Skocz do zawartości

167cm wzrostu a KTM EXC


Rekomendowane odpowiedzi

Znam osoby podobne do mnie które na pierwsze moto kupiły sportowe 600 mimo że im to odradzano i śmigają już naprawdę świetnie,

Ta, co to znaczy że świetnie śmigają? Nauczyli się odkręcać gaz i tyle, nauczyć się "świetnie" (w moim pojęciu tego słowa) jeździć szosówką jest naprawdę ciężko jeśli nie trenujesz na torze, a wątpię żeby koledzy trenowali. Zresztą przenosząc to na realia terenowe, EXC 450 to nie 600 a 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 80% osób startujących w zawodach amatorskich to ludzie tacy jak Ty.

Parę lat temu większość zawodów motocrossowych w mojej okolicy wygrywali znajomi którzy zaczynali jeździć (w terenie) w wieku 25-40 lat. Jeden znajomy jest już grubo po 40 i wciąż wygrywa zawody, mimo że nigdy nie był zawodowcem. Także jeśli masz ambicje to wystarczy chcieć, moim zdaniem daje to więcej przyjemności niż jazda po lesie dla samej jazdy.

 

Nie wykluczam że kiedyś do 2t "dorosnę" ;) ale nie pali mi się.

 

Nie wiem co sobie wyobrażasz jak ktoś mówi "jeżdżenie po lesie dla samej jazdy" ale to nie jest tylko odkręcenie manety na długiej prostej...

 

 

A tutaj znalezione w necie, jeden z moich ulubionych filmików o lataniu po lesie

 

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jazda na poziomie gości z 1 filmiku jest dla was satyfakcjonująca to spoko,

z tym że taką trasę można bez problemu pokonać nawet na simsonie :smile:

Zwróćcie uwagę że chyba wszyscy latają tam na 4T, przynajmniej z tego co zwracałem uwagę.

Drugi filmik to już co innego, właśnie do tego są stworzone sprzęty typu EXC i zaczynanie od 450 sprawi że bardzo sobie utrudnisz osiągnięcie takiego poziomu.

O dziwo większość tam lata na 2T.

20kg cięższy i 20KM mocniejszy motocykl w takich warunkach to przepaść dla nowicjusza,

trzeba mieć już jakieś doświadczenie żeby to ogarnąć w takim terenie.

Edytowane przez NiceTree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jazda na poziomie gości z 1 filmiku jest dla was satyfakcjonująca to spoko,

z tym że taką trasę można bez problemu pokonać nawet na simsonie :smile:

 

Albo na wrotkach...

 

Z autorem filmu nie jeździłem ale kolega który mnie enduro zaraził pomykał z nim po tym terenie. Jesteś zdaję się z Wrocka ale jakbyś kiedyś był w okolicach to może się kiedyś uda wyskoczyć razem na jazdę. Chętnie zobaczę jak na simsonie się pokonuje taką ścieżkę ^^

 

A jeśli chodzi o to czy satysfakcjonująca - jak najbardziej tak (dla mnie). Jazda po torze (dla mnie) jest spoko ale na godzinkę, później zaczynam się nudzić... Nie dlatego że już wszystko ogarnąłem i jestem najlepszy (bo tak nie jest) ale jakoś ogarnia mnie monotonia i jadę myśląc o tym co zjem na obiad. A jak mnie małolat na 2t 125 czy 250 objedzie to wcale mnie to nie denerwuje, wręcz przeciwnie - bardzo lubię patrzeć na lepszych jak sobie dają radę.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na wrotkach...

 

Z autorem filmu nie jeździłem ale kolega który mnie enduro zaraził pomykał z nim po tym terenie. Jesteś zdaję się z Wrocka ale jakbyś kiedyś był w okolicach to może się kiedyś uda wyskoczyć razem na jazdę. Chętnie zobaczę jak na simsonie się pokonuje taką ścieżkę ^^

Na filmiku oprócz paru gałęzi nie ma żadnych przeszkód, cały czas jazda po ścieżkach i ubitej drodze.

Jako dzieciak na jawce jeździłem w trudniejszym terenie. I nie chcę żeby to brzmiało jakbym był nie wiadomo jaki PRO, zwłaszcza jeśli chodzi o enduro bo zawsze wolałem MX ale po prostu pierwszy film nic nie prezentuje.

Z chęcią bym pośmigał ale na czas studiów sprzedałem motocykl, myślę że wracam za rok/dwa.

Ale żeby nie było, ostatni raz endurowałem w takich warunkach (parę lat temu)

 

A jeśli chodzi o to czy satysfakcjonująca - jak najbardziej tak (dla mnie). Jazda po torze (dla mnie) jest spoko ale na godzinkę, później zaczynam się nudzić...

Hmm dziwne, w godzinkę na torze (motogodzinkę :) )to powinieneś całe paliwo wypalić;)

I też inaczej się jeździ samemu a inaczej w kilka/kilkanaście osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku oprócz paru gałęzi nie ma żadnych przeszkód, cały czas jazda po ścieżkach i ubitej drodze.

 

No, prawie autostrada... Są odcinki szybsze, łatwiejsze, wolne, trudniejsze... Oglądnij więcej niż 2,5 min. Chciałbym Cię zobaczyć po kilku godzinach jazdy w takim "lekkim" terenie, ciekawe czy byś napisał to jeszcze raz.

 

Hmm dziwne, w godzinkę na torze (motogodzinkę :) )to powinieneś całe paliwo wypalić;)

I też inaczej się jeździ samemu a inaczej w kilka/kilkanaście osób.

 

Nie potrafię ponad 10 litrów wypalić w 1h.

 

Wyjaśnię inaczej o co mi chodziło: próbowałem przekazać że dla niektórych, większą frajdę sprawia wypad w teren "naturalny" niż tłuczenie setki razy tych samych górek, zakrętów żeby zrobić kółko pół sekundy szybciej...

 

Ogólnie na zakończenie niech będzie tak:

 

Przekonałeś mnie, masz rację, dziękuję za rozmowę ;) Możesz zapodać jakiś filmik z wypadu, chętnie oglądnę.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są odcinki szybsze, łatwiejsze, wolne, trudniejsze... Oglądnij więcej niż 2,5 min. Chciałbym Cię zobaczyć po kilku godzinach jazdy w takim "lekkim" terenie, ciekawe czy byś napisał to jeszcze raz.

Tak napisałbym jeszcze raz, parę razy zdarzyło mi się jeździć w terenie po parę godzin (z dodatkowym paliwem na plecach na powrót) i nie jest to nawet w połowie tak męczące jak 20 minut na torze (lub adekwatnie 20min jakiejś trudnej sekcji w enduro).

Jeżdżenie kilka godzin gdziekolwiek z definicji oznacza że nie jest bardzo męczące.

Męcząca jest jazda gdzie po 5min masz dosyć, czyli albo enduro z przeszkodami trudniejszymi niż gałąź czy 2 metrowa kałuża, albo MX. Chciałbym zobaczyć jak ta grupa sobie daje radę z jakimś podjazdem.

 

Wyjaśnię inaczej o co mi chodziło: próbowałem przekazać że dla niektórych, większą frajdę sprawia wypad w teren "naturalny" niż tłuczenie setki razy tych samych górek, zakrętów żeby zrobić kółko pół sekundy szybciej...

Nie rozumiesz istoty jazdy po torze, rywalizacja to raz (jazda za kimś, jazda przed kimś), trening techniczny i kondycyjny to dwa. Nie nauczysz się niczego jadąc na 50%, musisz jechać na 110%. Poza torem nie ma takiej możliwości bo to zbyt niebezpieczne. Po prostu ludziom którzy traktują jazdę po torze poważnie, zależy na tym rozwijać technikę,

a wypady w teren podobny do tego na filmiku są spoko, ale wyłącznie dla przyjemności, po prostu nic taka jazda nie daje, a jak ktoś uznaje tylko to, to nie wiem po co mu wyczyn w stylu EXC450 skoro nawet w połowie nie wykorzystuje jego możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Masz aspiracje na zawodowca, kupuj 2t i trenuj trenuj trenuj a potem trenuj i życzę Ci abyś za jakiś czas znalazł się na szczycie!

 

moze tu mi ktoś odpowie. Właśnie ta idea podpowiada mi żeby się przesiąść na 2T, ale kanistry na plecach mnie nie zadowalają, Jaka jest różnica w spalaniu na motogodziny między 450EXC a 250EXC w 2T? Jakie sa różnice w rocznikach, modelach 250exc, tych starszych 0d 2000 do nowszych w nowej ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...