Skocz do zawartości

Remont CR 250 99r.


Hipolit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, muszę przeprowadzić w swojej Cr 250 z 99r. mały remont i mam kilka pytań co do wymiarów zbliżających się do limitów serwisowych.

To zaczynając od góry;

-górny pierścieni po włożeniu w cylinder ma szczelinę 0,60mm a dolny 0,55mm(limit serwisowy wynosi 0,65mm) http://w4.wrzuta.pl/obraz/3Mk47Ce3EHO/pierscienie

-pomiędzy cylindrem a tłokiem(bez pierścieni) zmierzyłem szczelinomierzem luz 0,20mm, tak zmierzony wymiar chyba raczej nie jest wiarygodny więc muszę gdzieś skorzystać z odpowiednich przyrządów ale jeśli wlazło mi 0,2mm to tłok jest chyba na wykończeniu

Tłok:

http://w4.wrzuta.pl/obraz/2SoyUALtjlq/img_3941

http://w4.wrzuta.pl/obraz/4AhGNfFdULW/img_3943

http://w4.wrzuta.pl/obraz/64rXhDlC43W/img_3940

http://w4.wrzuta.pl/obraz/aIILbC00s4s/img_3942

-podkładki dystansowe korbowodu mają 0,86mm luzu(limit serwisowy to 0,90mm)

http://w4.wrzuta.pl/obraz/0523UgndZDm/korba http://w4.wrzuta.pl/obraz/0OXJAggiYSg/img_3949

Będę musiał jeszcze dokładnie pomierzyć tłok i cylinder ale sądząc po zużyciu pierścieni i zbliżeniu się do limitu serwisowego można myśleć o jego wymianie, w jakim tempie zużywają się te części?

Co do korbowodu czy można wymienić same podkładki dystansowe i łożyska na korbie czy trzeba od razu nową korbę ładować. Czy to różnica w jakiej pozycji sprawdza się luz podkładek dystansowych? Ja zmierzyłem to gdy korba była skierowana ku górze w serwisówce jest na odwrót?

Czy przy rozpoławianiu silnika muszę wymieniać łożyska na wale?

Dodam że korzystam z serwisówki do CR 2000-2001 ale z tego co czytałem silnik jest ten sam, mam racje?

Silnik w motocyklu pracował ładnie i cicho lecz przenosił dość duże drgania.

Narazie przygotowuję się do tego wszystkiego ale z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok do wymiany, jeżeli pierścienie już są blisko limitów to i tłok też nie będzie miał wymiaru. Korbę się wymienia w całym komplecie, co z tego że wymienisz dystanse jak zaraz łożysko się skończy. To samo z łożyskami wału, nie masz pewności ile wytrzymają.

Według mnie jak już robić , to zrobić raz wszystko i porządnie niż rozkładać silnik co 5 mth. Taka 250 przy amatorskim użytkowaniu spokojnie 50-60 mth powinna na tłoku przejechać i drugie tyle na korbowodzie. To wszystko też zależy jak dbasz o filtr powietrza i czy prawidłowo masz ustawiony gaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nauczony dbać o sprzęt atak więc z filtrem i gaźnikiem zawsze wszystko jest ok.

Tak więc wymienię co trzeba bo jak się po taniości idzie to potem to bokiem wychodzi, jeszcze nie jestem pewien tego w jakim stanie jest nicasil ale że nie mogę tego wyłapać na zdjęciu to podjadę z tym do kogoś u siebie.

Pytanie czy limity serwisowe do roczników 2000-2001 będą na pewno takie same jak do 98-99, orientuje się ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam mam cr250 z 97 roku na stalowej ramie i ma te same cześci silnika co cr250 do rocznika bodajrze 2002lub 03.Twoja to juz z pewnością ma aluminiową rame bo w tym roczniku weszła.W 04r. zmienili cylinder z zaworem sterowanym silniczkiem chyba a my mamy jeszcze otwierane mechanicznie.Cylinder daj do mierzenia średnicówką ale jakiemuś profsjonaliście bo ja mi na początku zmierzyli to wyszło im ze mój tłok ma wiekszą średnice od cylindra i się zastanawiali jak od tam wszedł porazka;-)Luz dałem na 3 setki i wymiata jak narazie nieziemsko wypalona 3 butelka oleju do mieszanki.Tez mam zamiar robić kapitalke ale po następnym sezonie i raczej nie bede zmieniał korby bo dobra korba kosztuje 350 zl plus wymiana 100zl i jeszcze ciekawe jak oni go złożą i wyważą;-) a nowy wał wiseco lub proxa 650zl oczywiście z korbą wiec raczej kupie a stary pogonie jako do regeneracji za grosze.Jak masz jakies pytania postram się pomóc pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dostane na najzwyklejszym allegro juz linka podsyłam dla nie wierzących;-) http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-wiseco-do-honda-cr250-92-01-i1843287609.html

Ładny nowiuśki wał nie mówie ze regenaracja jest zła ale ja kupie nowy ten lub proxa tez na allegro jest.Pozdrówka;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam cr250 z 97 roku na stalowej ramie

Ciekawe to co piszesz, bo od 97 roku fabryka Hondy zaczęła robić CR 250 w aluramie. CR 125 od 98.

Wrzuć jakieś fotki, to się określi faktyczny rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej mi powiedzcie czym się różnią przekładki sprzegła aluminiowe od stalowych oprucz wytrzymałości bo właśnie założyłem stalowe i głośno sprzegło chodzi odpaliłem bez oleju zeby sprawdzić i bez pokrywki słychac klekanie(głośne) tarcze juz mają troche wybite w koszu sprzegłowym rowki mam tez aluminiowe i zastanawiam się czy jak je założe bedzie ciszej sprzegło chodziło bo nie chce mi się ich zakładac;-).A co do roczników to lepiej się nie sprzeczać bo na to pytanie to tylko chyba"procudent" zna odpowiedź bo kogo nie zapytasz każdy gada inaczej a ja nie mam zamiaru się kłucic;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak Cie czeka rozebranie tego sprzęgła z nowu i tak jak masz rowki na koszu. Jak nie spiłujesz ich to sprzęgło będzie działać w trybie 1-0. No i tak jak mówili Cr dwa i pół od 97 (włącznie) była na alu , zreszta sprawdź sobie tutaj > honda cr 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linka piekne motorki;-).Ja mam ta z 96 roku kolorytycznie identyczna.Założyłem aluminiowe przekładki i tez stuka ale myśle ze to własnie przez te rowki w koszu sprzegłowym bo tarcze mają lekki luz z całym zabierakiem(lewo prawo) na wolnych obrotach stuka na wyzszych nic zalałem olej i stłumiło te stuki ale nie do końca.Miałem tarcze jak zyletki wiec rowki zostawiłem bo juz przekładki nie trafiają na nowych tarczach w rowki a nie chce robić jeszcze większego luzu bą bedzie chodził jak c-360;-).Przy okazji spolerowałem pokrywke srzegła kopniaka i stopke hamulca wyglada prawie jak harley w chromie;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej, jak to mozliwe ze nowy wał kosztuje tak mało? u nas wkładali do takich sprzętów korby PROXA, kopowane po 350-400zł+wyważanie więc wychodziło ok 500zł, a tu mozna wyhaczyc nowy wał za 650zł? ktos się orientuje ile kosztowałby taki wał do 200exc? zamierzałem kupic korbe w zimie, ale jak za niewiele więcej mozna miec taki nowy wał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...