niedzwiadek204 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 A jak drogi może być roczny serwis zadbanego exc 450 bądź sx 450 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 A jak drogi może być roczny serwis zadbanego exc 450 bądź sx 450 ?Akurat w tym wypadku różnice są spore między EXC a SX. W innych tematach ludzie próbowali wyliczać jakie są roczne koszty utrzymania ale to jest sprawa bardzo zależna od tego kto ile i jak jeździ. 450 EXC w tych pieniądzach to będzie rocznik ok 2003. To jak na wyczynowy motocykl dość wytrzymały silnik i jego koszty utrzymania są powiedzmy w normie. Natomiast SX 450 ma skrócony skok tłoka, przyśpieszony zapłon, ostrzejsze wałki i większy gaźnik przez co jest dużo bardziej agresywny i brutalny. A to bardzo znacznie wpływa na jego żywotność i tu koszty utrzymania rosną.Wzrostem bym się nie przejmował. Faktycznie wystarczy niższa kanapa. Regułą jest to że większość motocykli offroad bez homologacji czyli crossówki są droższe w utrzymaniu niż te z homologacją czyli enduro. No i enduro mają wcześniej wspomniany rozrusznik a crossówka z starszych roczników żadna. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 (edytowane) Akurat w tym wypadku różnice są spore między EXC a SX. W innych tematach ludzie próbowali wyliczać jakie są roczne koszty utrzymania ale to jest sprawa bardzo zależna od tego kto ile i jak jeździ. 450 EXC w tych pieniądzach to będzie rocznik ok 2003. To jak na wyczynowy motocykl dość wytrzymały silnik i jego koszty utrzymania są powiedzmy w normie. Natomiast SX 450 ma skrócony skok tłoka, przyśpieszony zapłon, ostrzejsze wałki i większy gaźnik przez co jest dużo bardziej agresywny i brutalny. A to bardzo znacznie wpływa na jego żywotność i tu koszty utrzymania rosną.Wzrostem bym się nie przejmował. Faktycznie wystarczy niższa kanapa. Regułą jest to że większość motocykli offroad bez homologacji czyli crossówki są droższe w utrzymaniu niż te z homologacją czyli enduro. No i enduro mają wcześniej wspomniany rozrusznik a crossówka z starszych roczników żadna.Wiec pewnie postawie na exc, nie mam w zamiarze robić jakich spektakularnych wyczynów po prostu pojeździć po nierównościach tam gdzie innym motocyklem nie można wjechać, zobaczymy co czas pokaże :icon_biggrin: Z tym wzrostem to podnieśliście mnie na duchu bo myślałem ze te motocykle są nie dla mnie. Gdyby ktoś miał jakieś cenne uwagi chętnie usłyszę. Interesuje mnie też na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego motocykla, Czy warto brać jakiegoś specjalistę czy można samemu ocenić stan takiego pojazdu? Edytowane 8 Listopada 2011 przez niedzwiadek204 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 przy kupnie takiego motocykla, Czy warto brać jakiegoś specjalistę czy można samemu ocenić stan takiego pojazdu?zdecydowanie weź ze sobą kogoś kto się dobrze zna na tego typu sprzętach. Mało tego, najlepiej kogoś kto siedzi dobrze w temacie tego konkretnego modelu lub marki który jedziesz oglądać.Każda marka ma inne elementy na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. Jak KTMa pojedzie oglądać ktoś kto nigdy na oczy innego KTMa nie widział tylko całe życie miał z japońcami do czynienia też obawiam się że odpowiednio go nie oceni. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Ta rada naprawdę wydaje mi się bardzo cenna dzięki, Czekam na dalsze rady :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 (edytowane) Ta rada naprawdę wydaje mi się bardzo cenna dzięki, Czekam na dalsze rady :icon_biggrin: A wg mnie: 1. Do nauki 4t są lepsze, bo się nimi łatwiej jeździ, nie pałujesz tylko możesz sobie pyrkać, możesz hamować silnikiem przy stromych zjazdach, wybaczają błędy. Generalnie jak chcesz się uczyć, to ja polecam 4t 2. EDIT: błąd ;) A co do kopania to nie ma problemu bo masz taki ładny czerwony przycisk który rozwiązuje problem ;) 3. Inna sprawa że jako pierwszy moto w teren exc 450 może Cię troszeczkę