Nezer Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Witam Otóż niedawno kupiłem okazyjnie CB 650 z 82 roku. Wiedziałem, że silnik jest do remontu jednak po rozkręceniu okazało się, że jedyne co kwalifikuję się do dalszego użytkowania to śruby z tego silnika reszta szrot. Spowodowane to było masakryczną ilością silikonu, który po prostu był wszędzie. Kupiłem drugi silnik i tu wszystko jest ok. No prawie wszystko. Przy silniku pociła się uszczelka pod głowicą więc decyzja wymiana. Korzystając z tego, że czapka zdjęta wymiana uszczelniaczy i docieranie zaworów (troszkę puszczały), jednak zastanawia mnie co innego. Po zdjęciu cylindrów okazało się, że na drugim i czwartym tłoku jest delikatne przytarcie od strony zasilania. Pytanie jest takie. Czy da się to jakoś dotrzeć czy to kwalifikuje całość do wymiany. Pierścienie na tłokach ok pasowania ok gładź cylindrów również w bardzo dobrym stanie. Poniżej link do fotek. Fotki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Nie ma tragedii po delikatnym dotarciu papierem powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Ja bym zastanowił się skąd to się wzięło. Jaki jest stan pierścieni? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Wzięło się to zapewne z niedostatecznego smarowania. Gość, od którego kupiłem silnik mówił ze moto było dłuższy czas nie używane i po paru latach go odpalili, bez zmiany oleju itd. Możliwe, że to był powód powstania tego przytarcia. Z tego co wiem to gładź w tym silniku jest smarowana rozbryzgowo przez wał ten kręcąc się rzuca olej na gładź z tym, że kierunek obroty sprawia, że większość oleju ląduje na gładzi po stronie wydechu. Z tą moje podejrzenie, że dłuższe unieruchomienie maszyny mogło do tego doprowadzić. Poprawcie mnie jeśli się mylę. W każdym bądź razie o co widać na fotkach zarówno na tłokach jak i na gładzi jest prawie nie wyczuwalne a pomiary też nie wykazały żadnych odchyłek nie mieszczących się w tolerancji. Jeżeli chodzi o pierścionki wszystko w jak najlepszym porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 To faktycznie odrobina pracy z papierem wodnym o małej gradacji i powinno ganiać dalej. Papier maczaj w benzynie a nie wodzie...tylko z wyczuciem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 No to miła informacja. A jeszcze jedno mnie nurtuje. Jako,że wielkimi krokami nadchodzi czas odpalenia silnika :bigrazz: nie chcę mu zrobić krzywdy już na samym początku i zastanawiam się jak dobrze to zrobić gdyż w tym momencie cała magistrala olejowa jest sucha. Niestety u mnie nie ma możliwości kręcenia samą pompą oleju. Pod wałek rozrządu nie ma sprawy naleje olej, usmaruje łożyskowanie wałka w oleju i po problemie. Natomiast reszta dalej sucha. Zastanawia mnie jedno. Po zdjęciu aparatu zapłonowego i wykręceniu szpilki, która go trzyma mam dostęp do magistrali olejowej wału. Może tam dla świętego spokoju wlać trochę oleju . Czy wystarczy tylko wykręcić świece i kręcić wałem ręcznie do czasu pojawienia się oleju na łożyskach wału w głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Napewno posmarowanie olejem tłoka i cylindra juz dużo da bo olej jednak zostanie na ściance. Jeśli masz dostęp do magistrali to pewnie, ze ją zalej. Również następny pomysł Twój jest dobry. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 No to do dzieła :icon_biggrin: Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Nie ma tragedii po delikatnym dotarciu papierem powinno być ok Zapomnij o dotykaniu tłoka jakimkolwiek papierem ściernym. To najbardziej barbarzyńska metoda o jakiej słyszałem.Po kilku obrotach silnika z tłokami poprawianymi papierem ściernym zobaczysz sporo rys wzdłużnych i silnik zacznie brać sporo oleju.Ślady pracy tego tłoka na pierwszej fotce są całkiem normalne.Całkiem niepotrzebnie były zdejmowane cylindry. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Jak już wcześniej pisałem pociła się uszczelka pod głowicą winą były o-ringi na kanałach olejowych, które po demontażu raczej nie miały przekroju owalnego lecz były płaskie jak naleśnik. Nie chciałem robić tego dwa razy więc decyzja była krótka wymiana uszczelki i o-ringów pod cylindrami. Szkoda by było gdyby okazało się, że po paru dniach góra była by ok a dół by zaczął puszczać. Jeżeli chodzi o fotkę nr 1 tu ok nie wygląda to źle natomiast fotka 4 już nie wygląda tak kolorowo i świadczy o tym, że coś niedobrego miało tam miejsce. Mam takie obawy, że montaż w takim stanie przynajmniej tłoka nr 4 nie przyniesie nic dobrego bo samo raczej się to nie naprawi. Mam tłoki ze starego silnika, owal tłoka jest ok w normie tylko pasowania pierścionków w rowkach są już na granicy tolerancji 0,15 wchodzi co prawda nie na całym obwodzie ale wchodzi. Te montowane aktualnie mają pasowanie 0,05 około dokładnie nie powiem bo aktualnie mam szczelinomierz ze skokiem 0,05 więc wolałbym pozostawić stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Zapomnij o dotykaniu tłoka jakimkolwiek papierem ściernym. To najbardziej barbarzyńska metoda o jakiej słyszałem.Po kilku obrotach silnika z tłokami poprawianymi papierem ściernym zobaczysz sporo rys wzdłużnych i silnik zacznie brać sporo oleju.Ślady pracy tego tłoka na pierwszej fotce są całkiem normalne.Całkiem niepotrzebnie były zdejmowane cylindry.Jeżeli wygładził by tylko ostre krawędzie na tych przetarciach to też taki tłok będzie robił rysy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Wystarczy honowanie cylindrów i poskładanie bez kombinacji z innymi tłokami.Czwarty tłok wystarczy delikatnie ruszyć drobnym pilnikiem miejsce zaciągnięcia płaszcza. Jeżeli wygładził by tylko ostre krawędzie na tych przetarciach to też taki tłok będzie robił rysy ? Nie będzie robił rys ponownie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Wystarczy honowanie cylindrów i poskładanie bez kombinacji z innymi tłokami.Czwarty tłok wystarczy delikatnie ruszyć drobnym pilnikiem miejsce zaciągnięcia płaszcza. Nie będzie robił rys ponownie.Rozumiem. W poprzednim poście nie miałem na myśli aby całego tłoka czyścić papierem tylko ostre krawędzie które pojawiły się w miejscach przytarcia. Ale koniec off top wszystko już zrozumiane :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Czyli reasumując. Mały pilnik w miejscu zaciągnięcia płaszcza na tłoku nr4 + honowanie tulei i będzie ok. Zgadza się ? Rozumiem. W poprzednim poście nie miałem na myśli aby całego tłoka czyścić papierem tylko ostre krawędzie które pojawiły się w miejscach przytarcia. Ale koniec off top wszystko już zrozumiane :) I papier oczywiście nie 60 :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Czyli reasumując. Mały pilnik w miejscu zaciągnięcia płaszcza na tłoku nr4 + honowanie tulei i będzie ok. Zgadza się ? I papier oczywiście nie 60 :bigrazz:Dokładnie tak :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.