duddits Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Mi się właśnie wydaje, że teraz owszem jeżdżę nieco szybciej w korkach niż kiedyś, ale zdecydowanie łatwiej mi manewrować. I szybciej mogę wykonywać jakieś bardziej gwałtowne uniki (choć staram się do nich nie dopuszczać). Więc chyba bezpieczniej. Ale mogę się mylić...Raczej się nie mylisz :)To tylko potwierdza, że nie ma jednej słusznej techniki jazdy.Oczywiście są, powiedzmy kanony, których powinno się trzymać, a przynajmniej być ich świadomym, ale style bywają różne.Te różnice widać dość dobrze na wyścigach, gdzie zdawałoby się powinno obowiązywać jedno podejście do pozycji, złożenia, itd.A tak nie jest.Jest też oczywiście sprawa motocykli, te też są przecież najróżniejsze. I na każdym z nich siedzi się nieco inaczej.Może są to drobne szczegóły, ale po iluś tam kilometrach spędzonych w siodle takie rzeczy się jednak zauważa :) Cytuj http://gomoto.tv/naszym motorem jest pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Raczej się nie mylisz :)To tylko potwierdza, że nie ma jednej słusznej techniki jazdy.Oczywiście są, powiedzmy kanony, których powinno się trzymać, a przynajmniej być ich świadomym, ale style bywają różne.Te różnice widać dość dobrze na wyścigach, gdzie zdawałoby się powinno obowiązywać jedno podejście do pozycji, złożenia, itd.A tak nie jest.Jest też oczywiście sprawa motocykli, te też są przecież najróżniejsze. I na każdym z nich siedzi się nieco inaczej.Może są to drobne szczegóły, ale po iluś tam kilometrach spędzonych w siodle takie rzeczy się jednak zauważa :) Dokładnie tak. Jeszcze do tego dodałabym "własności"kierowcy - jego wzrost, wagę itp. Ja np wiem, że byłoby mi łatwiej, lepiej i bardziej w zgodzie z techniką, gdybym opierała się tyłkiem o koniec siedzenia. Ale to jest dla mnie za daleko. Mogę tak się odsunąć tylko przy dużych prędkościach, kiedy jadę położona na zbiorniku, albo na torze, gdy z premedytacją się na nim kładę, bo łatwiej mi wtedy wchodzić w zakrety :biggrin: Gdybym miała motocykl z krótszym siedziskiem - byłoby mi łatwiej. Dlatego rozważam przyklejenie sobie jakiegoś styropianu na końcu siedzenia, żeby je skrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Moim zdaniem jazdę w korkach czy generalnie miejska to trudno pod technikę jazdy podciagać. To raczej jakieś strategie uliczne są niż technika jazdy. Bo jak nie obić sobie jajek na studzience to na pewno nie jest techniczne zagadnienie. ;) Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Piórko jak wspomnialas wczesniej z tym wciskaniem nóg w podnóżki to chyba nie do końca prawda, bo zauważyłem u wiekszosci bikerów zwisające stopy, ale wydaje mi sie że to jest kwestia usytuowania dźwigni biegów i hamulcan ożnego. Obejrzalem ostatnio nagranie Tomka Kulika o technice jazdy i wyraznie powiedzial, że nogi wciska sie w podnóżki przy hamowaniu, ale chyba nie przez caly czas.../? no nie wiem nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Prawie wcale nie jeżdże po ulicach, ale jesli już to i tak siędzę tak samo jak na torze. Nic mi nie zwisa i nie powiewa. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Bo większość siedzi na motocyklach jak spedalone kaczki. Albo foki.Wychodzi na to samo. @Tiger666 w większości motocykli podnóżki są fabrycznie tak usytuowane, aby motocyklista mógł się na nich solidnie wesprzeć. Pomijam tu "wietrzących pachy", bo to i koncepcja i styl zupełnie inne. Poza tym wyjątkiem, nie ma znaczenia czy jeździsz sportem czy golasem, podnóżki masz fabrycznie tak ustawione, że nogi nie powinny Ci zwisać.Tak na marginesie, zawadziłam kiedyś podnóżkiem o zderzak samochodu. Set pękł, ale gdybym jechała "na kaczkę", złamałabym nogę w kostce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 ale są też tacy co stawiają palce na podnóżkach ;p duzo amerykańców tak jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 czytałem fajny art o drogowej jezdzie i napisane było że nie palce, a cała stopa ma spoczywać na podnóżku równolegle do nawierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rinas Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Moim zdaniem jazdę w korkach czy generalnie miejska to trudno pod technikę jazdy podciagać. To raczej jakieś strategie uliczne są niż technika jazdy. Bo jak nie obić sobie jajek na studzience to na pewno nie jest techniczne zagadnienie. ;) Ja bym na tym zakończył teorię jazdę w mieście - co się kogo nie spotka to każdy inaczej siedzi i jedzie. Zależy od sprzęta i szybkości. Generalnie jeździ się tak żeby nie stać w korku, i przeżyć - a jak to kto robi - to już jego biznes. Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 co się kogo nie spotka to każdy inaczej siedzi i jedzie. Zależy od sprzęta i szybkości.Niezależnie od sprzęta, wszyscy napotkani motocykliści w Stolicy wiozą nogi na kaczkę.Biednie i żenująco to wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Nie wszyscy. Coraz więcej jest rozgarniętych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 a jak sie jezdzi "na kaczke"? trzymając śródstopie na podnóżkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 (edytowane) Fakt, nie wszyscy, ale moje oko wyłapuje częściej tych "lamerskich". A na kaczkę to jest tak Edytowane 13 Września 2011 przez ajriszkofi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 (edytowane) nie wiem kto wymyślił ta dziwną nomenklaturę, sam chciałbym się dowiedzieć o co chodziło autorowija na focie nic nieprawidłowego nie widzękolo trzyma stopę na podnóżku dosuniętą do niego obcasem i jest git Edytowane 13 Września 2011 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Obcas tak, ale palce wystają za motocykl i są pierwszym elementem ograniczającym prześwit motocykla w czasie skręcania.I jest duże prawdopodobieństwo, że przy manewrze skrętu, zawadzi stopa o asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.