pogonić. Imo na dwa sezony na pewno wystarczy Ci coś 4t lekko powyżej 30 koni a jeśli stwierdzisz że na pierwszym sezonie zacznie cię maszyna ograniczać to znaczy że masz zadatki na zawodowca ;) Edytowane 8 Listopada 2011 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 (edytowane) Proponujesz coś słabszego od exc 450?nie wiem jak w rzeczywistości ale w danych wyszukanych an internecie 525 i 450 ma taka sama wysokość siedzenia Edytowane 8 Listopada 2011 przez niedzwiadek204 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 (edytowane) 1.Albo pyrkasz, albo się uczysz jezdzić. Być moze 4t łatwiej się jezdzi(choć pokonywanie zakretów czy kolein na 2T na pewno jest prostsze z uwagi na srodek ciezkosci) ale lepiej i szybciej nauczysz sie jezdzic na 2T bo jego praca wymusza szybką jazdę, czy to na torze czy w terenie.2.Jesteś pewien, ze 525 rózni sie od 450 czyms wiecej niz pojemnoscią silnika? :icon_mrgreen: Edytowane 8 Listopada 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 (edytowane) 1.Albo pyrkasz, albo się uczysz jezdzić. Być moze 4t łatwiej się jezdzi(choć pokonywanie zakretów czy kolein na 2T na pewno jest prostsze z uwagi na srodek ciezkosci) ale lepiej i szybciej nauczysz sie jezdzic na 2T bo jego praca wymusza szybką jazdę, czy to na torze czy w terenie. Nie chcę poruszać tematu wyższości 2t nad 4t czy na odwrót. Jak ktoś nie ma aspiracji na zawodnika, uczy się, to wg mnie nie ma co zaczynać od czegoś co "wymusza szybką jazdę" bo na szybką jazdę przyjdzie czas później. Nie ma tak że "albo pyrkasz albo się uczysz jeździć" bo trzeba od czegoś zacząć a nie sztuka wleźć na motor w klapkach i czapce z daszkiem, odkręcić na maxa a potem skręcić sobie kark na pierwszym wzniesieniu. Albo nawet nie odkręcać na maxa tylko zostać przygniecionym przez moto podczas ataku na jakąś koleinę czy rów... Wygląda na to że macie rację jeśli chodzi o wysokość siedzenia... Nie wiem czemu mi się tak wydawało... Jeżdżę na Kawasaki KLR 250 i na KTM EXC 450. Jakiś czas temu dosiadłem sobie 525 i miałem wrażenie że był większy, jeszcze 10 min temu byłem tego pewny. Może coś było z zawieszeniem kombinowane? :) Sorka za wprowadzenie w błąd. Co do samego wyboru motocykla i dobrania mocy do właściciela to nic Ci tak nie pomoże jak krótka wycieczka jednym i drugim ;) Edytowane 8 Listopada 2011 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 525 i 450 mają te same ramy, zresztą silniki tez róznią się bardzo niewiele, o wyższosci 2t czy 4t nic nie pisałem, a tymbardziej o smiganiu w klapkach, do nauki lepsze jest 2t, a ze ten sport nie jest bezpieczny to chyba oczywiste, a o sprawach oczywistych nie ma sensu pisać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Mógłby kros podać jakie są moce i momenty obrotowe w 525 i 450, szukam na stronach ale są rozbieżne dane.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Mógłby kros podać jakie są moce i momenty obrotowe w 525 i 450, szukam na stronach ale są rozbieżne dane.... Mogę tylko potwierdzić że 450 z akrapoviczem i kilkoma innymi ulepszeniami idzie na koło z gazu na 3 biegu ;P Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Mogę tylko potwierdzić że 450 z akrapoviczem i kilkoma innymi ulepszeniami idzie na koło z gazu na 3 biegu ;PTo mi wystarczy :icon_biggrin: Zastanawiam się jakie są różnice miedzy EXC 520 525 530 czy to ten sam motocykl w starszej i nowszych wersjach czy jak z tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 520 to najwcześniejszy model.525 po modyfikacjach to w zasadzie rozwinięcie 520.530 to już inny motorek. Nowa rama. nowe zawieszenie, silnik xc4, nowy wygląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Mogę tylko potwierdzić że 450 z akrapoviczem i kilkoma innymi ulepszeniami idzie na koło z gazu na 3 biegu ;P :banghead:To mi wystarczy :icon_biggrin: :banghead: jak na forum scigacz.pl ja pie**ole... Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.