Skocz do zawartości

Tłoki do starego enduro hondy- xlv 750R


DZIKOWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem chłopaków z moich okolic,którzy przebijali 2T u niego i są w pełni zadowoleni z jakości prac. Co do 4T gość ma małe doświadczenie i robi to niechętnie ale ma za sobą parę udanych zabiegów który powtórzy wyjątkowo dla mnie

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jak zwykle bede nudny i zapytam jak dziecko: dlaczego chcesz zmieniac tloki i dlaczego chcesz tulejowac cylindry? ktory z tych elementow nie trzyma juz wymiarow serwisowych? widzialem kiedys w srodku silnik z xlv po 180 tys km i oba cylindry mialy wymiary nominalne. czy silnik zuzyl sie czy np. zostal zatarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica nominalna cylindra to 79.5-79.515mm a tłoka 79.470-79.490mm

Średnica moich cylindrów to 79.80mm a tłoków od 78.86mm,gdzie cylinder ma79.67mm limitu serwisowego a tłok 79.35mm. Jak sam widzisz wymiary mówią same za siebie.Jest to wydaje mi się normalne zużycie elementów współpracujących

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli cylindry sa tak wypracowane to przebieg tego silnika musi byc znaczny. jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest jego kompletny demontaz i weryfikacja kazdeego z elementow. czesta usterka tego modelu jest nadmierne zuzycie skrzyni biegow objawiajace sie wypadaniem biegow oraz uszkodzenie cewek zasilajacych modul zaplonowy. musisz rowniez zweryfikowac stan kasatorow olejowych w glowicy.

 

reasumujac - czeka Cie rekonstrukcja tego silnika i musisz - jezeli zalezy Ci na realnych efektach - wpakowac w to sporo kasy i starannie dobierac fachowcow ktorym zlecisz prace. ten silnik to nie jest prosta i toporna konstrukcja. wymaga wiele uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jak wygląda jedna z tulei cylindra

Coś ją zżarło :eek:

 

Kasatory są trochę wypracowane ale według serwisówki mieszczą się w limicie użyteczności.Swoją drogą jeden był sklepany przez co zawory było słychać i myślałem,że to łańcuszki które też są wyciągnięte.

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy denkiem a pierwszym pierścieniem, pod pierścieniem olejowym i na samym dole,gdzie wymiar pozostał nominalny.

 

Mierzysz w obu plaszczyznach pod sworzniem tlokowym, jako ze tlok powyzej sworznia ma stozek.

Czyli wymiary ktore podales to te powyzej sworznia ?

Te nie maja znaczenia.

Tak czy owak trzeba bedzie kupic nadwymiarowe tloki z powodu cylindrow, ale najpierw trzeba roztoczyc uszkodzony cylinder dla sprawdzenia przy jakim wymiarze srednicy tulei wzery ( tak to dla mnie wyglada ) zostana ususniete.

Moze obejdzie sie bez tulejowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem duuuży problem z dostaniem nominałów a co tu dopiero mówić o nad wymiarowym tłoku.Moim zdaniem to silnika v-twin-a się nie szlifuje i CHYBA producent tego nie przewiduje?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem duuuży problem z dostaniem nominałów a co tu dopiero mówić o nad wymiarowym tłoku.Moim zdaniem to silnika v-twin-a się nie szlifuje i CHYBA producent tego nie przewiduje?

 

masz w ogłoszeniu kompletny silnik: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/saarbruecken/motorraeder-teile/honda/u198655

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój model to RD a ten w ogłoszeniu to RF a to już jest różnica w mocach

Tłok mierzyłem przy denku.W serwisówce nie ma nic napomniane o stożkowym tłoku-bynajmniej tego jeszcze nie doczytałem

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie Adamie jest jak pisałeś :notworthy: gdy otworzyłem serwisówkę to widać jak typ przykłada mikrometr na wysokości (poniżej osi) sworznia. Mi pokazał wymiar 79.38mm gdzie serwisówka ogranicza się do 79.35mm.Mówi też o nominalnym wymiarze tłoka,który ma mieć 79.470 z tolerancją do 79.490 a mój największy pomiar to 79.400mm i mieści się w limicie to znowu wyrobione rowki pierścieni go wykluczają-tak więc tłok do wymiany

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...