ks-rider Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Dlaczego na kursie PJ nie uczą szybkiego omijania przeszkody ?W przypadku jakiej kategori ? Omijanie czegokolwiek w przypadku kat. B nie jest jakimkolwiek problemem, pytanie tylko, czy kursant ta cegle zobaczy, bo z tym maja najwieksze problemy – nie widza nic poza pojazdami, ani dzior ani cegiel , czy innych kamieni. W szkoleniu kat A jest szkolenie hamowania awaryjnego oraz dwa elementy omijania przeszkody, jeden z hamowaniem i odpuszczeniem hamulca inny bez hamowania, szkoda tylko, ze nie w PL. 1. I dlatego wśród motocyklistów pokutuje (moim zdaniem) fatalne w skutkach przekonanie, że należy motocykl położyć. Tylko, że wtedy nie ma nad nim żadnej kontroli... 2. Śmiem twierdzić, że dlatego, że sami instruktorzy (w większości) tego nie potrafią. Zgadzam sie z Toba w jednym i drogim przypadku. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Ks - czy Ty zauważyłeś, że my coraz częściej się ze sobą zgadzamy? Nie wiem, jak Ty, ale ja się cieszę :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 A ja mam za to inny problem, podczas zagrożenia nie hamuje, wciskam odruchowo sprzęgło i "usztywniam" kierownicę rękoma, jedynie podczas zagrożenia uderzenia czołowego hamuje, a i tak nie za mocno aby nie położyć. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 W szkoleniu kat A jest szkolenie hamowania awaryjnego oraz dwa elementy omijania przeszkody, jeden z hamowaniem i odpuszczeniem hamulca inny bez hamowania, szkoda tylko, ze nie w PL. No szkoda, bo to nie w Niemczech, a w Polsce tor jazdy wyznaczają studzienki, dziury, koleiny i inne ustrojstwa. Zawsze "kierowca niedostosował prędkości do warunków". Jak moto wpadnie w shimmę po zjeździe z koleiny to oczywiście winny kierowca, bo mógł jechać wolniej, albo mógł wcale nie wsiadać na motor. Ps. Mam na myśli PJ na kat. A. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 W przypadku jakiej kategori ? Omijanie czegokolwiek w przypadku kat. B nie jest jakimkolwiek problemem, pytanie tylko, czy kursant ta cegle zobaczy, bo z tym maja najwieksze problemy – nie widza nic poza pojazdami, ani dzior ani cegiel , czy innych kamieni. To ja mam wrażenie ze raczej wiekszość na samej drodze w kontekscie nawierzchi sie skupia, niz obserwacji innych pojazdów i ogólnej sytuacji. Tylko że nie wiem skad temat zjechał na kursantów Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 A ja mam za to inny problem, podczas zagrożenia nie hamuje, wciskam odruchowo sprzęgło i "usztywniam" kierownicę rękoma, jedynie podczas zagrożenia uderzenia czołowego hamuje, a i tak nie za mocno aby nie położyć. Jezus Maria! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 jedynie podczas zagrożenia uderzenia czołowego hamujeTo już lepiej na gumę dawaj, będziesz miał przewagę wysokości przy uderzeniu w maskę ;) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Ks - czy Ty zauważyłeś, że my coraz częściej się ze sobą zgadzamy? Nie wiem, jak Ty, ale ja się cieszę Kiedy mas racje, to Ci ja przyznam, a jak sie jeszcze pare razy zgodzisz, to trzeba bedzie jaka wodke wypic :icon_mrgreen: A ja mam za to inny problem, podczas zagrożenia nie hamuje, wciskam odruchowo sprzęgło i "usztywniam" kierownicę rękoma, jedynie podczas zagrożenia uderzenia czołowego hamuje, a i tak nie za mocno aby nie położyć. Wypadalo by troche potrenowac, bo jak przyjdzie co do czego to bedzie za pozno ! Jezus Maria! Malo powiedziane :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Kiedy mas racje, to Ci ja przyznam, a jak sie jeszcze pare razy zgodzisz, to trzeba bedzie jaka wodke wypic :icon_mrgreen: :crossy: Wolę wino, ale myślę, że się dogadamy, jakby co :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 I dlatego wśród motocyklistów pokutuje (moim zdaniem) fatalne w skutkach przekonanie, że należy motocykl położyć. Czasami położenie moto świadczy o trzeźwej ocenie sytuacji i dobrych umiejętnościach... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Czasami położenie moto świadczy o trzeźwej ocenie sytuacji i dobrych umiejętnościach... A na przykład kiedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Czasami położenie moto świadczy o trzeźwej ocenie sytuacji i dobrych umiejętnościach...dawno takiej herezji nie czytałem Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Z tego co pamiętam to już kiedyś ktoś coś takiego napisał, a potem były 4 strony postów z argumentami dlaczego tak nie jest :D Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Ludziom się permanentnie wmawia, żeby w sytuacji zagrożenia hamować, bo lepiej uderzyć w przeszkodę z mniejszą prędkością. Zawsze twierdzę, że lepiej wcale nie uderzać. Dlaczego na kursie PJ nie uczą szybkiego omijania przeszkody? Cegłę na drodze lepiej ominąć, niż przed nią hamować podałeś przykład cegłyja podam inny - sytuacja, którą także i ja miałem a jest jedną z najczęstszych przyczyn dzwonów z udziałem motocyklistów a mianowicie auto jadące z naprzeciwka skręcające w lewo i zatrzymujące się przed Tobąw prawo nie pociśniesz (chodnik), w lewo też nie (auta jadące prosto z naprzeciwka)co wtedy robisz? myślisz pół godziny co tu zrobić? ewentualnie wyjazd auta z prawej strony z ul. podporządkowanej - podobnie często nie bardzo jest opcja na ominięcie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 mój znajomy z uczelni zginął jak złapał higha i walczył do końca z motocyklem... wpieprzył się pod koła katamarana z naprzeciwka... gość z tyłu co za nim leciał (no właśnie z o wiele większym doświadczeniem) położył spokojnie moto i poszedł w porzeczki ocierając jedynie kombi. Theo nie podniecaj się bo niema czym... Ulica to nie tor... tu czasami coś co robimy niby na przeciw teorii ratuje nam tyłek. Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.