rabbit1989 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Witam. Zwracam sie z goraca prozba o pomoc. Posiadam Cbr 1000f . Motocykl wogole nie kreci . Ogolnie to moja nie pierwsza awaria elektryki. wczesniej mialem sytuacje ,ze jadac motocyklem odcinało mu prad i juz puzniej nie dalo sie go odpalic. Motocykl bylem zmuszony oddac do mechanika , szczescie w nieszczesciu bylo takie ze awaria miala miejsce w moich okolicach a osoba ktora sie nim zajela miala serwis 200 m od awarii. Moje pytanie jest takie jak sprawdzic czy rozrusznik jest sprawny , i co moze byc przyczyna ze motocykl nie kreci. Ewentualnie prosze o namiar na dobrego fachowca z Okolic Sosnowca ktory podjal by sie obejrzec elektryke , i usunac awarie. Jest to moj pierwszy post takze jak czegos nie dopisalem prosze o wyrozumialosc . Pozdrawiam wszystkich motocyklistow! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 (edytowane) Witam. Zwracam sie z goraca prozba o pomoc. Posiadam Cbr 1000f . Motocykl wogole nie kreci . Ogolnie to moja nie pierwsza awaria elektryki. wczesniej mialem sytuacje ,ze jadac motocyklem odcinało mu prad i juz puzniej nie dalo sie go odpalic. Motocykl bylem zmuszony oddac do mechanika , szczescie w nieszczesciu bylo takie ze awaria miala miejsce w moich okolicach a osoba ktora sie nim zajela miala serwis 200 m od awarii. Moje pytanie jest takie jak sprawdzic czy rozrusznik jest sprawny , i co moze byc przyczyna ze motocykl nie kreci. Ewentualnie prosze o namiar na dobrego fachowca z Okolic Sosnowca ktory podjal by sie obejrzec elektryke , i usunac awarie. Jest to moj pierwszy post takze jak czegos nie dopisalem prosze o wyrozumialosc . Pozdrawiam wszystkich motocyklistow! Witam. ałącz śrubki stycznika rozrusznika np. śrubokrętem rozrusznik powinien krecić. Edytowane 20 Listopada 2011 przez artur123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jeżeli po zwarciu śrubek przy styczniku rozrusznika zapali,to znaczy że stycznik trzeba kupić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Do sprawdzenia przekaznik rozrusznika. Bierzesz srubokret lub jakis klucz i zwierasz dwa grube przewody na przekazniku. Jesli rozrusznik zakreci to winien jest, albo przekaznik - albo przelacznik zespolony na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 A jak umarł akumulator to jak chcecie rozrusznik poprzez zwarcie przekaźnika ?Mogę do niego zajrzeć tylko napisz czy cokolwiek robiłeś przy tym motocyklu od poprzedniej naprawy? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekOzzy Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Zgadzam się z kolegą powyżej, odsyłam do podobnego tematu (co prawda jeszcze nie zakończonego) http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/149448-elektryka-problemy/page__pid__1851390#entry1851390 Jeśli akumulator można wyeliminować, to pozostaje zajrzeć do styków, zrewidować miejsca gdzie przyłączona jest masa. Co do sprawdzenia rozrusznika, to niestety mogę tylko powiedzieć jak można to zrobić w samochodzie, mianowicie można spróbować podłączyć go "na krótko" (z pominięciem styczników etc.) do akumulatora (najlepiej jeszcze łapy nie wsadzić pomiędzy przewody czy też ramę a przewód, bo rozrusznik pobiera duże wartości prądu, zwłaszcza pod dużym obciążeniem) (no i nie zrobić gdzieś zwarcia) (radziłbym też wrzucić na luz bo można zapomnieć o tym w ferworze walki) przy czym trzeba też zasilić cewkę elektromagnesu napięciem 12V. Jakie ma to