WilQ_21 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Witamtak jak w temacie mam do uruchomienia Yamahę Xz 550. Mam pytanie odnośnie gaźników ponieważ są opadowe. Problem polega na tym że motocykl chodzi tylko na ssaniu, nie trzyma wolnych obrotów. Mam prośbę do właścicieli tego motocykla o fotkę lub jakieś inne info odnośnie węży gumowych przy gaźnikach, które gdzie mają być podpięte ponieważ motocykl trafił do mnie częściowo rozebrany i nie mam pewności czy wszystko podpiąłem jak trzeba (manuala mam ale tej kwestii akurat w nim nie mogę się doszukać). Jest jeszcze jedna sprawa, w owych gaźnikach jest pompka, która przy ruchu manetką wstrzykuje dawkę paliwa do gaźnika. Podaje ona paliwo podczas całego ruchu manetką, jak motocykl jest bez ssania przy dodaniu gazu zalewa go. Czy jest możliwość regulacji ilości podawania paliwa ?? Spotkałem się z tego typu pompką, ale ona podawała tylko paliwo przy lekkim otwarciu przepustnicy a później nie. Czekam na jakieś sugestie.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Pierwsza sugestia to zalatw sobie serwisowke i sprawdz czy masz wlsciwe gazniki do tego motocykla.Druga to wyczysc uklad wolnych obrotow w gaznikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 gaźniki są ok w manualu są takie same a odnośnie czyszczenia to były czyszczone, myślałem je dać do czyszczenia na myjce ultradźwiękowej a odnośnie tej sprawy z tą pompką ?? czy ona ma podawać paliwo przy całym ruchu manetką ??pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Z mojego doświadczenia pompka przyśpieszająca o której piszesz działa dla każdego kąta wychylenia przepustnicy.Sprawdź zgodność podłączenia wężyków o których piszesz z serwisówką. Zweryfikuj czy nie ma gdzieś pięknieć - odkształconych uszczelnień... ogólnie czy nie dostaje się "lewe" powietrze.Filtr powietrza nie zasyfiony?Gaźniki do czyszczenia - ultradzwiękowo OK - kanały wolnych obrotów do zweryfikowania wizualnie - czy nie zapchane syfem z benzyny. No i na koniec - sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej oraz czy pływaki się nie zacinają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Pompka przyspieszenia, podaje paliwo w całym zakresie ruchu manetką.Tak jak kolega wyżej napisał. Cały proces po kolei. Połaczenie pomiędzy gażnikiem a cylindrami musi być absolutnie szczelne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Witamgaźniki wróciły z myjki ultradźwiękowej, moczyłem je jeszcze w benzynie prawie 2 dni przedmuchałem i poskładałem poziom paliwa ok, skład mieszanki ustawiłem tak jak podaje serwisówka czyli 2 1/2 obrotu. Silnik chodzi o wiele lepiej, ale dalej nie chce trzymać wolnych obrotów, ładnie wkręca się na obroty ładnie spada z obrotów. Zauważyłem, że jak przytrzymam go na gazie na takich obrotach jak powinny być wolne to chodzi nierówno po puszczeniu gazu popyrka chwilkę i zgaśnie. Jakieś propozycje ??pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Znajomy miał takiego motonga , czyszczenie regulacja i nic te same objawy co u Ciebie , potrafił zgasnąć na skrzyżowaniu . Genaralnie u znajomego okazały sie krućce popekane i ciągneło lewe powietrze . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 (edytowane) Podczepię się do tematu z pytaniem. Zanim wszystko wyłapie w swoim GS trochę czasu minie, a im więcej mija tym więcej widzę (może lepiej było by zamknąć oczy ;) ) Wymacałem luz tylnego wahacza, strona koła po przeciwnej stronie od wahacza przesuwa się o mniej więcej 5mm. (Czyli strasznie dużo) Więc czy da się wymienić zużyte łożyska w garażowych warunkach? Czy jest to raczej trudne i oddać do mechanika? Edytowane 26 Października 2011 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Seba13 całkiem możliwe tutaj króćce też są popękane, ale no właśnie filtr powietrza okazał się samoróbką z gąbki. Nasączyłem go olejem i zaczął w miarę trzymać wolne obroty puki olej się nie przeciągnął. Kupiłem nowy i coś pomogło ale to jeszcze nie jest to. Zauważyłem że jak przyłożę rękę do wlotu powietrza do filtra obroty mu wzrastają, oryginalnie jest tam taka klapka który się otwiera i zamyka w zależności od obrotów silnika. Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie możliwe, że już jest słabe albo któryś zawór jest podparty ?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Jak zakupujesz starego gniota to warto sprawdzić luzy zaworowe na samym początku zabawy. Nigdy nie wiadomo co jest w takim silniku. Kompresja to kolejny krok, reanimacja gaźników i wtedy mniej więcej wiesz na czym stoisz. Ja tak zrobiłem z obecną GS500E, zreanimowałem gaźniki czyli poskładałem jeden komplet z dwóch. Odpaliłem, coś nie gra. Gaźniki na stół, manometr w dłoń i pomiar, potem pokrywa zaworów w górę. Wszystko tam jest OK, więc nadal czaję się na gaźniki. Już jest prawie dobrze ale dławi się z dołu trochę. Była kastrowana na 34KM, zrobiłem co trzeba żeby odzyskać pełną moc jednak dysze chyba są za małe, mam 120 włożone, spróbuję włożyć 122,5 z drugich gaźników. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 To stary sprzęt i gaźniki mogą być już trochę zużyte. Spróbuj bardziej wykręcić śruby składu mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Jeśli obroty wzrastają przy zatykaniu wlotu to wydaje mi się że masz za ubogą mieszankę na jałowych.Historia z filtrem powietrza też by to sugerowała. Kup sobie sprężone powietrze w szpreju. To tak naprawdę propan-butan - i jak będziesz pryskał na gumowe krućce - obserwuj czy skutkuje to zmianą obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Druga przyczyna nie trzymania wolnych to luzy na oskach przepustnic.W tym wypadku pomaga tylko tulejowanie.Filtr powietrza oczywiscie musi byc oryginalny. Qurim, jesli dlawi sie z dolu to nic do tego nie ma rozmiar dysz glownych, tylko raczej dysze wolnych / podciecie przepustnicy. W wypadku starych gaznikow tez powinienes je dac na myjke, osad w kanalach wolnych da wlasnie zubozenie mieszanki i dlawienie przy wejsciu na obroty. Zurek, lozyska da sie wymienic, ale moze byc to dosc upierdliwa robota.Jesli wahacz nie byl smarowany to wewnatrz jest rdza i moze byc b. trudno wybic srube mocujaca wahacz.Stare lozyska przy wyciagnieciu sie niszczy, nowe trzeba wciskac prostym przyrzadem zrobionym z dlugiej sruby z nakretka i podkladkami, albo na prasie, w zadnym razie nie mozna ich wbijac mlotkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Witamtrochę się sytuacja wyjaśniła. Motocykl zaczął chodzić "w miarę" normalnie na wolnych, ale dopiero przy śrubach składu mieszanki wykręconymi o 4 obroty. Teraz czeka mnie mniej przyjemna czynność a mianowicie czyszczenie zbiornika paliwa, do tej pory odpalana była z butelki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 No to ewidentnie jest za ubogi na wolnych z powodu zuzytych dysz ( pilot jets ) / luznych osiek przepusnic / sparcialych kolektorow glowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.