 24tys. Przy regulacji nie wymiania sie lancucha tylko jak jest zurzyty co widac po napinaczu. Powiedz mechanikowi zeby skontrolowal ile jeszcze zostalo lancucha i bedziesz na oko wiedzial. Zurzyty bedzie halasowal na biegu jalowym mimo rownej pracy silnika.

Jeśli znasz sposób sprawdzenia stanu łańcucha rozrządu, to mam prośbę o podanie go. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

[...]Nie działa mi prędkościomierz. linka ok bo kilometry naiwja normalnie ale nie pokazuje prędkości :icon_razz:

Czasami np po deszczu pokazuje, ale tylo jakiś czas a potem znowu przestaje.

Może ktoś rozbierał licznik i coś wie na ten temat?

 

 

[...]A co do licznika to ciekawe czemu po deszczu wskazuje prędkość ? Moze potrzebuje przesmarowania ? odkręć i popryskaj go od srodka WD 40 , na krótką mete starczy , a przy okazji bedziesz wiedział , ze wystarczy coś nasmarować .Pozdrawiam

 

No i działał przez niecały miesiąc (do pierwszego deszczu :biggrin: )

Kurcze, nie będę przecież co chwile rozbierał całego licznika... :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...