losiak59 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam serdecznie Niedawno zdałem prawko i na pierwszy porządny motocykl wybrałem Kawasaki gpz 500S rocznik 92' Przy kupnie dostałem od sprzedającego rachunek z serwisu kawasaki na kwotę 600zł (z datą na maj tego roku) za usługi: wymiana filtra oleju, filtra powietrza, oleju silnikowego, czyszczenie gaźnika 1 cyl. , regulacja cylindrów i wymiana płynu hamulcowego. Wracając do tematu motocykl ten ma strasznie duże spalanie przy oszczędnej jeździe wyszło 8.5l benzyny na 100km przy jeździe jedynie do 6tys obrotów Naprawdę nie mam pojęcia co teraz zrobić z tym fantem wydaje mi się, że to może przez gaźniki? Bardzo proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Może być zużyty filtr powietrza, może być zacięta linka ssania, mogą być źle ustawione gaźniki. Wyłączasz ssanie? Rachunkiem z serwisu się nie pocieszaj - ludzie handlują takimi rzeczami... Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiak59 Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 ssanie wyłączam, oczywiściezapalam na zaciśniętym po 20s ruszam i po 150m zmniejszam do połowy po 300wyłączam z grubsza jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Co to znaczy regulacja cylindrów? Miales na myśli luzy zaworowe? Tylko jeden gaźnik był czyszczony? Ja na początku sezonu w swojej gpz miałem spalanie 7-7,5L na 100km i to bez względu na to czy pałowałem czy preclowałem. Regulacja luzów zaworowych, czyszczenie filtra powietrza, regulacja i synchro gaźników zbiły do 4,8-5,5L. Generalnie spalanie zależy tez od tego, czy jeździsz po mieście czy w trasę, jak bardzo dynamicznie jeździsz, czy jeździsz na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Jeśli nie robisz po 1km i gasisz zaraz to: kolejno - filtr powietrza do kontroli, zawory do sprawdzenia i gaźniki do porządnego serwisu (kto czyści jeden gaźnik?) - czyli to co powinieneś mieć zrobione zaraz po kupnie motocykla. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiak59 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 (edytowane) Dzięki wielkie za pomoc Panowie - zrobię jak radzicie Jaki jest orientacyjny koszt tego typu zabawy? Edytowane 6 Listopada 2011 przez losiak59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 co do kosztów to ja nie pomogę, bo te zabawy robię sam osobiście, ale jest tutaj kilku mechaników więc zaraz ci zapodają cenę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiak59 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 I sądzi kolega, że posiadając praktycznie zerową wiedzę z mechaniki mógłbym również spróbować samemu to zrobić ??Czy lepiej sobie odpuścić na starcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Filtr powietrza to żadna filozofia, lecz regulacja zaworów to już większe wyzwanie. Do wyjęcia filtra powietrza wystarczą ci podstawowe narzędzia, do luzów zaworowych DOBRY szczelinomierz i głowa na karku. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiak59 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 już czaje o co w tym chodzi, a jak z tymi gaźnikami? odkręcić przeczyścić i synchronizować na słuch??I czy warto to robić teraz? czy dopiero na początek nowego sezonu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoodent1 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Gaźniki reguluje się przy pomocy wakuometra.Nie oszczędzał tylko jedź do mechanika a wtedy oszczędzisz i czas i pieniądze. Cytuj http://www.youtube.com/user/stoodent1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 myślę że gaźniki, zawory i filtr w 300-350 zeta się zmieścisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiak59 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 (edytowane) Dobrze, wszystko już wiem bardzo dziękuje wszystkim za pomoc :)Ostatnie pytanie mogę zrobić to teraz? czy lepiej poczekać z tym do nowego sezonu??I czy pierwszy lepszy mechanik samochodowy powinien umieć to zrobić? I mam jeszcze nadzieje ze nie trzeba tych regulacji robić co roku?? bo to kupa kasy ;/ Edytowane 6 Listopada 2011 przez losiak59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Lepiej niech to robi mechanik motocyklowy.Jeden post wyżej masz namiar :)Co roku nie musisz, chociaż dobrze by było.Taki przegląd robisz co ileś kilometrów. Ściśle określoną ilość kilometrów, zgodnie z instrukcją obsługi danego motocykla. Pojedź do mechanika motocyklowego, wszystko ci wytłumaczy. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Zawory robi się co dany przebieg - u Ciebie chyba co 12 tys km (musiałbym sprawdzić w serwisówce), synchro chyba co 6kkm. Mechników samochodowych odradzam - w dzisiejszych czasach połowa nie potrafi wyregulować zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.