bekriss Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 to czemu nie podlozysz czegos pod sprezyny zeby zwiekszyc ich napiecie???? Nad sprezyna jest tulejka z otworem. Mozesz tam wlozyc duza srube z lbem imbusowych ktory jest wysoki i juz powinna byc poprawa. Jak masz gdzie to dotocz sobie tulejki i podloz je pod korek. Nawet dotaczac nie musisz bo wystarczy rurak pcv z gruba scianka i dotniesz sobie to na odpowiednioa dlugosc jaka ci pasuje i utwardzisz zawieszenie. Poprawa w prowadzeniu pewna :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek op Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 a odnosnie tulejek w przednim zawieszeniu,to czy ktos juz to testowal?ja mam xj z 98r i waze okolo 100 i dos czesto mi dobija przy gwaltownym hamowaniu, dodam ze ma wlanego mobila15-20i czy to normalne ze przy bardo drastycznym hamowani przednim kolem (na granicy jego blokowania) na nierownej nawierzhni kolo zaczyna "skakac" dodam ze oleju jest tyle ile ma byc a uszczelniacze sa ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 (edytowane) co do tulejek to testowalem ale w rowerze :banghead: Porownanie jak najbardziej trafne bo amortyzator ma 120mm skoku, otwarta kapiel olejowa i regulacje tlumienia i napiecia wstepnego czego nie mam w xjcie ;) Tak wiec mialem za miekkie sprezyny i wlasnie dorobilem takie tulejki ktore juz testuje 2 lata. Nie zepsujesz nic w ten sposob. Jednak troche dziwne jest to ze dobijasz zawieszenie wazac 100kg. Moj brat wazy nie wiele mniej i jezdzie z plecaczkiem i nie dobija mu zawieszenie w xjcie z 92r. Moze ci ktoras sprezyna pekla i napiecie wstepne sie znacznie zmniejszylo. Spotkalem sie juz z takim przypadkiem. ALe jesli jest ok a nowsze xjty mialy mieksze zawieszenie to tulejki pomoga.Jesli jest tak zle jak mowisz to mysle ze ok 1,5-2cm dlugosci musza miec jesli nie wiecej. Co do oleju. Utwardzanie zawieszenia olejm jest troche nie na miejscu. Gestszy olej powoduje tylko tyle ze stawia wiekszy opor w tlumiku i moze to lekko pomoc ale tak samo jak tlumienie kompresji wzrasta to wzrasta tlumienie powrotu i powiedzialbym ze bardziej niz to pierwsze. Dokladniej amortyzator wolniej odbija i przy nawale malych nierownosci nie daje rady nadazyc za nimi. Nadaza sie ugiac ale wyprostowac juz nie. W twoim przypadku olej jest za gesty dlatego kolo nie jest w stanie trzymac sie nawierzchni. Jak widac nie pomogles sobie a zaszkodzilles bo gdyby przyszlo ci gwaltownie hamowac to... Dorob tulejki i zalej zalecanym olejem chyba ze masz regulacje tlumienia. Edytowane 10 Lipca 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek op Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Dzieki Bekriss :flesje:sprubuje jak mowisz,najpierw kupie sobie olej 10-tke i nim zaleje.sprawdze czy kolo dalej tak bije, i przyjze sie sprezynom,a potem pokonbinuje cos z tulejkami. THX :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 jak to zrobisz to powiedz czy to coś dało , moze i ja sie wtedy podejme :) Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 (edytowane) Ja mam tak zrobione, w srodku sprezyn sruby imbusowe, a olej to samochodowy lotos 10x50 zmieszamu z przekladniowym hipolem(w proporcji ~5-1).Olej w lagach jest tylko czynnikiem wiec nie ma co przesadzac. Mam sluszna wage 110kg i nie dobija mi przod, chyba ze za szybko przelatuje przez lezacego policjanta. ;) Pzdr. Edytowane 13 Lipca 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 sek w tym ze olej samochodowy ma tendencje do pienienia sie a wtedy tlumik nie dziala jak nalezy (tlumienie spada). Nie na darmo jest nazwa "olej do amortyzatorow" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boober Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Witam! Troche nie ten dział, ale myślę że w tym topicu najprędzej znajdzie się ktoś zainteresowany... Mam na zbyciu nieużywane progresywne sprężyny niemieckiej firmy