Yaco Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 No właśnie, jak to działa? PZDR Yaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Witam! Różnie, w starych VT 700-750 jest z tym problem ogólnie znany u amerykanskich mechanikow pod nazwą shiiit- o dziwo w Vt 1100 dziala to znacznie lepiej, no a w VT 500 nie dziala( no bo tam tego nie ma , sa stare dobre srubki:-))))))))) ). Nie słyszalem tez o problemach w CB 700 i nowszych CB 750. Pozdrawiam.Janek.Jak to technicznie wyglada mozna znalezc w ktoryms ze S.M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 W skrócie tak - masz hydrauliczny popychacz, w którum pod ciśniem jest olej i sprężyna. Jak silnik zaczyna chodzić, olej pod ciśniem dostaje się do popychacza. Jest to tak skonstruowane, że olej pracujący pod ciśnieniem doprowadza popychacz to położenia gwarantującego odpowienie przyleganie do krzywki wałka rozrządu. Jest to tak dobrane, że ciśnienie oleju nie jest w stanie wypchnąć zaworu w położeniu zamkniętym na tyle, by się otworzył, ale na tyme mocne, że kasuje luz (sprężyna zaworowa jest silniejsza). W czasie unoszenia zaworu "poduszka" olejowa się nie zmiejsza, bo układ otworków w popychaczu się zamyka w momencie gdy wałek rozrządu jest w "pracy" - nie ma odpływu w drugą stronę. Po obróceniu krzywki znowu działa na nią ciśnienie oleju (dopływ się otwiera) i luz jest kasowany. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 9 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2004 1.a jak dziala ten caly system np gdy silnik gada na 3 lub 2 garach? system dziala tylko na pracujacych cylindrach czy na wszystkich,mimo, iz ktorys niegada?2. czyli im wieksze cisnienie tym lepiej dziala,tak? wiec jazda na malych obrotach jest w tym przypadku niewskazana ...(?)pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2004 System jest policzony w taki sposob, ze na wolnych cisnienie jest wystarczajace do kasowania luzow. Przy niepracujacym cylindrze nic sie nie dzieje jezeli wolne obroty sa zachowane, a poziom oleju wystarczajacy. System zaczyna szwankowac gdy poziom oleju spadnie ponizej minimum - wowczas zawory zaczynaja stukac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.