Jump to content

Cbr f3


Arma87
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam cbr f3 i w ostatnim czasie pojawił mi sie taki problem, że na zimnym silniku słychac łańcuszek rozrządu dźwiek w stylu jakby sie od środka o obudowę silnika obijał, na ciepłym problem troche znika ale slychac, podczas jazdy chodzi ok. I teraz pytanie czy łańcuszek juz do wymiany czy problem siedzi gdzie indziej moze napinacz (napinacz wymieniany byl przez poprzednika) ?

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Mam cbr f3 i w ostatnim czasie pojawił mi sie taki problem, że na zimnym silniku słychac łańcuszek rozrządu dźwiek w stylu jakby sie od środka o obudowę silnika obijał, na ciepłym problem troche znika ale slychac, podczas jazdy chodzi ok. I teraz pytanie czy łańcuszek juz do wymiany czy problem siedzi gdzie indziej moze napinacz (napinacz wymieniany byl przez poprzednika) ?

 

Czeka Cię zakup napinacza kat.06140-MAL-305

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Mam cbr f3 i w ostatnim czasie pojawił mi sie taki problem, że na zimnym silniku słychac łańcuszek rozrządu dźwiek w stylu jakby sie od środka o obudowę silnika obijał, na ciepłym problem troche znika ale slychac, podczas jazdy chodzi ok. I teraz pytanie czy łańcuszek juz do wymiany czy problem siedzi gdzie indziej moze napinacz (napinacz wymieniany byl przez poprzednika) ?

Nie wiem jak jest w f3,ale w mojej f2 miałem ten sam problem.Rozwiązałem go wymieniając napinacz na manualny i jest ok.[oryginalne napinacze hondy do tych modeli cieszą się złą sławą]

Link to comment
Share on other sites

Jak czytam Twoją wypowiedź to jakbym słyszał siebie... Dosłownie tak samo opisałem problem w mojej starej F3. Na milion procent napinacz :flesje:

'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Link to comment
Share on other sites

Sorry za złą podpowiedź ale wydawało mi się, że łańcuszek zostanie założony nowy :icon_biggrin: bo który mechanik montuje drogi napinacz w celu napinania poszarpanego łańcuszka?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

tak myslalem dzieki za od.

 

Aha jeszcze jedno zapomniałem powiedziec ze napinacz jest nowy bo koles od ktorego kupilem rok temu moto wymienial jeszcze paragon mam gdzies. Czyli w takim razie pewnie łancuszek

Edited by Arma87
Link to comment
Share on other sites

Sorry za złą podpowiedź ale wydawało mi się, że łańcuszek zostanie założony nowy :icon_biggrin: bo który mechanik montuje drogi napinacz w celu napinania poszarpanego łańcuszka?

 

A jak ma to się w odwrotnej sytuacji ? Kiedy zakładamy nowy łańcuch, a zostawiamy stary napinacz (ew. nowa sprężyna w nim). Chodzi mi to bardziej o F4.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Link to comment
Share on other sites

tak myslalem dzieki za od.

 

Aha jeszcze jedno zapomniałem powiedziec ze napinacz jest nowy bo koles od ktorego kupilem rok temu moto wymienial jeszcze paragon mam gdzies. Czyli w takim razie pewnie łancuszek

Obym się mylił,ale po wymianie łańcucha i napinacza [oryginalnego] problem może powrócić! tak było w moim przypadku-napinacz grechotał po przejechaniu niespełna 1000 km.

Link to comment
Share on other sites

Może nowe są felerne jak to miało miejsce w CBR1000f. Tam też po 1000 km na nowym napinaczu zaczynało grzechotać i wszyscy przerabiali na manualne.

 

Już wiele razy prosiłem aby w tym dziale pisać o faktach sprawdzonych osobiście a nie zasłyszanych od kogoś lub wyczytanych w internecie. Przez takie wpisy przedłuża się łańcuszek internetowych bzdur.

Śmiem podejrzewać, że nigdy na oczy nie widziałeś napinacza do tego silnika.

W silnikach CBR1000F NIE MA MOŻLIWOŚCI założenia napinacza manualnego cokolwiek to znaczy.

Faktem jest, że pierwszy model miał błąd konstrukcyjny napinacza łańcuszka rozrządu ale został on poprawiony w modelu SC24 i można go było stosować w starszym silniku a w katalogach części występował jako zamiennik.

Konstrukcja tego napinacza z żadnej strony nie przypomina MANUALNEGO .

 

A jak ma to się w odwrotnej sytuacji ? Kiedy zakładamy nowy łańcuch, a zostawiamy stary napinacz (ew. nowa sprężyna w nim). Chodzi mi to bardziej o F4.

 

W pierwszym modelu F4 była akcja serwisowa na nowe motocykle kupione w sieci dealerskiej a polegała na wymianie wszystkich elementów składowych przeniesienia napędu rozrządu - a więc napinacza, łańcuszka, prowadnicy, narty ślizgowej napinacza oraz kół zębatych.

Inną kwestią jest nasza krajowa sieć dealerska i wiedzą to tylko Ci którzy przechodzili taką procedurę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Na samym dole strony z linku pokazana jest przeróbka napinacza w CBR1000F właśnie http://www.duzer.rep....pl/cbr/cbr.htm

 

I to jest właśnie magia internetu w czystej postaci.

Taką przeróbkę może zrobić tylko niedouczony mechanicznie handlarz aby korzystnie sprzedać motocykl bez inwestowania kasy w nowy napinacz.

A propos jak wyobrażasz sobie działanie tak przerobionego napinacza oraz jego regulację ?

 

A jak ma to się w odwrotnej sytuacji ? Kiedy zakładamy nowy łańcuch, a zostawiamy stary napinacz (ew. nowa sprężyna w nim). Chodzi mi to bardziej o F4.

 

wszystko zależy od stanu gwintu samohamownego wewnątrz napinacza

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...