Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

to czemu nie podlozysz czegos pod sprezyny zeby zwiekszyc ich napiecie???? Nad sprezyna jest tulejka z otworem. Mozesz tam wlozyc duza srube z lbem imbusowych ktory jest wysoki i juz powinna byc poprawa. Jak masz gdzie to dotocz sobie tulejki i podloz je pod korek. Nawet dotaczac nie musisz bo wystarczy rurak pcv z gruba scianka i dotniesz sobie to na odpowiednioa dlugosc jaka ci pasuje i utwardzisz zawieszenie. Poprawa w prowadzeniu pewna :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a odnosnie tulejek w przednim zawieszeniu,to czy ktos juz to testowal?

ja mam xj z 98r i waze okolo 100 i dos czesto mi dobija przy gwaltownym hamowaniu, dodam ze ma wlanego mobila15-20

i czy to normalne ze przy bardo drastycznym hamowani przednim kolem (na granicy jego blokowania) na nierownej nawierzhni kolo zaczyna "skakac" dodam ze oleju jest tyle ile ma byc a uszczelniacze sa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tulejek to testowalem ale w rowerze :banghead: Porownanie jak najbardziej trafne bo amortyzator ma 120mm skoku, otwarta kapiel olejowa i regulacje tlumienia i napiecia wstepnego czego nie mam w xjcie ;) Tak wiec mialem za miekkie sprezyny i wlasnie dorobilem takie tulejki ktore juz testuje 2 lata.

Nie zepsujesz nic w ten sposob.

 

Jednak troche dziwne jest to ze dobijasz zawieszenie wazac 100kg. Moj brat wazy nie wiele mniej i jezdzie z plecaczkiem i nie dobija mu zawieszenie w xjcie z 92r. Moze ci ktoras sprezyna pekla i napiecie wstepne sie znacznie zmniejszylo. Spotkalem sie juz z takim przypadkiem. ALe jesli jest ok a nowsze xjty mialy mieksze zawieszenie to tulejki pomoga.

Jesli jest tak zle jak mowisz to mysle ze ok 1,5-2cm dlugosci musza miec jesli nie wiecej.

 

Co do oleju. Utwardzanie zawieszenia olejm jest troche nie na miejscu. Gestszy olej powoduje tylko tyle ze stawia wiekszy opor w tlumiku i moze to lekko pomoc ale tak samo jak tlumienie kompresji wzrasta to wzrasta tlumienie powrotu i powiedzialbym ze bardziej niz to pierwsze. Dokladniej amortyzator wolniej odbija i przy nawale malych nierownosci nie daje rady nadazyc za nimi. Nadaza sie ugiac ale wyprostowac juz nie. W twoim przypadku olej jest za gesty dlatego kolo nie jest w stanie trzymac sie nawierzchni. Jak widac nie pomogles sobie a zaszkodzilles bo gdyby przyszlo ci gwaltownie hamowac to... Dorob tulejki i zalej zalecanym olejem chyba ze masz regulacje tlumienia.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak zrobione, w srodku sprezyn sruby imbusowe, a olej to samochodowy lotos 10x50 zmieszamu z przekladniowym hipolem(w proporcji ~5-1).Olej w lagach jest tylko czynnikiem wiec nie ma co przesadzac. Mam sluszna wage 110kg i nie dobija mi przod, chyba ze za szybko przelatuje przez lezacego policjanta. ;) Pzdr.

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Troche nie ten dział, ale myślę że w tym topicu najprędzej znajdzie się ktoś zainteresowany...

 

Mam na zbyciu nieużywane progresywne sprężyny niemieckiej firmy Wirth do XJ600 4LX/4BR (roczniki 92-97).

Louis sprzedaje je po 90eur jako sprężyny sportlich-hart (najtwardsze oferowane do XJ-ty, trochę dłuższe od standardowych, więc napięcie wstępne wzrasta bez stosowania tulei). Chcę za nie 300zł.

