thefex Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) hej jakiś czas temu w moim garażu pojawil się kolejny motocykl, wygrana w Pikniku Country Mrągowo 2005, mianowicieHARLEY DAVIDSON SPORTSTER 1976 r, silnik to model IRONHEAD ogólnie jak to motocykl eventowy, przeróbki, patenty etc., nie bede sie mocno rozpisywal, dodam tylko dla smaczku ze tylna oś koła jest zespawana z nakrętką, tak samo jak tylna zębatka i piasta.... heh.. ale nie o tym problem z jakim się borykamy to nieprawidłowa, skokowa praca rozrusznikana wykręconych świecach rozrusznik pracuje prawidłowo, obkręca wałem, słychać i czuć wiatr z cylindrównatomiast po wkręceniu świec, gdy oczywiście mamy kompresję i cały mechanizm musi pokonać większe siły, ruch obrotowy wału jest nieciągły. słychać natomiast że rozrusznik cały czas kręci. http://www.youtube.com/watch?v=CRidcFgypc4 to na pewno nie jest kwestia zbyt słabego akumulatora.serwisowka podaje ze aku powinien mieć 12V 32Ah.zarówno na aku 12V 12Ah motocyklowym jak i na samochodowym 12V 55Ah kręci podobnie rozrusznik rozebraliśmy.z lewej strony silnika motocyklowego wirnik rozrusznika osadzony jest na łożysku kulkowym (jak mniemam), które siedzi w bloku silnika.prawa strona wirnika obraca się w łożysku ślizgowym miedzianym, które jest wprasowane(?) w dekielku rozrusznika.długie szpile skręcają całość do kupy, tj dekielek z łożyskiem ślizgowym, obudowę z cewkami i blok silnika. jakieś pomysły chłopy?gdzie leży przyczyna? szczotkotrzymacz wymieniliśmy, stary był w 4 kawałkach..bendix był zmieniany na nowy, aczkolwiek osobiscie tego nie robiłem wiec pewnosci co do jego poprawnego działania nie mam p.s.podglądowe zdjęcia z siecirozrusznik http://www.harley-ol...nd_checking.phpmontowanie rozrusznika w silniku + bendix http://www.harley-ol..._and_bendix.php Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgoral Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 moze wirnik trzeba przewinac...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 a w kazdym razie sprawdzic - wyglada jakby za bardzo sily nie mial krecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Myślę, że możliwe są dwie przyczyny . Pierwsza, to wirnik (lub stojan) pod obciążeniem mają przebicie na którejś sekcji. W konsekwencji, silnik rozrusznika będzie obracał się "skokowo" albo będzie słabł. W takim wypadku objawy wystąpią tylko przy niewielkim nagrzaniu silniczka, na zimno, gdy wykręcasz świece i silnik nie stawia takich oporów, wszystko będzie działać OK. Drugi wariant to opory w napędzie na który przenoszony jest napęd z rozrusznika. Jak widzę to rozrusznik współpracuje z zębatką na koszu sprzęgła. Może zęby są nierównomiernie zużyte, albo któreś łożysko "pada"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Znajomy podpiął kiedyś aku na zbyt długich i cieńkich przewodach do rozruchaja w piecu HD 1340cm3 i nie mógł zakręcić. Rzuć okiem na kable aku - rozrusznik . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ewidentnie ślizga się sprzęgło rozrusznika. A poza tym rozrusznik też nie za mocno kręci.Należy posprawdzać po kolei akumulator, przewody a na końcu sam rozrusznik.Sprzęgło (bendix) raczej do wymiany.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 0 dzieki za radybendix do wymiany - przez otwor od regulacji naciagu lancucha pierwotnego przeniesienia napędu (tak sie to pisze?) można było, przy pomocy latarki, dostrzec w czeluściach obudowy silnika zębatke bendixa. widać wyraźnie że "popuszcza" w trakcie kręcenia. dziwna sprawa, bo bendix byl wymieniany na nowy przez znajomego u którego stał ten HD przez pare lat. kosztował ok 500 zł i zrypany.tym razem kupimy bendix heavy duty - 50$ w USA - i zobaczymy co się stanie jak się go podepnie :) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.