Skocz do zawartości

pomoc w wyborze jednośladu


witek93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc na wstępie chciałbym przeprosić jeśli w złym miejscu piszę ten temat;)

Wracając do sedna sprawy: jestem w trakcie zdawania egzaminu na kategorię A i noszę się z zamiarem kupna motocykla. I tu zaczynają się schody, ponieważ jestem zielony w sprawach dot. jednośladów! Jedyna rzecz jaką wiem to to, że poszukuję maszyny enduro.

Chciałbym was prosić o doradzenie mi w wyborze sprzętu.

A teraz to czego bym wymagał od owego sprzętu:

-na sam motocykl mogę przeznaczyć 9000zł.

-motor głównie miałby mi służyć do jazdy po mieście i lekkich szaleństw na poligonie, mniej więcej w równych proporcjach, sporadycznie jakiś dłuższy wypad.

-przyzwoite spalanie

-prędkość maksymalna nie jest dla mnie priorytetem ale nie chciałbym być zawalidrogą na trasie

-obowiązkowo rejestrowany na 2 osoby

-niezbyt wymagający serwis(czytałem parę tematów i nie chciałbym raz w miesiącu robić generalki silnika [głównie z powodów finansowych])

-myślę, że co do mocy silnika to coś od 40KM w górę.

 

Znajdzie się coś pasującego do moich oczekiwań? Liczę na waszą pomoc i z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj 525, albo 530 bierz w ciemno...

 

 

z tych 3 to drz ale i tak będzie za mocne na start.

piszesz, że nie chcesz często serwisować a przytaczasz hard'y.

zastanów się nad xr 250 albo dr 350.

komplet kół supermoto jak chcesz jeździć i po terenie i po mieście.

ewentualnie na oponach enduro, ale co jest do wszystkiego to jest do niczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz to czego bym wymagał od owego sprzętu:

-na sam motocykl mogę przeznaczyć 9000zł.

-motor głównie miałby mi służyć do jazdy po mieście i lekkich szaleństw na poligonie, mniej więcej w równych proporcjach, sporadycznie jakiś dłuższy wypad.

-przyzwoite spalanie

-prędkość maksymalna nie jest dla mnie priorytetem ale nie chciałbym być zawalidrogą na trasie

-obowiązkowo rejestrowany na 2 osoby

-niezbyt wymagający serwis(czytałem parę tematów i nie chciałbym raz w miesiącu robić generalki silnika [głównie z powodów finansowych])

-myślę, że co do mocy silnika to coś od 40KM w górę.

 

no to raczej nie exc czy wr :D

 

xt600 chyba pasuje tylko szukaj 2kf albo 43nf lepiej kupić starą i wyremontować niż kupić smoka 3tb albo dj2 :D

 

w sumie smok 3TB

-jest dwuososobwy dosyć wygodnie się lata we 2 osoby

-pali 5-7 /100 przyzwoicie

-vmax na oemowskim napędzie 150km/h , przelotowa 120 realna...

-serwis ?? co 6 tys zmienisz olej i sprawdzisz zawory (nie zawsze trzeba regulować jak już-śrubki)pozatym eksploatacyjne typu opony klocki zależy od stylu jazdy.....

-41KM ma 3TB, 2kf ma 45 43nf też , dj2 ma chyba 39.....

-za 9 tys kupisz obwieszonego złotem :D

 

xmok 3TB wymięka w ciężkim piachu i przy skokach ale bzdurą jest gadanie że tym motocyklem nie powinno się z asfaltu zjeżdzać-ja swoja latam ostro na ile mi skill pozwala, żwirownie lasy w sumie 90% off ostatnio napotkałem chyba przeszkodę nie do pokonania -bardzo głeboki piach :D jej mocy nie brakuje bardziej jest za ciężka i słaby zawias...

 

2KF jest lżejsza ma lepszy zawias z przodu ale jest kopana-nie zawsze po glebie odpala bez problemu , a 3TB ma e-start.....

 

najlepszy zawias ma 600K z przodu showa z xr600 :D 2kf i 43nf mają ,,wentle'' do pompowania przedniego zawiasu i regulacji twardości ciśnieniem , 3tb niestety tego nie ma....

 

xr 250 + komplet kół supermoto. wymiana kół to 15 min...
kupuj 525, albo 530 bierz w ciemno...

 

bzdury gadasz waść że nóz sie w kieszeni otwiera :D

xr250 i 2 osoby i jeszcze asfalt ?? poważny jesteś ?? męczarnia dla moto , męczarnia dla pasażera, olej co 1500km jak w hardach to tego w moim odczuciu za słabe moto żeby we 2 po asfalcie jeździć...

 

exc 530 akurat jest porażką-milion wad konstrukcyjnych typu branie oleju awarie korbowodu nawet zatwardziali fani ktma mówią że 525 jest lepszy od 530

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, michoa, zachwalanie własnego sprzętu ma chyba jakieś granice? :icon_mrgreen: Gosc ma 9K i polecasz mu XT600?Jeśli już pchać się w przestarzałe konstukcje, to przecież za 9k mozna mieć TTR600...

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna ta xt600, ale mam jedno ale...to już stosunkowo wiekowe motorki(najnowszy jaki znalazłem był 2002r, a średnio do 93 max) Otóż nie chciałbym się pchać w jakieś stare moto, bo później problem z częściami będzie. Są jakieś odpowiedniki xt600 tyle, że nowszej produkcji?