Wirth do XJ600 4LX/4BR (roczniki 92-97).Louis sprzedaje je po 90eur jako sprężyny sportlich-hart (najtwardsze oferowane do XJ-ty, trochę dłuższe od standardowych, więc napięcie wstępne wzrasta bez stosowania tulei). Chcę za nie 300zł.Zdjęcia tu (uwaga dość spore):http://www.sv650.info/img/misc/DSC04529.JPGhttp://www.sv650.info/img/misc/DSC04532.JPG Kupiłem je jako sprężyny do SV650. Zapewniano mnie, że będą pasować i owszem pasują...jak się wyjmie 20centymetrowe tuleje dystansowe;) Muszę się więc ich pozbyć żeby zakupić coś pasującego do mojego sprzęta. Zainteresowanych proszę o info na PM lub maila. Kto pierwszy ten lepszy! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 a czemu nie dorobisz lub skrocisz sobie te tuleje?? :icon_mrgreen: Szlifierka i zalatwione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boober Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Myslalem o tym ale te tuleje po coś jednak tam są! SV ma krótszy skok i bez tych tulei, lub ze skróconymi sprzęt by mi pływał chyba...Myślałem odwrotnie: zostawić tuleje a przyciąć sprężyny :icon_eek: Ale to nie jest takie proste bo ostatni zwój jest ładnie fabrycznie dogięty i raczej nie dałbym rady zrobić tego dobrze...Więc już wolę sprzedać to przynajmniej ktoś się ucieszy dobrą sprężyną a ja sobie znajde coś co już na 100% będzie psowało :icon_mrgreen:Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 (edytowane) Nie no jesli sprezyny sa dluzsze od orginalnych to wystraczy skrocic tuleje. Nic nie bedzie plywac jesli dobrze je dotniesz majac na uwadze napiecie wstepne. Skroc tuleje o tyle o ile nowe sprezyny sa dluzsze albo jesli sie boisz ze cos zle zrobisz to dorob sobie "testowe" z rurki pcv. Tani i dobry sposob. Sprzeyzn nie skaracaj bo nie beda sie nadawac do amortyzatora. Edytowane 13 Lipca 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boober Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 No tak z tym ze zauwaz, ze taka tuleja sie siłą rzeczy nie ugina, a jak jej nie ma to dłuższe sprężyny, choćby nie wiem o ile twardsze i tak będą się uginały więcej od krótkich sprężyn z tulejami. W SVce sprężyny mają ok. 30cm. Rzeczone tuleje 20. Sprężyny Wirth'a do XJty mają ok 50cm, więc aby się zmieściły musiałbym wyjąć tuleje całkowicie. Oczywiście spróbowałem jak to będzie i tak jak można to było przewidzieć skok zawieszenia się zwiększył więc nawet nie wyjeżdżałem na jazdę testową i powróciłem do oryginalnej konfiguracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 300zł ????to w ogóle bedzie pasowało do starszych XJek czy tylko do diversionów ?? ale za tą kase to wole gdzieś pojechać , sory , ale taka prawda , wiec jak bedzie czas to poprosze o jakieś konkrety Zbig . Pozdrawiam Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 No tak z tym ze zauwaz, ze taka tuleja sie siłą rzeczy nie ugina, a jak jej nie ma to dłuższe sprężyny, choćby nie wiem o ile twardsze i tak będą się uginały więcej od krótkich sprężyn z tulejami. W SVce sprężyny mają ok. 30cm. Rzeczone tuleje 20. Sprężyny Wirth'a do XJty mają ok 50cm, więc aby się zmieściły musiałbym wyjąć tuleje całkowicie. Oczywiście spróbowałem jak to będzie i tak jak można to było przewidzieć skok zawieszenia się zwiększył więc nawet nie wyjeżdżałem na jazdę testową i powróciłem do oryginalnej konfiguracji.No chyba ze tak. Widac bardzo rwade sa skoro ci sie skok zwiekszyl. Musialbys do nich dodac twardsze sprezyny negatywne zeby skok byl taki sam. Chyba jednak zbyt duzo zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 sek w tym ze olej samochodowy ma tendencje do pienienia sie a wtedy tlumik nie dziala jak nalezy (tlumienie spada). Nie na darmo jest nazwa "olej do amortyzatorow" :icon_mrgreen: Z calym szacunkiem ale nie wiem jak musial bys trzepac aby go spienic. Samochodowy (lotos) jest do 7-8 tys obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.