Skocz do zawartości

Cbr f3


Arma87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam cbr f3 i w ostatnim czasie pojawił mi sie taki problem, że na zimnym silniku słychac łańcuszek rozrządu dźwiek w stylu jakby sie od środka o obudowę silnika obijał, na ciepłym problem troche znika ale slychac, podczas jazdy chodzi ok. I teraz pytanie czy łańcuszek juz do wymiany czy problem siedzi gdzie indziej moze napinacz (napinacz wymieniany byl przez poprzednika) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam cbr f3 i w ostatnim czasie pojawił mi sie taki problem, że na zimnym silniku słychac łańcuszek rozrządu dźwiek w stylu jakby sie od środka o obudowę silnika obijał, na ciepłym problem troche znika ale slychac, podczas jazdy chodzi ok. I teraz pytanie czy łańcuszek juz do wymiany czy problem siedzi gdzie indziej moze napinacz (napinacz wymieniany byl przez poprzednika) ?

 

Czeka Cię zakup napinacza kat.06140-MAL-305

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam cbr f3 i w ostatnim czasie pojawił mi sie taki problem, że na zimnym silniku słychac łańcuszek rozrządu dźwiek w stylu jakby sie od środka o obudowę silnika obijał, na ciepłym problem troche znika ale slychac, podczas jazdy chodzi ok. I teraz pytanie czy łańcuszek juz do wymiany czy problem siedzi gdzie indziej moze napinacz (napinacz wymieniany byl przez poprzednika) ?

Nie wiem jak jest w f3,ale w mojej f2 miałem ten sam problem.Rozwiązałem go wymieniając napinacz na manualny i jest ok.[oryginalne napinacze hondy do tych modeli cieszą się złą sławą]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za złą podpowiedź ale wydawało mi się, że łańcuszek zostanie założony nowy :icon_biggrin: bo który mechanik montuje drogi napinacz w celu napinania poszarpanego łańcuszka?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myslalem dzieki za od.

 

Aha jeszcze jedno zapomniałem powiedziec ze napinacz jest nowy bo koles od ktorego kupilem rok temu moto wymienial jeszcze paragon mam gdzies. Czyli w takim razie pewnie łancuszek

Edytowane przez Arma87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za złą podpowiedź ale wydawało mi się, że łańcuszek zostanie założony nowy :icon_biggrin: bo który mechanik montuje drogi napinacz w celu napinania poszarpanego łańcuszka?

 

A jak ma to się w odwrotnej sytuacji ? Kiedy zakładamy nowy łańcuch, a zostawiamy stary napinacz (ew. nowa sprężyna w nim). Chodzi mi to bardziej o F4.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myslalem dzieki za od.

 

Aha jeszcze jedno zapomniałem powiedziec ze napinacz jest nowy bo koles od ktorego kupilem rok temu moto wymienial jeszcze paragon mam gdzies. Czyli w takim razie pewnie łancuszek

Obym się mylił,ale po wymianie łańcucha i napinacza [oryginalnego] problem może powrócić! tak było w moim przypadku-napinacz grechotał po przejechaniu niespełna 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nowe są felerne jak to miało miejsce w CBR1000f. Tam też po 1000 km na nowym napinaczu zaczynało grzechotać i wszyscy przerabiali na manualne.

 

Już wiele razy prosiłem aby w tym dziale pisać o faktach sprawdzonych osobiście a nie zasłyszanych od kogoś lub wyczytanych w internecie. Przez takie wpisy przedłuża się łańcuszek internetowych bzdur.

Śmiem podejrzewać, że nigdy na oczy nie widziałeś napinacza do tego silnika.

W silnikach CBR1000F NIE MA MOŻLIWOŚCI założenia napinacza manualnego cokolwiek to znaczy.

Faktem jest, że pierwszy model miał błąd konstrukcyjny napinacza łańcuszka rozrządu ale został on poprawiony w modelu SC24 i można go było stosować w starszym silniku a w katalogach części występował jako zamiennik.

Konstrukcja tego napinacza z żadnej strony nie przypomina MANUALNEGO .

 

A jak ma to się w odwrotnej sytuacji ? Kiedy zakładamy nowy łańcuch, a zostawiamy stary napinacz (ew. nowa sprężyna w nim). Chodzi mi to bardziej o F4.

 

W pierwszym modelu F4 była akcja serwisowa na nowe motocykle kupione w sieci dealerskiej a polegała na wymianie wszystkich elementów składowych przeniesienia napędu rozrządu - a więc napinacza, łańcuszka, prowadnicy, narty ślizgowej napinacza oraz kół zębatych.

Inną kwestią jest nasza krajowa sieć dealerska i wiedzą to tylko Ci którzy przechodzili taką procedurę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym dole strony z linku pokazana jest przeróbka napinacza w CBR1000F właśnie http://www.duzer.rep....pl/cbr/cbr.htm

 

I to jest właśnie magia internetu w czystej postaci.

Taką przeróbkę może zrobić tylko niedouczony mechanicznie handlarz aby korzystnie sprzedać motocykl bez inwestowania kasy w nowy napinacz.

A propos jak wyobrażasz sobie działanie tak przerobionego napinacza oraz jego regulację ?

 

A jak ma to się w odwrotnej sytuacji ? Kiedy zakładamy nowy łańcuch, a zostawiamy stary napinacz (ew. nowa sprężyna w nim). Chodzi mi to bardziej o F4.

 

wszystko zależy od stanu gwintu samohamownego wewnątrz napinacza

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...