Skocz do zawartości

Frontera - kontrolka awarii silnika


piórko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kochane Chłopaki! :biggrin:

Dziękuję bardzo za porady i zainteresowanie moją starą frotką! Ale szczególnie dziękuję Kivi'emu, który był łaskaw podłączyć ją do kompa i staruszka nie wykazała błędów. Wymienił jej także świeczki (bo i tak trzeba było) i jestem umówiona na pompę (cokolwiek to znaczy :icon_question:).

Dziękuję także mojemu Lubemu Yubemu, który skierował mnie na właściwą drogę do warsztatu Kivi'ego :biggrin:.

 

Wasze zdrowie aktualnie piję :flesje: (wszystkich)!

 

P.S. silnik 2,2 DTI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jestem umówiona na pompę (cokolwiek to znaczy)

 

Zazwyczaj znaczy poluzowanie pompy, obrócenie jej o stopień lub dwa, dokręcenie śruby i skasowanie klienta na 1000 zyli za regenerację ;) Ewentualnie wymiana paska napędzającego, który po 300 tysiach mógł się "lekko rozciągnąć". Ale jak masz po znajomości, to nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj znaczy poluzowanie pompy, obrócenie jej o stopień lub dwa, dokręcenie śruby i skasowanie klienta na 1000 zyli za regenerację ;) Ewentualnie wymiana paska napędzającego, który po 300 tysiach mógł się "lekko rozciągnąć". Ale jak masz po znajomości, to nie dotyczy.

Swietna rada wujku, bardzo dobra rada! Pycha!

Po pierwsze X20DTL i pochodne ma łańcuch rozrządu,

Po drugie jet to pompa VP ze sterowaniem GMP poprzez czujnik na wale, wiec początek wtrysku nie zależy od ustawienia pompy. Nie ma to jak dobra rada z forum...

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt poważnie wszystko traktujesz :icon_biggrin:

 

A łańcuch rozrządu nie wyklucza napędu pompy paskiem. Miałem tam w silniku CD20xxx nissana - pasek rozrządu + pasek napędowy pompy, na której była regulacja. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli auto ma 13 lat to pewnie jeszcze wersja z silnikiem 2,5 tds z bmw.

 

2.5 TDS we Fronterach to nie był silnik BMW, ale silnik włoskiej konstrukcji (4 cylindry, 4 głowice i wspólna uszczelka pod nie). Ten sam silnik spotkacie w Voyagerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VM-ka to była chyba taka sama koncepcja, jak silnik z nitowaną głowicą Daihatsu Charade 1.0 dezel - nienaprawialny, po prostu jednorazówka :icon_mrgreen: Montowali jeszcze w Land/Range Roverach, co jest dobitnym dowodem, że było to kompletne ścierwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie jet to pompa VP ze sterowaniem GMP poprzez czujnik na wale, wiec początek wtrysku nie zależy od ustawienia pompy. Nie ma to jak dobra rada z forum...

 

:clap: To jest ciekawa teoria. Początek wtrysku ustawiany jest tu akurat bardzo precyzyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczny kąt początku wtrysku ustawiany jest na specjalnych stołach probierczych za pomocą pływającego kółka na pompie (to którego nie demontujesz przy wyciąganiu pompy). Przestaw lekko to kółko i zamontuj pompę z powrotem. Gwarantuję Ci tryb awaryjny i kontrolkę na którą każdy właściciel silnika z pompą VP44 jest wyczulony. Czujnik położenia wału i zawór przestawiacza w pompie służy tylko i wyłącznie do korekcji dawki związanej np. z obciążeniem silnika, jego obrotów itd. Statyczny kąt zapłonu musi być precyzyjnie ustawiony ze względu na to, że pompa napędzana jest mechanicznie, a przestawiacz kąta wtrysku ma tylko pewien, nieduży, określony zakres pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...