Skocz do zawartości

Uślizg przodu podczas hamowania


piórko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego na kursie PJ nie uczą szybkiego omijania przeszkody ?

W przypadku jakiej kategori ?

 

Omijanie czegokolwiek w przypadku kat. B nie jest jakimkolwiek problemem, pytanie tylko, czy kursant ta cegle zobaczy, bo z tym maja najwieksze problemy – nie widza nic poza pojazdami, ani dzior ani cegiel , czy innych kamieni.

 

W szkoleniu kat A jest szkolenie hamowania awaryjnego oraz dwa elementy omijania przeszkody, jeden z hamowaniem i odpuszczeniem hamulca inny bez hamowania, szkoda tylko, ze nie w PL.

 

1. I dlatego wśród motocyklistów pokutuje (moim zdaniem) fatalne w skutkach przekonanie, że należy motocykl położyć. Tylko, że wtedy nie ma nad nim żadnej kontroli...

 

2. Śmiem twierdzić, że dlatego, że sami instruktorzy (w większości) tego nie potrafią.

 

Zgadzam sie z Toba w jednym i drogim przypadku.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam za to inny problem, podczas zagrożenia nie hamuje, wciskam odruchowo sprzęgło i "usztywniam" kierownicę rękoma, jedynie podczas zagrożenia uderzenia czołowego hamuje, a i tak nie za mocno aby nie położyć.

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szkoleniu kat A jest szkolenie hamowania awaryjnego oraz dwa elementy omijania przeszkody, jeden z hamowaniem i odpuszczeniem hamulca inny bez hamowania, szkoda tylko, ze nie w PL.

 

No szkoda, bo to nie w Niemczech, a w Polsce tor jazdy wyznaczają studzienki, dziury, koleiny i inne ustrojstwa. Zawsze "kierowca niedostosował prędkości do warunków". Jak moto wpadnie w shimmę po zjeździe z koleiny to oczywiście winny kierowca, bo mógł jechać wolniej, albo mógł wcale nie wsiadać na motor.

 

Ps. Mam na myśli PJ na kat. A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku jakiej kategori ?

 

Omijanie czegokolwiek w przypadku kat. B nie jest jakimkolwiek problemem, pytanie tylko, czy kursant ta cegle zobaczy, bo z tym maja najwieksze problemy – nie widza nic poza pojazdami, ani dzior ani cegiel , czy innych kamieni.

 

 

 

 

 

To ja mam wrażenie ze raczej wiekszość na samej drodze w kontekscie nawierzchi sie skupia, niz obserwacji innych pojazdów i ogólnej sytuacji. Tylko że nie wiem skad temat zjechał na kursantów

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks - czy Ty zauważyłeś, że my coraz częściej się ze sobą zgadzamy? Nie wiem, jak Ty, ale ja się cieszę

 

Kiedy mas racje, to Ci ja przyznam, a jak sie jeszcze pare razy zgodzisz, to trzeba bedzie jaka wodke wypic :icon_mrgreen:

 

A ja mam za to inny problem, podczas zagrożenia nie hamuje, wciskam odruchowo sprzęgło i "usztywniam" kierownicę rękoma, jedynie podczas zagrożenia uderzenia czołowego hamuje, a i tak nie za mocno aby nie położyć.

 

Wypadalo by troche potrenowac, bo jak przyjdzie co do czego to bedzie za pozno !

 

Jezus Maria!

 

Malo powiedziane

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego wśród motocyklistów pokutuje (moim zdaniem) fatalne w skutkach przekonanie, że należy motocykl położyć.
Czasami położenie moto świadczy o trzeźwej ocenie sytuacji i dobrych umiejętnościach...

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziom się permanentnie wmawia, żeby w sytuacji zagrożenia hamować, bo lepiej uderzyć w przeszkodę z mniejszą prędkością. Zawsze twierdzę, że lepiej wcale nie uderzać. Dlaczego na kursie PJ nie uczą szybkiego omijania przeszkody? Cegłę na drodze lepiej ominąć, niż przed nią hamować smile.png

 

podałeś przykład cegły

ja podam inny - sytuacja, którą także i ja miałem a jest jedną z najczęstszych przyczyn dzwonów z udziałem motocyklistów a mianowicie auto jadące z naprzeciwka skręcające w lewo i zatrzymujące się przed Tobą

w prawo nie pociśniesz (chodnik), w lewo też nie (auta jadące prosto z naprzeciwka)

co wtedy robisz? myślisz pół godziny co tu zrobić?

 

ewentualnie wyjazd auta z prawej strony z ul. podporządkowanej - podobnie często nie bardzo jest opcja na ominięcie

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy z uczelni zginął jak złapał higha i walczył do końca z motocyklem... wpieprzył się pod koła katamarana z naprzeciwka... gość z tyłu co za nim leciał (no właśnie z o wiele większym doświadczeniem) położył spokojnie moto i poszedł w porzeczki ocierając jedynie kombi. Theo nie podniecaj się bo niema czym... Ulica to nie tor... tu czasami coś co robimy niby na przeciw teorii ratuje nam tyłek.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...