Zdjęcia tu (uwaga dość spore):

http://www.sv650.info/img/misc/DSC04529.JPG

http://www.sv650.info/img/misc/DSC04532.JPG

 

Kupiłem je jako sprężyny do SV650. Zapewniano mnie, że będą pasować i owszem pasują...jak się wyjmie 20centymetrowe tuleje dystansowe;) Muszę się więc ich pozbyć żeby zakupić coś pasującego do mojego sprzęta. Zainteresowanych proszę o info na PM lub maila. Kto pierwszy ten lepszy!

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem o tym ale te tuleje po coś jednak tam są! SV ma krótszy skok i bez tych tulei, lub ze skróconymi sprzęt by mi pływał chyba...

Myślałem odwrotnie: zostawić tuleje a przyciąć sprężyny :icon_eek: Ale to nie jest takie proste bo ostatni zwój jest ładnie fabrycznie dogięty i raczej nie dałbym rady zrobić tego dobrze...Więc już wolę sprzedać to przynajmniej ktoś się ucieszy dobrą sprężyną a ja sobie znajde coś co już na 100% będzie psowało :icon_mrgreen:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jesli sprezyny sa dluzsze od orginalnych to wystraczy skrocic tuleje. Nic nie bedzie plywac jesli dobrze je dotniesz majac na uwadze napiecie wstepne. Skroc tuleje o tyle o ile nowe sprezyny sa dluzsze albo jesli sie boisz ze cos zle zrobisz to dorob sobie "testowe" z rurki pcv. Tani i dobry sposob.

 

Sprzeyzn nie skaracaj bo nie beda sie nadawac do amortyzatora.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z tym ze zauwaz, ze taka tuleja sie siłą rzeczy nie ugina, a jak jej nie ma to dłuższe sprężyny, choćby nie wiem o ile twardsze i tak będą się uginały więcej od krótkich sprężyn z tulejami. W SVce sprężyny mają ok. 30cm. Rzeczone tuleje 20. Sprężyny Wirth'a do XJty mają ok 50cm, więc aby się zmieściły musiałbym wyjąć tuleje całkowicie. Oczywiście spróbowałem jak to będzie i tak jak można to było przewidzieć skok zawieszenia się zwiększył więc nawet nie wyjeżdżałem na jazdę testową i powróciłem do oryginalnej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300zł ????to w ogóle bedzie pasowało do starszych XJek czy tylko do diversionów ?? ale za tą kase to wole gdzieś pojechać , sory , ale taka prawda , wiec jak bedzie czas to poprosze o jakieś konkrety Zbig . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z tym ze zauwaz, ze taka tuleja sie siłą rzeczy nie ugina, a jak jej nie ma to dłuższe sprężyny, choćby nie wiem o ile twardsze i tak będą się uginały więcej od krótkich sprężyn z tulejami. W SVce sprężyny mają ok. 30cm. Rzeczone tuleje 20. Sprężyny Wirth'a do XJty mają ok 50cm, więc aby się zmieściły musiałbym wyjąć tuleje całkowicie. Oczywiście spróbowałem jak to będzie i tak jak można to było przewidzieć skok zawieszenia się zwiększył więc nawet nie wyjeżdżałem na jazdę testową i powróciłem do oryginalnej konfiguracji.

No chyba ze tak. Widac bardzo rwade sa skoro ci sie skok zwiekszyl. Musialbys do nich dodac twardsze sprezyny negatywne zeby skok byl taki sam. Chyba jednak zbyt duzo zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym ze olej samochodowy ma tendencje do pienienia sie a wtedy tlumik nie dziala jak nalezy (tlumienie spada). Nie na darmo jest nazwa "olej do amortyzatorow" :icon_mrgreen:

 

Z calym szacunkiem ale nie wiem jak musial bys trzepac aby go spienic. Samochodowy (lotos) jest do 7-8 tys obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...