brutus333 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Witam szanowne grono, chciałem zapytać czy do czyszczenia tłoczków w zaciskach hamulcowych można użyć WD-40? Dodam że zaciski nie będą rozkładane tylko maksymalnie wysunę tłoczki chcąc z nich usunąć ewentualne osady i zanieczyszczenia. Płyn wymienię na nowy. Mam też płyn używany do myjek warsztatowych, nie wiem czego użyć. A może lepiej kupić spray do czyszczenia zacisków? Pozdro i szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpuladrutu Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Wd 40 nie polecam - spali się przy hamowaniu. Najlepiej coś co znosi dobrze wysokie temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Ale mnie chodzi tylko o "umycie" tłoczków, nie o smarowanie. Zastanawiam się tylko czy WD-40 nie zniszczy uszczelniaczy. No chyba że podpowiecie mi jakiś dobry, sprawdzony środek do tego celu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Jeśli nie skorodowało przetoczenie pod uszczelniacze i sam uszczelniacz nie jest zasyfiały to same wysunięcie zda egzamin. WD40 nie polecam, ja stosuję szczoteczkę do zębów i płyn hamulcowy, po wyczyszczeniu spłukuję wszystko breake cleanerem i same tłoczki można delikatnie posmarować smarem do tłoczków (żadne miedziane, litowe itd). Po czym wszystko składamy i sam styk tłoczka z klockiem możemy delikatnie smarem miedzianym potraktować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 O dziwo tłoczki pracują lekko, a po dłuższej trasie nie odbijają i trzymają tarcze przez co koło ciężko się obraca. Nie chcę tego rozbierać bo mam dual, a jak wiadomo to skomplikowany układ i nie chcę mieć niemiłych niespodzianek. Końcem miesiąca jestem umówiony na tę robotę z mechanikiem, ale do tego czasu chciałem jeszcze wykorzystać sezon i stąd ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Pewnie i tak konieczne będzie rozebranie wszystkiego i przeczyszczenie. Doraźnie użyj płynu hamulcowego do czyszczenie (WD40 odpada), a jak to niepomoże to radziłbym się wstrzymać z jazdą do naprawy, bo możesz przgrzać tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 O dziwo tłoczki pracują lekko, a po dłuższej trasie nie odbijają i trzymają tarcze przez co koło ciężko się obraca. Nie chcę tego rozbierać bo mam dual, a jak wiadomo to skomplikowany układ i nie chcę mieć niemiłych niespodzianek. Końcem miesiąca jestem umówiony na tę robotę z mechanikiem, ale do tego czasu chciałem jeszcze wykorzystać sezon i stąd ten temat. A to już jest ostatni dzwonek do wymiany płynu hamulcowego z powodu zaabsorbowania wody przez stary płyn.Po wymianie wszystko powróci do normy. WD40 zniszczy uszczelniacze. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Dziękuję za odpowiedzi i porady, hamulce wyczyszczone, płyn wymieniony, układ odpowietrzony. Na razie jest idealnie, ale jak pojadę na wymianę oleju w lagach to jeszcze poproszę mechanika żeby tam zajrzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi