Skocz do zawartości

Reanimacja Youngtimera


WilQ_21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

tak jak w temacie mam do uruchomienia Yamahę Xz 550. Mam pytanie odnośnie gaźników ponieważ są opadowe. Problem polega na tym że motocykl chodzi tylko na ssaniu, nie trzyma wolnych obrotów. Mam prośbę do właścicieli tego motocykla o fotkę lub jakieś inne info odnośnie węży gumowych przy gaźnikach, które gdzie mają być podpięte ponieważ motocykl trafił do mnie częściowo rozebrany i nie mam pewności czy wszystko podpiąłem jak trzeba (manuala mam ale tej kwestii akurat w nim nie mogę się doszukać). Jest jeszcze jedna sprawa, w owych gaźnikach jest pompka, która przy ruchu manetką wstrzykuje dawkę paliwa do gaźnika. Podaje ona paliwo podczas całego ruchu manetką, jak motocykl jest bez ssania przy dodaniu gazu zalewa go. Czy jest możliwość regulacji ilości podawania paliwa ?? Spotkałem się z tego typu pompką, ale ona podawała tylko paliwo przy lekkim otwarciu przepustnicy a później nie. Czekam na jakieś sugestie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźniki są ok w manualu są takie same

a odnośnie czyszczenia to były czyszczone, myślałem je dać do czyszczenia na myjce ultradźwiękowej

a odnośnie tej sprawy z tą pompką ?? czy ona ma podawać paliwo przy całym ruchu manetką ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia pompka przyśpieszająca o której piszesz działa dla każdego kąta wychylenia przepustnicy.

Sprawdź zgodność podłączenia wężyków o których piszesz z serwisówką. Zweryfikuj czy nie ma gdzieś pięknieć - odkształconych uszczelnień... ogólnie czy nie dostaje się "lewe" powietrze.

Filtr powietrza nie zasyfiony?

Gaźniki do czyszczenia - ultradzwiękowo OK - kanały wolnych obrotów do zweryfikowania wizualnie - czy nie zapchane syfem z benzyny.

No i na koniec - sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej oraz czy pływaki się nie zacinają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

gaźniki wróciły z myjki ultradźwiękowej, moczyłem je jeszcze w benzynie prawie 2 dni przedmuchałem i poskładałem poziom paliwa ok, skład mieszanki ustawiłem tak jak podaje serwisówka czyli 2 1/2 obrotu. Silnik chodzi o wiele lepiej, ale dalej nie chce trzymać wolnych obrotów, ładnie wkręca się na obroty ładnie spada z obrotów. Zauważyłem, że jak przytrzymam go na gazie na takich obrotach jak powinny być wolne to chodzi nierówno po puszczeniu gazu popyrka chwilkę i zgaśnie. Jakieś propozycje ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się do tematu z pytaniem.

 

Zanim wszystko wyłapie w swoim GS trochę czasu minie, a im więcej mija tym więcej widzę (może lepiej było by zamknąć oczy ;) )

 

Wymacałem luz tylnego wahacza, strona koła po przeciwnej stronie od wahacza przesuwa się o mniej więcej 5mm. (Czyli strasznie dużo)

 

 

Więc czy da się wymienić zużyte łożyska w garażowych warunkach? Czy jest to raczej trudne i oddać do mechanika?

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba13 całkiem możliwe tutaj króćce też są popękane, ale

no właśnie filtr powietrza okazał się samoróbką z gąbki. Nasączyłem go olejem i zaczął w miarę trzymać wolne obroty puki olej się nie przeciągnął. Kupiłem nowy i coś pomogło ale to jeszcze nie jest to. Zauważyłem że jak przyłożę rękę do wlotu powietrza do filtra obroty mu wzrastają, oryginalnie jest tam taka klapka który się otwiera i zamyka w zależności od obrotów silnika. Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie możliwe, że już jest słabe albo któryś zawór jest podparty ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zakupujesz starego gniota to warto sprawdzić luzy zaworowe na samym początku zabawy. Nigdy nie wiadomo co jest w takim silniku. Kompresja to kolejny krok, reanimacja gaźników i wtedy mniej więcej wiesz na czym stoisz. Ja tak zrobiłem z obecną GS500E, zreanimowałem gaźniki czyli poskładałem jeden komplet z dwóch. Odpaliłem, coś nie gra. Gaźniki na stół, manometr w dłoń i pomiar, potem pokrywa zaworów w górę. Wszystko tam jest OK, więc nadal czaję się na gaźniki. Już jest prawie dobrze ale dławi się z dołu trochę. Była kastrowana na 34KM, zrobiłem co trzeba żeby odzyskać pełną moc jednak dysze chyba są za małe, mam 120 włożone, spróbuję włożyć 122,5 z drugich gaźników.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obroty wzrastają przy zatykaniu wlotu to wydaje mi się że masz za ubogą mieszankę na jałowych.

Historia z filtrem powietrza też by to sugerowała. Kup sobie sprężone powietrze w szpreju. To tak naprawdę propan-butan - i jak będziesz pryskał na gumowe krućce - obserwuj czy skutkuje to zmianą obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga przyczyna nie trzymania wolnych to luzy na oskach przepustnic.

W tym wypadku pomaga tylko tulejowanie.

Filtr powietrza oczywiscie musi byc oryginalny.

 

Qurim, jesli dlawi sie z dolu to nic do tego nie ma rozmiar dysz glownych, tylko raczej dysze wolnych / podciecie przepustnicy. W wypadku starych gaznikow tez powinienes je dac na myjke, osad w kanalach wolnych da wlasnie zubozenie mieszanki i dlawienie przy wejsciu na obroty.

 

Zurek, lozyska da sie wymienic, ale moze byc to dosc upierdliwa robota.

Jesli wahacz nie byl smarowany to wewnatrz jest rdza i moze byc b. trudno wybic srube mocujaca wahacz.

Stare lozyska przy wyciagnieciu sie niszczy, nowe trzeba wciskac prostym przyrzadem zrobionym z dlugiej sruby z nakretka i podkladkami, albo na prasie, w zadnym razie nie mozna ich wbijac mlotkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

trochę się sytuacja wyjaśniła. Motocykl zaczął chodzić "w miarę" normalnie na wolnych, ale dopiero przy śrubach składu mieszanki wykręconymi o 4 obroty. Teraz czeka mnie mniej przyjemna czynność a mianowicie czyszczenie zbiornika paliwa, do tej pory odpalana była z butelki.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...