 

Zagłębiłem się trochę w lekturę forum i wydaje mi się, że drz400s to sprzęt, który mógłby mnie zadowolić(z jazdą nie jestem kompletny świeżak, gdyż posiadam skuter od 3 lat, motory kolegów też ujarzmiałem na bocznych drogach;p)potrzebuję również w miarę lekkiego moto ponieważ mam problem z kolanem, a z tego co wiem drz400s waży około 140kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(z jazdą nie jestem kompletny świeżak, gdyż posiadam skuter od 3 lat, motory kolegów też ujarzmiałem na bocznych drogach;p)potrzebuję również w miarę lekkiego moto ponieważ mam problem z kolanem, a z tego co wiem drz400s waży około 140kg.

 

Czyli jestes swierzak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie chciałbym się pchać w jakieś stare moto, bo później problem z częściami będzie

 

jak zabraknie części do xt tzn że koniec świata idzie :D ten motocykl jest klepany od chyba 20 lat bez istotnych zmian części są tanie jak barszcz i są ich setki (komplet uszczelek 120 zł =jak do 125 2T, tłok 300-600 zł dostępne chyba 12 nadywmiarów, łańcuszek rozrządu jest nieznacznie droższy niż np do suzuki bo jakieś 219 zł, no filtr oleju 20 zł też drożej niż konkurencja ale olej się rzadko wymiania, linki cięgna nierzadko pasują od jaw i emzet, dużo części pasuje od dt 125 np klocki, linki....np najtańsze klocki hamulcowe tył 20 zł nhc....)

 

Hehe, michoa, zachwalanie własnego sprzętu ma chyba jakieś granice? :icon_mrgreen: Gosc ma 9K i polecasz mu XT600?Jeśli już pchać się w przestarzałe konstukcje, to przecież za 9k mozna mieć TTR600...

 

ttr na tym forum ma opinię jaką ma-ja osobiście nawet na tym nie jechałem ale molestuje masę właścicieli to np jeden mi piszę że ten motocykl ma niestety siedzenie inspirowane exc czy wr i jazda na tym z pasażerem to znęcanie sie nad nim, podnóżki dziwnie umiejscowione, siedzenie twarde wąskie niewygodne

 

do tego kopniak-jak ktoś lata lajtowo to może lepiej dołożyć kilogramów i e-start ??

 

ttr jest bardziej off od smoka 3tb teraz zależy co kto lubi....na xt ja z kumplem który swoje waży walnąłem raz trasę 100km bez postoju i nie było jakiegoś płaczu ani z mojej strony ani kumpla ani motocykla....

 

a co do polecania swojego hmmm

milion razy pisałem eseje o śmierci dual sporta na tym forum i nie chce mi się tego powtarzać ale przeczytaj wymogi vitka i sam podaj alternatywę dla starego singla klasy 600 :D prosty w serwisie rzadki w serwisie dwuosobowy, z sensowną przelotową na asfalt...

 

xt, xl, dr, klr,klx

 

jedyne młode moto to drz400s ale ja sie nie wypowiadam ja więcej suzuki nie kupię....

 

z kawasaki nie miałem styczności, z xl nie miałem styczności w suchej teori uważam że to lepsze moto niż xt (o xl 600 mówie )ale ciężko o dobrą sztukę (a lm czy RM z e-startem to w ogóle szukanie igły w stogu siana ) więc też sie nie mądruje....

 

o przydatności xteka w offie się nie wypowiadam ja latam przeszkadza mi waga ale wybieram mniejsze zło -wolę walczyć z kilogramami czasami odpuścić cięższy off niż męczyć się z cholernie kosztownym exc czy wr co chwila myć pucować, zmieniać oleje tłoki, cudować a i dupa boli od siedzenia :D

 

na 3tb masa kaskaderów startuje w rajdzie pałuk który lajtowy nie jest i jeszcze tymi kozami wracają na kołach do domów więc chyba tak źle z offem w xt nie jest :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michoa: radzę przestać dalej tak chrzanić oraz gadać bzdury i farmazony, powoli robi się to męczące.

 

radzę zacząć zachowywać się na poziomie i jak już kogoś krytykujesz to podejmować merytoryczną dyskusje a nie pisać ogólnikowe bzdety

 

wskaż gdzie piszę bzdurę, podeprzyj argumentami to podejmiemy dyskusję z której być może coś dla postronnych wyniknie, być może nie mam racji, przyznam się przeproszę....

 

narazie nie będe sie zniżał do twojego poziomu powiem kulturalnie że twoje przyczepianie się do mojej osoby zaczyna być męczacę....

 

nie uważam że zawsze mam rację-często jej zapewnie nie mam ale wku***ia mnie jak ktoś zamiast podjąć dyskusję atakuje mnie w stylu : pi***lisz głupoty i sie zamknij no ale to świadczy chyba tylko o jego poziomie nie ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowujecie się jak dzieci :icon_mrgreen: To nie miejsce na takie kłótnie panowie . Każdy wyraża własną opinię, a jak już są to głupoty to niech mod takie posty usuwa co by inni tego nie czytali i nie wprowadzali się na wzajem w błąd :icon_rolleyes:

PS: Nie chodzi mi o to co napisał michoa

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...