Skocz do zawartości

Jak jeździć oszczędnie dwusuwem?


marcinelli
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prosiłbym Was o wskazówki, jak jeźdzíć dwusuwem aby ograniczyć spalanie.

 

Mój pojazd ma automatyczne sprzęgło, po odjęciu gazu hamuje silnikiem (dopiero przy prędkości 20km\h wrzuca się luz). Vmax 50km\h

Czy hamowanie silnikiem odpada, skoro to dwusuw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee :P ja tam wykonuje tylko jeden obrot pedałami przy ruszaniu (z uwagi na oszczędzanie sprzęgła :P )

Chodzi mi bardziej o takie wskazówki czy przyspieszając mam naciskać manetke do oporu, czy powoli wkręcać go na obroty, albo z jaką prędkością jeżdżenie będzie najbardziej ekonomiczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Około 0.8-1.5 litra zależnie od stanu silnika, rozmiaru kół, ilości bagażu i stylu jazdy. Ale jeśli ma wysmrodzić 1.2 zamiast 1.4 litra, to czemu nie? Choćby tak "dla sportu" :)

 

Jeśli masz nie Skyhawka, a fińską kopię (chińskich nie ma o dziwo :eek:), to zawsze będzie paliło więcej bo ma większe luzy fabrycznie nowy niż te, które silnik Komara kwalifikowały do remontu...

 

Hamowanie dwusuwem - głupi pomysł, szkoda silnika.

Za wiele tym nie oszczędzisz jeśli jeździsz tak jak teraz. Pod górkę mu pomagaj, używaj dopiero jak się zmachasz albo kiedy potrzebujesz prędkości.

www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to oryginalny Skyhawk.

 

Przy takiej jeździe manetka do oporu itd, to mi wychodzi jakieś 2.5-3l, a podobno można zejść do 1,5l.

 

A czy jest różnica jeśli przyspieszając biorę manetką na max`a, a gdy powoli daje gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że what? 2.5-3l Skyhawkiem? Rezczywiście tu jest o czym rozmawiać. Tym się nie "schodzi" do 1.5 tylko dochodzi do takiego spalania przy nieoszczędnej jeździe.

Podaj jakie masz przełożenie i jakie koła, bo może się okazać, że niepotrzebnie obroty marnujesz i możnaby znacznie uspokoić silnik.

60cc to oryginalny zestaw skyhawka czy jakiś chiński/fiński odlew z dziadolitu? Raz, że 60-ka w ogóle więcej pali niż 50. Dwa, że "podreeboki" też palą więcej niż oryginał. Ale to i tak powinno w okolicach 1.5l zużywać.

Pokaż fotę świecy po dłuższej przejażdżce, coś nam to może powiedzieć o gaźniku.

Do Skyhawka może być niedopasowany wydech, wtedy moc może być mniejsza (i stąd może się brać zapotrzebowanie na przełożenie wyżej-obrotowe). Bywa też, że zestaw jest nieszczelny na kołnierzu. Dwusuw ma to do siebie, że na nieszzcelnym wydechu będzie spożywać (co nie znaczy spalać) więcej, bo mieszanka się nie cofa wtedy w suwie zwrotnym.

www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...