Skocz do zawartości

Tłoczki hamulcowe


brutus333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono, chciałem zapytać czy do czyszczenia tłoczków w zaciskach hamulcowych można użyć WD-40? Dodam że zaciski nie będą rozkładane tylko maksymalnie wysunę tłoczki chcąc z nich usunąć ewentualne osady i zanieczyszczenia. Płyn wymienię na nowy. Mam też płyn używany do myjek warsztatowych, nie wiem czego użyć. A może lepiej kupić spray do czyszczenia zacisków? Pozdro i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie skorodowało przetoczenie pod uszczelniacze i sam uszczelniacz nie jest zasyfiały to same wysunięcie zda egzamin. WD40 nie polecam, ja stosuję szczoteczkę do zębów i płyn hamulcowy, po wyczyszczeniu spłukuję wszystko breake cleanerem i same tłoczki można delikatnie posmarować smarem do tłoczków (żadne miedziane, litowe itd). Po czym wszystko składamy i sam styk tłoczka z klockiem możemy delikatnie smarem miedzianym potraktować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo tłoczki pracują lekko, a po dłuższej trasie nie odbijają i trzymają tarcze przez co koło ciężko się obraca. Nie chcę tego rozbierać bo mam dual, a jak wiadomo to skomplikowany układ i nie chcę mieć niemiłych niespodzianek. Końcem miesiąca jestem umówiony na tę robotę z mechanikiem, ale do tego czasu chciałem jeszcze wykorzystać sezon i stąd ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i tak konieczne będzie rozebranie wszystkiego i przeczyszczenie. Doraźnie użyj płynu hamulcowego do czyszczenie (WD40 odpada), a jak to niepomoże to radziłbym się wstrzymać z jazdą do naprawy, bo możesz przgrzać tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo tłoczki pracują lekko, a po dłuższej trasie nie odbijają i trzymają tarcze przez co koło ciężko się obraca. Nie chcę tego rozbierać bo mam dual, a jak wiadomo to skomplikowany układ i nie chcę mieć niemiłych niespodzianek. Końcem miesiąca jestem umówiony na tę robotę z mechanikiem, ale do tego czasu chciałem jeszcze wykorzystać sezon i stąd ten temat.

 

A to już jest ostatni dzwonek do wymiany płynu hamulcowego z powodu zaabsorbowania wody przez stary płyn.

Po wymianie wszystko powróci do normy.

 

WD40 zniszczy uszczelniacze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...