Skocz do zawartości

Robię taką stronkę


qunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam takie pytanie. Masz może, gdzieś zarchiwizowane te artykuły?. Może chciałbyś to wydać w formie pdf'a jako jakąś e-booka?

 

Artykuły na stronie będą cały czas dostępne - na hosting jeszcze wysupłam a i mam nadzieję, że bezrobocie nie potrwa długo :) Nie to, że zamykam wszystko i nie zostanie nic jeno smutek i pożoga. Nowe artykuły powinny się też od czasu do czasu pojawiać w miarę możliwości. Nie chciałbym handlować tymi treściami bo pisałem/tłumaczyłem je bezinteresownie i nie żałuje. Poza tym część materiałów sam dostałem za darmo ze zgodą na publikację tylko na tej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to dzięki tej stronie internetowej otrzymałem odpowiedź na nurtujące mnie od kilku lat pytanie na które nikt nie był w stanie udzielić mi odpowiedzi. A chodziło mi o to czym konkretnie różni się zawieszenie opisywane w różnych testach jako "lepsze" od tych "gorszych". Dziś wiem, że najlepsze zawieszenie to takie które nie "nurkuje" zbytnio przy hamowaniu, za to podczas jazdy po "tarce" umożliwia szybki ruch kół w kierunku "góra-dół.

 

Bawi mnie przekonanie ludzi którzy posiadając np R1 z 2002 r, którzy są święcie przekonani, że zawieszenie ich motocykli jest najwyższych lotów i nie można już stworzyć niczego doskonalszego. Takich osób jest całkiem sporo...

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też niebawem będe miał własną strone internetową .Strona ta będzie opisem moich pasji ,motocyklowych podróży i nie tylko ,A że rocznie kulam około 20 tys km więc bedzie co pisać , fotki ,porady itp

Edytowane przez brodacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za miłe słowa ludzie!

 

jeśli chodzi o odbicie (rebound/tension) to coś już można znaleźć w artykułach na stronce. Spójrzcie jeszcze na te filmiki

http://www.youtube.com/watch?v=SXDL_jREhEE

http://www.youtube.com/watch?v=mJV-jhEtjz4&feature=channel&list=UL

 

Jeśli będzie taka wola to mogę zrobić napisy do tych filmików. Odbicie należy ustawiać jako pierwsze ( przed dobiciem). Zmiana napięcia wstępnego sprężyn może też wymagać korekty tłumienia odbicia (założenie sprężyn o innej twardości oczywiści również) Generalnie, nie używajmy za dużo tłumienia odbicia. Może być kuszącym podkręcenie tego regulatora, bo sprzyja on odczuciu stabilności, ale zawieszenie powracające zbyt wolno równa się mniejsza przyczepność. W tych temperaturach jakie mamy teraz oczywiście należałoby regulatory odbicia otworzyć zdecydowanie szerzej niż w lecie. Ustawienia letnie nie będą działać w tej temperaturze - jeśli ktoś naprawdę sporo o tej porze roku jeździ to może nawet pokusić się o wymianę oleju w widelcu na coś mniej gęstego np: 7,5W zamiast 10W - pod warunkiem, że jest ten sam typ oleju tego samego producenta.

 

Poniżej taki prosty schematyczny wykres przedstawiający to, że nasze odczucie nie zawsze przekładają się na maksymalną przyczepność.

146-9604-tech-01-zoom.jpg

 

Aha wczoraj na FB znajomy udostępnił fajny link http://www.efnetmoto.../suspension.pdf Polecam bo ciężko znaleźć lepszy opis pracy widelca z tyloma fotografiami.

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnym uzupełnieniem do powyższego jest ten materiał. Niech Was nie zmyli tytuł - film traktuje nie tylko o ugięciach, ale również o hydraulicznym tłumieniu. Do tego garstka ciekawych rad i przykładów.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HAWLaLf1Awc&feature=relmfu

 

http://www.youtube.com/watch?v=conLHYxE_kQ&feature=relmfu

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Cześć

 

nowy artykuł Roberta Taylora - trochę o Panigale więc pewnie mało będzie osób zainteresowanych, ale skoro dostałem to i wrzuciłem :-) Osobiście z Panigale miałem tyle wspólnego co z samochodami/motocyklami drogiemi, czyli nic! Raz stałem koło Panigale, ha!

 

http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/studium-przypadku-1199-panigale

 

Fajny bajer tak przy okazji

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Kurcze, abstrahując trochę od samej strony, spojrzałem sobie na Twoje cv i aż ciężko mi uwierzyć że ktoś z takim doświadczeniem jako tłumacz nie może znaleźć zwykłej pracy biurowej. Sam przymierzam się do zrobienia studiów podyplomowych dla tłumaczy ale bez żadnego doświadczenia nie wiem czy mi to w jakikolwiek sposób pomoże, skoro ludzie z tak dużą praktyką też mają problemy.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. amor od 600RR zakupiony, na wiosnę dam znać czy pasuje ;)

 

 

 

Wrócę jeszcze do tematu wymiany amora w F3, bo miałem dać znać na wiosnę czy pasuje od 600RR, ale tak się złożyło, że dotarł do mnie dopiero teraz. W każdym razie mogę potwierdzić że pasuje, co mnie niezwykle ucieszyło :). Teraz tylko trzeba to ustawić, bo nie powiem, mocno się zdziwiłem jak zdjąłem moto z lewarka, bo okazuje się że tył jest teraz baaaardzo miękki. Myślałem że taki sprzęt jak CBR 600RR z 2009 będzie raczej na twardo zestrojony w fabryce, a tu po wymianie amortyzatora moto buja się jak nie powiem co ;). Mam nadzieję że jest to do wyregulowania bo napięcie wstępne jest teraz na drugim stopniu, więc można jeszcze sporo zwiększyć, może też warto podkręcić trochę tłumienie dobicia, tylko teraz nie ma tam w ogóle dostępu, zasłania zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, ale poradzę sobie :). Ja też jakoś mocno nie odbiegam od wagi "przeciętnego" kierowcy, myślę że w pełnym rynsztunku (kombi, buty, kask, rękawice) powinno być coś pod 80kg.

 

Kurcze, stary amor był dużo dużo twardszy, wprawdzie napięcie wstępne było ustawione na szóstym stopniu (z siedmiu) ale jak się naciskało obiema rękami na kanapę to tylko troszkę się uginał, a teraz to pływa aż strach wyjechać na drogę. A jak się porówna oba egzemplarze to widać gołym okiem że ten od 600RR ma zwoje o dużo większym skoku, więc sprężyna powinna być twardsza. Jestem trochę zbity z tropu :/

post-13254-0-83780200-1376477095_thumb.jpg

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, stary amor był dużo dużo twardszy, wprawdzie napięcie wstępne było ustawione na szóstym stopniu (z siedmiu) ale jak się naciskało obiema rękami na kanapę to tylko troszkę się uginał, a teraz to pływa aż strach wyjechać na drogę. A jak się porówna oba egzemplarze to widać gołym okiem że ten od 600RR ma zwoje o dużo większym skoku, więc sprężyna powinna być twardsza. Jestem trochę zbity z tropu :/

Skok zwoi nie ma znaczenia. Liczy się ilość zwoi (długość drutu) i stopień utwardzenia materiału. Nie ma się co dziwić że jest bardziej miękki. RR jest dużo lżejszy a zwłaszcza na stelażu i wahaczu. Pewnie bez zmiany sprężyny się nie obejdzie. Chociaż trochę dziwne, że różnica jest aż tak dużo - jeśli dobrze to oddajesz słowami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w RR jest jeszcze zupełnie inny mechanizm dźwigniowy Pro-Link bodajże, który może (zapewne tak jest) totalnie inaczej współpracować z daną sprężyną niż system w starym F3. Wziąłeś to pod uwagę?

Pewnie nie, ale producent tak i dlatego do RR jest taki amor, a do F3 jest zupełnie co innego ...

 

 

http://racetech.com/ProductSearch/2/Honda/CBR600F3/1995

 

http://racetech.com/ProductSearch/2/Honda/CBR600RR/2007-08

 

szukaj pod "stock shock spring rate"

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...