Skocz do zawartości

Moto się przegrzewa!!


Krookie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co się dzieje, po przejechaniu 20/25km moto zaczyna mi się grzrać do tego stopnia że dochodzi już do czerwonej kreski, pluje płynem chłodniczym...

Nie mam pojęcia dlaczego??

Płyn chłodniczy jest, olej dopiero co wymieniany...

wiatrak chodzi...

Mój motocykl to Honda vt500c

co sprawdzać???

co jest przyczyną tego co się dzieje ..?

Będe wdzięczny za pomoc.

 

Pozd Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn był zmieniany 2 miechy temu... a pluje pod wydechem,

tzn: z prawej strony ida ku ziemi 2 rurki odprowadzające. jedna z nich prowadzi ze zbiornika wyrównczego (tak mi się wydaje). i w momencie kiedy temperatura rośnie... wylewa...właśnie z niej

 

kiedy się zaczęło?

szczerze mowiąc zrobiłem dopiero 500 km, wydaje mi się że było od początku, pierwszą długą trasę robiłem kiedy padał deszcz, czyli miał chłodzenie zewnętrzne, natomiast teraz kiedy jest ciepło - poprostu musze stawać... syf totalny..

 

Pozd kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust, to układ chłodzenia jest zapowietrzony - w każdym bądź razie od tego zacząłbym sprawdzanie. Gorzej, jeżeli coś się przytkało. Jest to możliwe, jeżeli płyn nie był wymieniany przez dłuższy czas (ponad dwa lata). Czy poprzedni właściciel wspominał coś na ten temat?

 

PS

Po przestudzeniu maszyny zerknij bezpośrednio do chłodnicy (nie w zbiorniku wyrównawczym) na stan płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeee

niektore uklady chlodnicze trzeba odpowietrzac po wymianie plynu , moze w tym przypadku tez trzeba tak postapic :?:

inna wersja to taka ze poprzedni wlasciciel jezdzil na jakims syfie i masz przytkana chlodnice :)

inne mozliwosci mi raczej nie przychodza do glowy , no chyba ze termostat :?:

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak odpowietrza się chłodnice???? Opiszcie to??? Bo naprawde nie wiem i jestem ciekaw, w sumie powinno to zależeć od rodzaju zastosowanej pompy wodnej, gdyż są takie które gdy napotkają powietrze to przestają tłoczyć, natomist są takie którym nawet powietrze nie przeszkadza...ale co ja tu wypisuje... napiszcie jak to jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie polega na rozgrzaniu silnika aż do uruchomienia dmuchawy. Po przestudzeniu odkręcasz korek chłodnicy (nie zbiornika wyrównawczego) i sprawdzasz poziom płynu. Jeżeli jest za niski - dolewasz. Dla pewności mozna powtórzyć. Przez kilka dni trzeba kontrolować poziom płynu i ewentualnie uzupełnić. Innego sposobu nie znam (ale moze jeszcze jakiś jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w weekend zona robila manewry na placu - dobre 1,5 godziny ale tylko pod koniec z dwa razy wlaczyl sie wentylator (przynajmniej sprawdzilem czy dziala :) - odglos jakbym w samochodzie siedzial :) )

W poniedzialek na trasie z 12 km tez mi sie zalaczyl z dwa razy ale jakos pochlodzi temperatura spadnie i jest ok. Wiec chyba wszystko w porzadku jeszcze niczym nie plulo i wskazowka dochodzi maximum na 3/4 skali

Musze tez sprawdzic ile mam plynu czy nie musze dolac - Pawel jaki tam lales plyn ?

Vlaad jak u Ciebie bylo w shadowce ? - czesto wentylator sie uruchamial w miescie w upal ? i do jakiej temperatury maxymalnie dochodzilo na wskazniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vlaad jak u Ciebie bylo w shadowce ? - czesto wentylator sie uruchamial w miescie w upal ? i do jakiej temperatury maxymalnie dochodzilo na wskazniku ?

Podobnie jak u ciebie. U mnie były dwa wentylatory, ale drugi uruchamiał się bardzo rzadko, natomiast pierwszy prawie na każdych światłach (oczywiście w korkach i przy ok 30*C).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych sprzetach jest odpowietrznik - robiłe oststnio GPX`a 750 i było takie coś. Wlewasz wtedy płyna tak długo, aż z odpowietrznika wyjdzie powietrze i pójdzier płyn. Potem po zagrzaniu silnika delikatnie go luzusze i patrzysz czy idzie płyn, czy powietrsze. Potem tak jak Vlaad pisał - po ostygnięci sprawdzasz płyn (nie tylko w zbiornoczku wyrównawczy, ale tez we wlewie). Uwierzcie mi, że motocykle to pikuś pod tym względem - W Renaultach są nawet 3 odpowietrzniki, w niektórych Fiatach 2 i jest trochę zabawy :-).

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...