przełożenie na motocykl, zwłaszcza Twój nie wiem, bo przy takich nie grzebałem, nie wiem jak jest z dostępnością zacisków, gdzie rozrusznik jest umiejscowiony etc., myslę że tu wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy. Jeśli w jakiś sposób można stwierdzić że to wina rozrusznika, najczęstszą przyczyną, jeśli dobrze pamiętam jest brak właściwej masy, lub też starcie się/przemieszczenie szczotek, w niektórych przypadkach zamulenie rozrusznika brudem, zalewającym go olejem itd., w zależności od zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi i umiejscowieniem w silniku :) Mam nadzieję że coś pomogłem, pozdrawiam :) Edit: Bezpieczniki sprawdzałeś? może coś zawilgotniało i gdzieś zwarło Edit 2 21.11-Czasem w lidlu można kupić uniwersalną ładowarkę elektroniczną- nawet dziś rano ją widziałem, ma ona tryb ładowania impulsowego do głęboko rozładowanych akumulatorów. Osobiście używałem jej do ładowania akumulatora żelowego w scenicu mojego taty, ładowarka ta posiada też ochronę przed przeładowaniem, a kosztuje jakieś 70 zł. Edytowane 21 Listopada 2011 przez RadekOzzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbit1989 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 dziekuje Bardzo za porady!Tak jak pisaliscie zrobilem i rozrusznik ani drgnie .takze prawdopodobnie musze sie rozejrzec nad uzywka ...Panie Piotrze nic za wiele nie ruszalem zeby nie pogorszyc sytuacji sprawdzilem bezpieczniki , zrobilem ta probe zwarlem kluczem dwa te styki na przekazniku . Mam juz uraz do tej elektryki ,zrobilem prawojazdy n kat A pojade gdzies dalej i jak stanie sie to daleko od Domu co ja zrobie:/ ...Ogolnie zastanawiam sie nad kupieniem calej wiazki instalacji , przekaznika rozrusznika , i prawdopodobnie calego rozrusznika , puki co wolal bym zeby ktos to fachowo zdiagnozowal zeby nie wyrzucic kasy w bloto... myslalem zeby Honde wystawic honde na allegro i kupic cos w fabrycznym stanie .. nic nie kombinowane , nie zmieniane , moze taki motocykl byl by mniej podatny na takie awarie . MojA Cbr jest przerobiona na streeta i instalacja czesciowo na zewnatrz wabrycznie jednak byla prowadzona pod owiewkami co nie narazalo ja w takim stopniu np na deszcz. Jeszcze raz dziekuje za pomoc. Panie Piotrze jesli jest taka mozliwosc chetnie byl oddal honde w Pana rece.tylko musze wykombinowac przyczepke bo jednak z Klimontowa jest kawalek... Chyba ,ze Pan byl by w stanie zajrzec do mnie do garazu ,jesli to nie byl by dla Pana problem ,oczywiscie za dojazd sie odpowiednio rozliczymy. Jesli natomiast na warsztat do Pana to pozycze przyczepke i honde w odpowiednim dla Pana terminie dostarcze. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 dziekuje Bardzo za porady!Tak jak pisaliscie zrobilem i rozrusznik ani drgnie .takze prawdopodobnie musze sie rozejrzec nad uzywka ...Panie Piotrze nic za wiele nie ruszalem zeby nie pogorszyc sytuacji sprawdzilem bezpieczniki , zrobilem ta probe zwarlem kluczem dwa te styki na przekazniku .Jeżeli po zwarciu srub prądowych w styczniku rozrusznika, rozrusznik nie drgnął to znaczy, że stycznik jest ok i wtedy pozostaje sugestia Piotra(akumulator) albo rozrusznik. Nie łakomiłbym się na kupno używanego rozrusznika, bo po co wydawać pieniadze. Mogły skończyc się lub zawiesić szczotki, a to groszowa sprawa. Idź za radą Piotra i jeżeli nie masz ,,daru'' do elektryki, lepiej zleć naprawę jego fachowemu oku.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.