Skocz do zawartości

Kawasaki gpz 500


losiak59
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Niedawno zdałem prawko i na pierwszy porządny motocykl wybrałem Kawasaki gpz 500S rocznik 92'

 

Przy kupnie dostałem od sprzedającego rachunek z serwisu kawasaki na kwotę 600zł (z datą na maj tego roku) za usługi:

 

wymiana filtra oleju, filtra powietrza, oleju silnikowego, czyszczenie gaźnika 1 cyl. , regulacja cylindrów i wymiana płynu hamulcowego.

 

Wracając do tematu motocykl ten ma strasznie duże spalanie przy oszczędnej jeździe wyszło 8.5l benzyny na 100km przy jeździe jedynie do 6tys obrotów

 

Naprawdę nie mam pojęcia co teraz zrobić z tym fantem

wydaje mi się, że to może przez gaźniki?

 

Bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zużyty filtr powietrza, może być zacięta linka ssania, mogą być źle ustawione gaźniki.

 

Wyłączasz ssanie?

 

Rachunkiem z serwisu się nie pocieszaj - ludzie handlują takimi rzeczami...

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy regulacja cylindrów? Miales na myśli luzy zaworowe? Tylko jeden gaźnik był czyszczony? Ja na początku sezonu w swojej gpz miałem spalanie 7-7,5L na 100km i to bez względu na to czy pałowałem czy preclowałem. Regulacja luzów zaworowych, czyszczenie filtra powietrza, regulacja i synchro gaźników zbiły do 4,8-5,5L. Generalnie spalanie zależy tez od tego, czy jeździsz po mieście czy w trasę, jak bardzo dynamicznie jeździsz, czy jeździsz na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku etc.

2818.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie robisz po 1km i gasisz zaraz to: kolejno - filtr powietrza do kontroli, zawory do sprawdzenia i gaźniki do porządnego serwisu (kto czyści jeden gaźnik?) - czyli to co powinieneś mieć zrobione zaraz po kupnie motocykla.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza to żadna filozofia, lecz regulacja zaworów to już większe wyzwanie. Do wyjęcia filtra powietrza wystarczą ci podstawowe narzędzia, do luzów zaworowych DOBRY szczelinomierz i głowa na karku.

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, wszystko już wiem bardzo dziękuje wszystkim za pomoc :)

Ostatnie pytanie mogę zrobić to teraz? czy lepiej poczekać z tym do nowego sezonu??

I czy pierwszy lepszy mechanik samochodowy powinien umieć to zrobić?

 

I mam jeszcze nadzieje ze nie trzeba tych regulacji robić co roku?? bo to kupa kasy ;/

Edytowane przez losiak59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej niech to robi mechanik motocyklowy.

Jeden post wyżej masz namiar :)

Co roku nie musisz, chociaż dobrze by było.

Taki przegląd robisz co ileś kilometrów. Ściśle określoną ilość kilometrów, zgodnie z instrukcją obsługi danego motocykla.

 

Pojedź do mechanika motocyklowego, wszystko ci wytłumaczy.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory robi się co dany przebieg - u Ciebie chyba co 12 tys km (musiałbym sprawdzić w serwisówce), synchro chyba co 6kkm. Mechników samochodowych odradzam - w dzisiejszych czasach połowa nie potrafi wyregulować zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...